Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vurdering af webshop

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej derude :-)

Jeg er godt igang med min webshop (CaseGear.dk).
Hvad synes i er godt/skidt på sitet - Hvad kan gøres anderledes. Jeg er på jagt efter nogle idéer som kan fremme salget en smule, og lave websitet lækkert så jeg kan være med i konkurrencen om kunderne :)

Varer kommer der mange flere af indenfor den næste måned. Vil lige have selve webshoppen 110% klar inden.

PS...

Takker for et lækkert forum - det er virkelig dejligt at læse her.
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 23:51

Hej Jesper

Jeg er glad for at du kan lide debatten
Nå nu til sagen.

* En lille beskrivelse af hvad du sælger på forsiden vil være fin.
* At tvinge folk til at lave en profil, vil nappe 50-60% af din omsætning. Jeg vil købe dine varer, jeg ønsker ikke nødvendigvis at være medlem. Andre jeg har hjulpet af med den slags, har oplevet omsætningsstinger på flere hundrede %. Så kan du evt. give det som tilbud når du har fået deres penge, men ikke før.

* Drop billedet af bumsen på forsiden, han har intet med dit site at gøre. Forsiden er meget værdifuld, spild den ikke på ham

* Tag imod min. Dankort og få et logo på forsiden. Det giver tryghed og tillid.

* Hvorfor spørger du om fax nummer og tlf. nummer? Jeg skal da ikke nyde noget af at du ringer til mig?? Og sender en fax, hvad er det? Hver gang du spørger om noget, så falder nogen fra. Så spørg om så lidt som muligt.

Mangler:
* Bedre og skarpere billeder
* Mere tekst

Det var hvad jeg lige havde tid til, ufatteligt hvad der bliver delt gratis ud af her på debatten. Jeg tager normalt 15.000 kr. + moms for 3 timers konsulentarbejde på en webbutik, så du skylder mig en virtuel bajer he he he

Dbh Martin

Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 07:21

Hej Jesper

Jeg er enig i Martin''s synspunkter.

Yderligere syntes jeg ikke menu''en er særlig overskuelig.

Det er svært at se hvilke menuer som man er inde i, samt hvilken niveau.

ps. min timepris er ikke nær så høj som martin''s

Alt om både i Danmark

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:16

Når vi er gået i "gratis-konsulentbistand-mode" vil jeg da også lige give mit besyv med og samtidig give et indblik i, hvad der foregår under skallen på en sprogidiot.

Jeg synes, I skulle kigge jeres sprog lidt efter i sømmene. Det kan nemt strammes op, så udtrykket bliver klarere og mindre "famlende". Desuden er der enkelte (men kun enkelte) fejl.

I en webshop skal den skriftlige kommunikation gøre det tillidsskabende arbejde, som en "live-sælger" kan gøre med sin personlighed. I nogle forretninger er tillid en grundlæggende forudsætning for salg, mens andre forretnstyper kan forholde sig mere afdæmpet til tillidsopbygningen. Min bank skal f.eks. være perfekt, mens jeg aldrig ville drømme om at brokke mig over en ting, som jeg har købt til 16 øre i Søstrene Grene.

Her følger så et eksempel på, hvordan man kunne stramme jeres tekst op. Teksten er del af en produktbeskrivelse, og derfor udslagsgivende for, om jeg vælger at købe eller gå. De forskellige rettelser, som jeg foreslår har selvfølgelig helt forskellig vægt og betydning, og enhver har selvfølgelig ret til at mene, at teksten virker bedre i den eksisterende form.

HyperGlide™ er et special udformet PTFE (bedre kendt som Teflon®) produkt der er udskåret og tilpasset de mange forskellige typer muse der er på markedet.
Med HyperGlide™ under din mus vil du opleve musen glider meget bedre din overflade.

Du skal blot sætte dem på dine musefødder og så er det bare at gå i krig med at bruge din mus igen.
Du vil hurtigt kunne mærke fordelen ved at benytte et anti-friktions produkt under din mus.

Jeg er ikke gamer, så jeg risikerer selvfølgelig at det sprog, jeg forsøger at forbedre her i virkeligheden er gamerjargon og derfor helt på sin plads.

special udformet Skrives enten i ét ord: "specialudformet" eller i to ord "specielt udformet". Det første er at foretrække.

(bedre kendt som Teflon®)    Jeg ville nævne den kendte betegnelse først og kun muligvis den tekniske betegnelse i parentesen. Desuden ville jeg ikke dele et sammensat ord som PTFE-produkt med en parentes.

produkt der - mangler komma.

muse mus i flertal hedder mus.

muse der  I laver her to sætninger med stedordet "der", som henviser til det samme navneord, nemlig "produkt". Jeg ville samle betydningen af den sidste sætning i et enkelt ord - eller som minimum huske at sætte komma.

musen glider meget bedre din overflade Måske lidt krakilsk, men det lyder bedre at udelade ordet din. Det er ikke væsentligt, hvis overflade, musen glider på. Hvis ordet "overflade" henviser til et produkt, som I også forhandler, hvilket jeg ikke har kigget efter, er det helt fint at bruge "din". Musen i bestemt form i starten af sætningen bør udskiftes med stedordet "den",
Tilmeldt 21. Apr 05
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 15:15
* Hvorfor spørger du om fax nummer og tlf. nummer? Jeg skal da ikke nyde noget af at du ringer til mig?? Og sender en fax, hvad er det? Hver gang du spørger om noget, så falder nogen fra. Så spørg om så lidt som muligt.

Småting som disse kan opstå når man bruger et opensource system, som f.eks. osCommerce, hvilket er tilfældet her. Når man selv skriver det hele tænker man (forhåbentligt) over alt det man implementerer, fremfor bare at vælge fra en dropdown list

No offense Jesper... bare en generel observering. Bare kør på 

Mvh.

Michael
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 16:34
Det lød nok hårdt, men det er sådan kunder tænker.
Jeg tester meget på den slags og hvert eneste dumt spørgsmål koster omsætning.

Dbh Martin
Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 20:49
Hejsa gutter..

Det er godt med kritik :-)

Har rettet lidt på sagerne - Hvad synes i jeg mere mangler?

Thorborg - Jeg skal med glæde give dig en bajer en dag, hehe
(Gælder også for jer andre)

Jeg har ændret:
Forsiden
Fjernet fax fra tilmeldningen
Ændret lidt på billed størrelser
Ændret på informationsboksen
Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 00:19

hey.

ved ikke om det bare er min browser der er underlig, men det er ligesom at kolonnen i højre side rykker op ved siden af toplogoet når jeg vælger et punkt i menuen.

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 13:26
Hej Jesper,

Jeg vil ikke gå så meget ind i selve sitet, da det bare bliver noget teknisk plidder, grundet min arbejdsmiljøskadede opvækst under Thorborgs vinger .

Derimod faldt jeg over din introduktion på forsiden:

--------------------------------
"Vi er Deres faste leverandør af alt inden for elektronik, gaming & PC-tilbehør/casemodding.
Vi yder det bedste for vore kunder, vi går ind for topkvalitetsvarer til de billigste priser og vi bestræber os på at sende varerne hurtigst muligt. Så hvis De ikke har modtaget Deres ordre inden for 5 arbejdsdage, vil De automatisk modtage en æske Toffifee.

Hvis De skulle have spørgsmål el.lign. Yder vi dagligt e-mailsupport frem til kl. 23:00.

Vi tager desuden meget gerne imod forslag og kritik fra vore kunder"
--------------------------------

Noget jeg bemærker er at det hele handler utrolig meget om "Jer"?. Dvs der står "vi", "vi", "vi" hele tiden. Hvad I er, hvad I vil være osv.

En af de mere klassiske discipliner inden for markedsføring er at få alting til at handle om kunden, og knap så meget om sig selv. Det går ud på at få kunderne til at efterstræbe ens produkt, at plante et ønske i deres hoved, så de konstant tænker "jeg kan ikke leve uden...".

Der er lavet en engelsk undersøgelse (som jeg selvfølglig i skrivende stund ikke kan huske navnet på), der konkluderede at det oftest brugte engelske ord er "I" (mig). Folk elsker sig selv, og ting skal helst handle om "mig" for at få min fulde udelte opmærksomhed.

Derfor ville jeg overveje hvis jeg var dig, at kigge lidt på teksten og se om du kan vinkel den fra at være "Vi vi vi", til mere: "Hvis du handler hos os så bliver dit liv bedre, og du bliver et bedre menneske fordi,......". Alle vil gerne være bedre mennesker, eller som man siger lidt mere fagligt: vigtige.

Ud over mad, bolig og forplantning, så betragtes "stræben efter at være vigtig/anerkendelse", oftes som en af de vigtigste grundsten i menneskets natur. Stort set alt hvad vi gør sker i et forsøg på at opnå anerkendelse på den ene eller anden måde. De fleste psykologstudier basere sig på dette grundlag, og hvis man ser ud i verden, vil man hurtigt opdage de længder folk vil gå til for at blive anerkendt.

Så kan du få dine kunder til at føle sig vigtige, og at de opnår anerkendelse når de handler hos dig, så er du godt på vej. Det kan f.eks være anerkendelse fra deres venner fordi de kender det billigste sted, fordi de har det bedste kram, fordi de bruger mindst tid på at finde det de skal bruge, fordi de kender stedet med den bedste service osv..

God vind med forretningen.
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)