Kære Aminoer Jeg har netop opdaget, at en konkurrent har råt kopieret en tekst fra min hjemmeside. Har lige opdaget det ved et tilfælde og blev rød i hovedet af raseri. Jeg udlejer kontorpladser og har i den forbindelse lavet sitet www.skindergade15.dk. Teksten lyder: "Husets beboere er kreative selvstændige, it-folk, foredragsholdere og forfattere. En kvinde har netop oprettet en annonce - et sted hvor jeg et par uger inden har lagt et opslag (http://www.freelancer.dk/sw5785.asp). Hendes tekst lyder: "Husets beboere er kreative selvstændige og it-folk. Vi lægger vægt på at have et professionelt fællesskab, hvor vi glæder os til at tage på arbejde." Min første tanke var: "Undskyld, men har jeg ikke hørt det et sted før?" Min næste: "Hov er det min annonce?" Nej nej nej, det er ikke min annonce. Hun har råt kopieret den! Hvad gør jeg? Gør jeg i det hele taget noget eller er jeg bare nærtagende? Kan huske at Martin Thorborg skrev noget om det engang. Altså det med at konkurrenter kopierer dine tekster.
HJÆLP! |
Jeg tror at teksten skal have en vis længde og ikke mindst "opfinderhøjde" før du med rette kan gøre indsigelse. Jeg vil sige at du her er for nærtagende.
Venlig hilsen
Ole