Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adsense indtjening fladet med 80%

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg syntes det er meget underligt for det er sket for alle mine sider, den klik pris jeg er blevet betalt den eneste uge har været 80% mindre end hvad den plejer at være, så klik der giver over 1 USD giver nu kun 0,2 USD... Nogen ide om hvad det skyldes, siderne har mange forskellige emner, så jeg finder det ret underligt.

PS. Det er stadig de "samme" annoncer som bliver vist på siderne.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 14:57

På amerikanske tjen-penge-online blogs skrives der ofte om et koncept, de kalder "smart pricing".

Ideen er, at man risikerer at få færre penge, hvis man har en meget lav click-through-rate.

Læs f.eks. en artikel om emnet her hos Courtney Tuttle.

(andre påstår, at man også kan rammes af "smart pricing", hvis man har meget lav konverting hos adwordskunden af de clicks, som man faktisk genererer).

Note: Jeg har ikke selv efterprøvet det.

Og her på den officielle AdSense-blog har jeg fundet et indlæg fra 2005 (hvilket vel vil sige oldtiden på nettet), hvor de skriver, at det er konverteringen hos kunden, der er det afgørende.

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Skrevet kl. 15:52

Det virker bare underligt hvis det skulle være årsagen, for så ville det vel ikke gå ud over alle mine sider med forskellige emner på engang. Men det kan selvfølgelig os være at google bare syntes de betaler mig for meget og derfor beslutter at beholde de 80 % selv Wink (maybe not) Men der er nok ikke så meget at gøre ved det.

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 16:01

Martin M:

Men det kan selvfølgelig os være at google bare syntes de betaler mig for meget og derfor beslutter at beholde de 80 % selv Wink (maybe not)

Google har allerede snuppet en PÆN del af klikkets pris.

Har du nogensinde klikket på dine egne reklamer? Én af mine partnere gjorde det, og hans gennemsnitlige klikpris faldt med 60%, da Google opdagede det.

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Skrevet kl. 16:22

Jeg har netop ikke klikket på mine egne annoncer, fordi jeg ikke gider blive bannet.. kan det skyldes at den ene af mine sider pludselig fik en helt masse trafik og klik fra tyrkiet, egypten osv.? deres klik gav kun 1 cent.. men det burde vel ikke have indflydelse på resten af mine sider..

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 16:44

Hvis Google opfatter det som snyd, så går det ud over hele kontoen.

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 17:30

Hej Martin

På baggrund af den historie med mærkelige besøgstal fra Egypten og Tyrkiet, ville jeg tage en snak med Adsense teamet, hvis jeg var dig - bare for at være sikker på at de ikke tror at du har hyret en flok klikkere eller sårn. :-)

Send dem en mail med dine tal og spørgsmål og se hvad der kommer ud af det.

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 2. Mar 08
Indlæg ialt: 259
Skrevet kl. 23:25

Ja det lyder som om du er blevet 'smart priced'. Du kan læse lidt om grundprincippet i 'smart pricing' her (nederst).

Lavede du nogle ændringer til dit website (eksempelvis annonceplaceringen) i perioden op til faldet?

Jeg hjælper med på www.madforlivet.com. Sunde opskrifter og inspiration til et sundt liv.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 22:21

80% i forhold til hvad?

I forhold til antallet af klik - eller 80% mindre indtjening om ugen?

Hvis det er i forhold til antallet af klik er det mest sansynlige, at man ikke får ret meget for en, der klikker i disse lande grundet den meget lavere lokale konkurrence.

Mvh,
Christian

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 00:34

Ér adsense "overhovedet" værd at sætte igang... Altså, jeg har som mange andre tilmeldt mig tjenesten, men kan ikke lade være med at lægge mærke til at der næsten tales mere negativt om det end positivt - dette dog mest mht. lave indtjeninger... 

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)