Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

VmWare vs bladecenter?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Køge
Tilmeldt 25. Mar 07
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er der nogen der har erfaringen med disse to systemer?

Hvilket systemvalg ville være det bedste til en løsning med 4-5 forskellige servere(Citrix, SQL, Cognos statistik, exchange + print/fil) + en DMZ 

/Bo

Ps: Gerne et hurtigt svar, idet jeg år foran et indkøb

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 11:02

Jeg forstår ikke helt dit spørgsmål, du beder om en sammenligning mellem software (vmware) og hardware (bladecenter)?

Jeg ville nok ikke vælge at køre 4-5 servere på samme fysiske server via vmware når du også skal burge noget firewall i dit setup, så vil jeg hellere anbefale dig et bladecenter (f.eks. et hp c7000 med nogle gode sager i)

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Køge
Tilmeldt 25. Mar 07
Skrevet kl. 20:08

Hej Anders

Spørgsmålet er helt korrekt forstået, jeg er lidt i tvivl om det er et spørgsmål om "religon" om hvilken software der skal vælges.

Kan du begrunde dit valg af bladecenter?

/Bo 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Skrevet kl. 22:49

Du har vist misforstået noget - vmware er SOFTWARE til virtualisering, bladecenter er HARDWARE, hvorpå du så kan vælge at virtualiseremed vmware.

Så du kan altså ikke sammenligne de to ting.

Jeg ville vælge en løsning med fysiske servere til det setup du forespørger, tror ikke det kan køre på en enkelt fysisk server delt op med vmware.

I det hele taget vil jeg anbefale dig at hyre et firma til at sætte det op og drive det for dig - Alternativt leje dig ind på de ting du skal bruge, der er en hel del firmaer der lever af at sælge f.eks.hosted exchange-løsninger, f-eks. DIR (www.dir.dk) som har et rigtig godt ry i branchen. 

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 23:16

Anders Christensen:
I det hele taget vil jeg anbefale dig at hyre et firma til at sætte det op og drive det for dig

Jeg læste det oprindelige indlæg og tænkte det måtte være fantastisk at have råd til at træffe en hurtig beslutning mellem de to.

Mit umiddelbare valg ville være VmWare, men hvis penge ikke er problemet er det da oplagt at have et bladecenter med virtualiserede servere så man kan skalere, flytte load og have redundans.  Nu kan det være jeg er bagefter, men er det ikke kun en lille million det kræver at komme igang? :-)

Seriøst, så kommer det jo an på hvad du vil opnå. Når du er oppe i den størrelse du lyder til at være, så vil du nok starte med en af delende, men med VmWare får du udnyttet det hardware du har bedst muligt. Med et bladecenter får du flere muskler, men det er jo ligegyldigt, hvis du bruger en server til 100.000 kr. til at køre print-service eller noget i den dur. 

Du skal have professionelle folk ind over. Hvis du sender en PM kan jeg muligvis anbefale en. 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Skrevet kl. 23:20

Jeg mener det seneste tilbud fra HP med på et c-class enclosure med redundant 3-fase strømforsyning og 6 bladeservere lød på ca kr. 80.000 - Ikke voldsomt dyrt synes jeg. 

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 23:25

Anders Christensen:
Jeg mener det seneste tilbud fra HP med på et c-class enclosure med redundant 3-fase strømforsyning og 6 bladeservere lød på ca kr. 80.000 - Ikke voldsomt dyrt synes jeg. 

Det er åbenbart mig der langt bagefter :-) 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Skrevet kl. 00:04

udvikler:

Anders Christensen:

Det er åbenbart mig der langt bagefter :-) 

Jeg vil ihvertfald gå så vidt som til at sælge dig tre styk for 1 mio hvis du mener det skal være prisen Wink 

Fra Køge
Tilmeldt 25. Mar 07
Skrevet kl. 06:28

Der er på begge løsninger en proffesionel levererandør inde over og begge meget tæt i pris. Derfor ville jeg bare høre fordele og ulemper sat op imod hinanden, så jeg lettere kunne vælge.

Jeg selv føler at et bladecenter er lidt gammeldags, men nærmer sig ved at software selv kan styre om en server er ved at gå ned og så flytte sig. Men oprettelse af et test miljø som kopi er mere besværligt feks. samt backup og oprettelse af ny server, er også på den gamle måde.

Med vmware høre jeg lidt at nogle produkter feks citrix kan have problemer. Men cloning af server og backup og styring af ressourcer er noget min mor næsten kan gøre, når det er sat ordenligt op

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Skrevet kl. 09:38

Et bladecenter er nu altså meget nemt at administrere - Og hvorfor ikke gå hele vejen og vælge en bladeløsning, med VMware på?

Jeg mener stadigvæk ikke du kan sammenligne software med hardware som du gør her. 

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)