Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

boligudlejning

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

hej allesammen..

jeg har en bolig som jeg har tænkt mig at leje ud.. jeg har kigget på diverse hjemmesider, men har meget svært ved at finde ud af præcis hvordan man griber det an. hvor meget må man tage for lejligheden, 43kvm på østerbro, lige gennemgået total renovering for 200,000 kr. er der nogen der kan hjælpe? i må gerne henvise til hjemmesider, men har som sagt allerede kigget på de fleste og ville være glade hvis der var nogen som kunne fortælle noget konkret..

på forhånd tak..

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 16:42

Du kan jo komme fremtidige problemer i forkøbet ved at se på

lejernes hjemmeside. Der er der nok nogle retningsvisere for udlejning af din bolig.

http://www.llo.dk/

Mvh.

Fra Vesterbro
Tilmeldt 11. Apr 05
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 22:10

Hej Nis..

Hovedreglen her i København hedder ca. 450 DKK pr. kvm. pr. år. Det vil sige, at du som hovedregel må leje din lejlighed ud til 19.350 DKK pr. år, eller 1612,5 pr. måned. Prisen er ekskl. forbrugsafgifter. Når lejligheden så er nyrenoveret skal du tage basisværdien af det der er renoveret, afskrive det over 30 år og lægge det til lejlighedens udlejeværdi. Altså: 200.000 / 30 / 12 (alt andet lige).. 555 DKK.

Så alt i alt lander vi på en 2200 DKK ekskl. forbrug (hvis du vil følge loven).

Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 22:29

tak for det gode svar.. hvordan er de generelle regler på området? er der regler for hvor længe man skal have boet i lejligheden før den må lejes ud, eller kan man købe en lejlighed kun med det formål at udleje?

Fra Vesterbro
Tilmeldt 11. Apr 05
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 00:09

Normalt hvis man skal leje ud købe man en ejendom til formålet, altså det der er stemplet som en udlejningsejendom. Er din lejlighed en ejer eller en andel er den gængse regel, at man må leje den ud til anden i en 2 årig periode - derefter skal det godkendes igen af bestyrelsen (eller siges til bestyrelsen), at ejendomme udlejes igen igen.

Prøv at ringe til huslejenævnet, de er super gode til at vejlede dig.

Der er mange, specielt herinde, der udlejer til en alt for høj pris. Det betyder i sidste ende, at såfremt udlejer kan dokumentere at have lejet udlejningsmålet, enten i form af leje kontrakt eller bankoverførsel, at udlejer kan klage over en for høj husleje. Det koster kun 150 kr. eller sådan og kan koste udlejer der ikke følger loven en masse masse penge.

Huslejenævnet kan sige helt nøjagtig hvor meget du må leje ud til - forbavsende nok er lejeniveauet i København det laveste i landet, så man skal lige være en smule forsigtig :) (Og se bort fra hvad alle de andre (ulovlige) tager i husleje) 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)