Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Værdi af en hjemmeside

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Hornbæk
Tilmeldt 3. Jun 08
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er blevet tilbudt en hjemmeside med en stabil månedlig netto-indtægt på ca. 3000-4000 kr. Hvad ville I vurdere var en rimelig pris for sådan en hjemmeside?

Tak -

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:24

Det er svært at afgøre, når man ikke ved mere om webshoppen og f.eks. hvor mange besøgende den har, hvor godt opbygget den er, hvor god en placering den har i søgemaskinerne og hvor mange der er tilmeldt webshoppens nyhedsbrev (hvis det findes?) m.m.

Har du evt. et link? :-)

www.userfriendly.dk

Fra Hornbæk
Tilmeldt 3. Jun 08
Skrevet kl. 23:46

Den ligger i toppen af søgemaskiner i sin niche. God struktur, lidt gammeldags design. Ikke noget nyhedsbrev. Jeg ved ikke hvor mange besøgende, men ved at indtægten har ligget stabilt i flere år. Vi har aftalt at være diskrete omkring salget, så ingen link, nej. Cool.

Tilmeldt 2. Dec 06
Indlæg ialt: 287
Skrevet kl. 00:11

Er det en webshop, eller en hjemmeside som har indtægt via annoncer?

/Shock

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 01:17

Hvis det ikke er en webshop (annoncefinansieret):

Hvor meget arbejde er der i forbindelse med at vedligeholde siden? Hvor meget funktionalitet ligger bag? Er der f.eks. et brugersystem? Er der et marked for at få flere besøgende?

Fra Hornbæk
Tilmeldt 3. Jun 08
Skrevet kl. 07:16

Det er en hjemmeside med en del niche-relaterede artikler, som sender trafik til en lejet webshop hos en af de største udbydere (med stor funktionalitet, inkl. mulighed for at køre nyhedsbrev). Der er ikke noget vedligeholdelse på siden som sådan. Der er et marked for flere besøgende forstået på den måde, at der sagtens kan udvides til flere relaterede produkttyper gennem flere artikler. Der er ingen annoncer i, men det kunne nemt implementeres.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 08:31

Prøv at betragte det med de kølige solbriller på. Hvis du nu som investeringsobjekt skulle smide penge efter sådan en side, fx 100.000,- og derudover skulle betale en person 1.000,-/md for at administrere og vedligeholde indholdet, så ville du stå med 12 x (4.000-1.000) = 36.000 i hånden efter et år. Dvs. et effektivt afkast på 36% p.a.

Indsæt selv dine forventede tal, det må selvsagt ikke koste mere at vedligeholde sitet end det, som det kan tjene ind. 

Fra Hornbæk
Tilmeldt 3. Jun 08
Skrevet kl. 15:23

Tak for hjælpen!

Det jeg især var i tvivl om var tidshorisonten for investeringen. Jeg tænkte også på noget omkring 10-12 måneder - så det vil jeg bruge som udgangspunkt.

Tilmeldt 11. Jun 07
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 00:32

Hej Halina

Du kan evt. se hvad web shop af lignede karakter er gået for inde på på Sitepoint. Australsk webmaster forum. Det er umiddelbart sjældent at sider bliver solgt for mere end en årsomsætning. 

Hilsen

Michael 

Fra Hornbæk
Tilmeldt 3. Jun 08
Skrevet kl. 18:11

Tak Michael - også for det interessante link.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)