Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

BilligVVS.dk søger nye øjne

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 17. Nov 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej damer og herre

Det handler om webshoppen www.billigvvs.dk

Vi har i en længere periode forsøgt at optimere vores webshop så meget vi kunne for at have så lidt der forhindrer gæsterne i at gennemføre deres ordre. Vores design er lavet med henblik på at det skulle ligne lidt en web2.0 side, og vi har forsøgt at mindske antallet af forstyrrende elementer over hele siden for at gæsterne kan beholde overblikket selvom hjemmesiden er stor. Samtidig har vi gjort meget ud af at gøre det synligt for gæsterne at det er nemt at komme i kontakt med os, og at vi besvarer henvendelser hurtigt, da vi mener at dette er vigtigt for at have en høj troværdighed hos en kundekreds der ikke kan se sælgeren i øjnene.

Men vi er så småt ved at blive miljøskadede af at kigge for meget på det. Hermed ikke sagt at vi er ved at gå død i det, for der er mange tiltag på vej der blot kræver tid til udvikling.

Jeg håbede at jeg kunne få nogle friske og kritiske øjne til at give mig en ordentlig gang prygl, så vi har noget til eftertanke næste gang vi sætter os ned og planlægger nye tiltag. Herunder både grafisk, brugervenlighed, information, you name it…

På forhånd tak! Smile

Fra Århus
Tilmeldt 25. Mar 08
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 15:06

intet negativt herfra..
Jeg har handlet med jer før og var tilfreds, men det  nye ser rigtig godt ud og  man kommer ikke umiddelbart i tvivl om at det er nemt og hurtigt at komme i kontakt med jer.

Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 15:42

Det spiller. Dog har jeg altid hadet de dér "always on top" javascript divs, det trækker klart ned i lækkerhed.

Bedste hilsener
Aleksander

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 16:11

Jeres første trin efter at have været i kurven virker meget voldsomt, ved første øjekast er der en helveds masse felter at udfylde.

Jeg ville fjerne leveringsadressen og lave det sådan at folk skulle klikke af hvis de ønskede en anden leveringsadresse. Så virker siden ikke så voldsom.

Derudover hader jeg når butikker vælger at lade fluebenet i nyhedsbrevet være checked fra starten af, det eneste i skaber på den måde er sure nyhedsbrevsmodtagere fordi de ikke lige har set at man skulle vælge det fra.

Feltet telefon mangler en *, det er et påkrævet felt i jeres formular.

Igen har i helt til sidst i bestillingsgennemgangen valgt at klikke fluebenet af ved at folk har læst betingelserne, jeg ved det sikkert er gjort for at gøre det nemmere, men hvordan holder den rent juridsk når kunden ikke aktivt skal klikke noget til? I så fald hvorfor så overhovedet have en checkbox.

Det var alt jeg lige kunne finde i første omgang. Alt i alt en super lækker shop, noget rigtig mange aminoer kunne lære af.

Fra Skive
Tilmeldt 7. May 08
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 16:34

Hej :) Super god side i har fået lavet! Jeg er dog enig med det tidligere indlægs argumenter omkring Trin 1 hvor man skal indtast kundeoplysninger, det virker voldsomt. Jeg vil forslå, at brugeren skal kunne trykke på "Anden leveringsadresse" og så udvides siden til det nuværdende.

En ting der kan være svær at gøre noget ved, men som er ret irriterrende, er den lange "vej" der er ned til nogle af produkterne. F.eks. hvis man ønsker sig en komplet skorsten så skal man igennem Varmesystemer -> Brændeovne -> Skorsten -> Komplet Skorsten, før man ser et produkt.

Jeres søgefunktion er heldigvis rigtig god.

Der er iøvrigt en fejl på billedet til Metalbestos skorsten Smile

Et sidste forslag er at tage et godt kig på jeres konkurrent PrimaVVS http://www.primavvs.dk/shop/frontpage.html, de har også en rigtig flot side. Men måske i kan finde nogle svagheder ved deres side som i kan gøre bedre selv.

Lykke til, hilsen

Lasse

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 17:24

Jakob Kristensen:

Hej damer og herre

Det handler om webshoppen www.billigvvs.dk

Her Jakob, velkommen til. Spændende med en af de lidt mere "kendte" shops herinde.

Umiddelbart virker det som om I har nogle problemer med serveren og stabilitet. Jeg synes hver gang jeg har været inde på siden, er den enten utrolig langsom eller delen af den bliver ikke vist. Som f.eks. kurven, her kommer den med en "side kan ikke vises" lige nu samt billederne i produktmenu'en bliver ikke vist. En F5 et par gange hjælper, men generelt, er der nogle problemer. "Får også Systemet er fejlet - fejlen er sendt til udvikleren" ind i mellem.

Herunder kommer tingene bare som jeg falder over dem:

• I har nogle utrolig lange filnavne på mange af produkterne, måske skal man begrænse dem til de vigtigste søgeord. F.eks. http://www.billigvvs.dk/Fliser-og-tilbehoer-Evers-gulv-vaegfliser-Evers-Arione--Evers-Airone-Beige-Matt-200x250-(pakke-30-stk-)-206896.html - Der er også nogle tegn som ikke er helt gode - som f.ek.s () og nogle steder har I også komaer i filnavnene. Personligt synes jeg også at filnavnen burde være lowercase.
  • Ville være meget smart hvis den gemt hvad man havde søgt på, ved jeres søgninger i produktkategorierne, så man blot skal ændre i et parameter hvis man ikke lige kan finde det. Hvis man nu blot vil ændrer i MM under montering, er det irreterende man skal vælge producent og pris igen.
  • Markering af hvor man er forsvinder når man er i en kategori uden under punkter, f.eks. http://www.billigvvs.dk/Afloeb-kloak-Draenroer-Fittings.html
  • Slet alt knappen sidder utrolig tæt på Bestil, måske sætte den ved siden af det gem halløj, surt hvis folk kommer til at klikke forkert.
  • Stjernen i kurven, giver ikke meget mening, da der ikke er en stjerne andre steder. Skriv bemærk i stedet. Eller noget i den stil.
  • Fjerne leveringsoplysninger, indtil folk vælge om de ønsker dette.
  • Hvorfor beder i om fax? Har i nogensinde brug for det?
  • Ved indtastning af f.eks. 2400 skriver den kun København og ikke "København NV"
  • Hvorfor kræver i telefon, mangler en stjerne?
  • Jeg kom videre uden at taste e-mail
  • Synes det er sådan lidt, båb båb, at tilbyde det EkspressLån, men i tjener vel godt på det.
  • Ville beholde den afkryds i nyhedsbrevet det giver helt sikkert flere tilmeldte og mange der måske er tvivlere kommer tilgode
  • Men fjern krydset i betalingsbetingelser.
  • Lavede lige en testordre, håber du sletter den. Hedder det brækage?
  • Ingen steder i bestillingsforløbet kan jeg se forventet levering, burde stå, tror faktisk det er krav fra PBS.
  • Jeg gik tilbage i bestillingsprocessen og udfyldte så min e-mail, virker dog som om oplysninger ikke er blevet gemt, for jeg modtager ingen ordrebekræftelse på min mail.

Det var lige en hurtig kort gennemgang.

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Fra Århus
Tilmeldt 17. Nov 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 15:18

Mange tak for jeres svar!

De fleste af de ting i kommer med hører under bestillingen, og det er klart at det er her der er flest kunder der hopper fra. De fleste rettelser er småting der hurtigt kan rettes, og det skal jeg få gjort i løbet af de næste par dage.

Jeg havde dog håbet at få mere feedback på forsiden, produktgrupperne og visning af produkterne etc. Jeg mener det var i E-pusher jeg læste at man har ca. 3 (5?) sekunder til at gøre et godt indtryk på gæsterne når de kommer ind på siden. Hvad var jeres umiddelbare indtryk af disse sider? Jeg er lige så interesseret i at optimere på butiksruden som jeg er på at optimere disken (kassen/bestillingen), for hvis kunden aldrig lægger varer i kurven kan det andet jo være lige meget Smile

Kristian Sørensen - cygnet:

Umiddelbart virker det som om I har nogle problemer med serveren og stabilitet. Jeg synes hver gang jeg har været inde på siden, er den enten utrolig langsom eller delen af den bliver ikke vist. Som f.eks. kurven, her kommer den med en "side kan ikke vises" lige nu samt billederne i produktmenu'en bliver ikke vist. En F5 et par gange hjælper, men generelt, er der nogle problemer. "Får også Systemet er fejlet - fejlen er sendt til udvikleren" ind i mellem.

Det er helt korrekt. Nu ved jeg ikke hvornår "hver gang jeg har været inde på siden" er, men vi skiftede hostingcenter for lidt under en måned siden netop pga. nedetid (og i øvrigt dårlige server admins). Fejlen med "Systemet er fejlet" fik du især i går på forsiden? Min kollega havde lavet en uheldig fejl der gjorde at forsiden kun virkede ca. hver 3. gange - derfor hjalp et par F5. Det blev selvfølgelig rettet så snart vi så fejlen. Hver gang du får beskeden "Systemet er fejlet..." ligger der en mail i min indbakke med en detaljeret fejlbeskrivelse, så det er helt sikkert noget vi arbejder på Smile

Igen, mange tak for jeres kommentarer. Alt kan bruges (eller i hvert fald sorteres iblandt) og vi er meget åbne over for at blive bi*chslappet til Rusland og tilbage hvis det er hvad der skal til!

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 16:10

Jakob Kristensen:
Jeg havde dog håbet at få mere feedback på forsiden, produktgrupperne og visning af produkterne etc. Jeg mener det var i E-pusher jeg læste at man har ca. 3 (5?) sekunder til at gøre et godt indtryk på gæsterne når de kommer ind på siden. Hvad var jeres umiddelbare indtryk af disse sider? Jeg er lige så interesseret i at optimere på butiksruden som jeg er på at optimere disken (kassen/bestillingen), for hvis kunden aldrig lægger varer i kurven kan det andet jo være lige meget Smile

Den kommer her så.

Når jeg ser navnet billigvvs har jeg allerede dannet mig en forestilling om hvad jeg kan finde på hjemmesiden og det er præcis dette jeg også finder. Så det er et stort plus i mine øjne.

Forsiden man kommer ind på er rigtig lækker grafisk, men jeg synes der er mange ting jeg kun får læst fordi jeg er igang med en gennemgang af siden. Var jeg kommet ind via google ville jeg ikke nå ned og læse de tekster der står i bunden af siden.

Jeg savner et link på at 1000 mennesker har givet jer gode karaktere, hvor har de gjort det, hvornår? og hvorfor står teksten skrevet som om at de gav og ikke stadig giver gode karakterer? Den boks kunne godt bruge lidt optimering.

Klikker jeg ind på jeres restlager så foventer jeg at få nogle gode tilbud, det er jo varer i forsøger at komme af med. Men så vidt jeg lige kan gennemskue ser det ikke ud til der er nogle yderligere rabatter på disse, så hvorfor købe en rest?

Bestiller man 2 stk af dem i kun skriver i har 1 stk af brokker systemet sig ikke? Det får mig til at tænke om det bare er et "billigt" markedsføringstrick for at få folk til at købe når de ser det.  Hvis ikke ville jeg blive irriteret når jeg finder ud af i kun kan leverer 1 stk.

En varer som 1 stk. tilbage!!! Svedbergs Entré rund bruseafskærmning. er en varetype jeg gerne vil se et stort billede af så jeg kan se detaljerne. Det er svært at se på et lille billede. Jeg ville simpelthen ikke turde købe når jeg ikke kan se et større billede da jeg ikke ved hvad jeg får.

Efter 5 min er jeg blevet dødtræt af den boks der konstant følger mig i højre side. Den tiltrækker mit øje hver gang jeg scroller ned af jeres kategorier.
Det tog mig tid at finde jeres handelsbetingelser fordi de lå "gemt" under kundeservice. Et så vigtigt punkt ville jeg fortrække at have som yderpunkt så det er let tilgængeligt.

Jeg ville kalde det noget andet end gebyr ved forsendelse, jeg læste det i første omgang som et ekstra gebyr der kom oven i fragten.

Det var hvad jeg lige kunne finde.

Jeg synes jeres produkt- og kategorioversigter er rigtig gode, flotte billeder, en søgefunktion ved hånden og et stort udvalg.

Jeg håber du kan finde rundt i min lidt rodede gennemgang.

Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 04:26

Flot side, men du skal reducere dine http request hvilket i dit tilfælde er utrolig let. Jeg er selv lige fyldt 18 år og har arbejdet for en amerikansk virksomhed hvor jeg lærte utrolig meget om programmering, seo og DNS-lookup og http request og det er sgu utroligt at metoder der benyttes på 2-4% af alle websites overhovedet ikke er til at drive op på danske websites. Nå, men du kan jo starte med at fjerne alle dine:

<link rel="stylesheet" type="text/css" href="/media/toplevel/css/toplevel.css">
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="/media/toplevel/css/tocTab.css">
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="/media/allsite/css/allsite.css">
<link href="/media/frontpage/frontpage.css" rel="stylesheet" type="text/css">
 <script type="text/javascript" src="/media/allsite/javascript/common.js"></script>
	<script type="text/javascript" src="/media/allsite/javascript/newsletter.js"></script>
<script type="text/javascript" src="/media/toplevel/javascript/scroller.js"></script>
	<script type="text/javascript" src="/media/toplevel/javascript/chatIcon.js"></script>
<script type="text/javascript" src="/media/toplevel/javascript/responseTime.js"></script>

Det er 9 http request der kan blive til 1 http ved at lave et php script og kalde disse filer ved hjælp af include_once (søg på google hvis du er i tvivl) og nu du er i gang kan du kaste et gzip og en cache i toppen af dit phpscript og vupti så har du pludselig en side der loader 0.5 sek hurtigere for en 512 kbs bruger og med din cache vil brugeren meget hurtigere kunne navigere på din side hvilket vil sige at han også meget hurtigere kan komme til at købe noget på din side :P

Der er også mange andre måder fx. kan du betale en super programmør som fx. mig og så får du pludselig en side der loader på 1.0 sek i stedet for 8-20sek. Nåh, men har siddet og lavet noget freelance arbejde hele natten og nu vil jeg sgu sove så jeg kan få læst til eksamen i morgen.

Held og lykke med siden og kontakt mig endelig hvis du skulle få brug for hjælp :P

Ulrik M (18) - Umba

Ulrik M (18) - Umba
Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 06:52

umba:

Flot side, men du skal reducere dine http request hvilket i dit tilfælde er utrolig let. Jeg er selv lige fyldt 18 år og har arbejdet for en amerikansk virksomhed hvor jeg lærte utrolig meget om programmering, seo og DNS-lookup og http request og det er sgu utroligt at metoder der benyttes på 2-4% af alle websites overhovedet ikke er til at drive op på danske websites. Nå, men du kan jo starte med at fjerne alle dine:

<link rel="stylesheet" type="text/css" href="/media/toplevel/css/toplevel.css">
...

Det er 9 http request der kan blive til 1 http ved at lave et php script og kalde disse filer ved hjælp af include_once (søg på google hvis du er i tvivl) og nu du er i gang kan du kaste et gzip og en cache i toppen af dit phpscript og vupti så har du pludselig en side der loader 0.5 sek hurtigere for en 512 kbs bruger og med din cache vil brugeren meget hurtigere kunne navigere på din side hvilket vil sige at han også meget hurtigere kan komme til at købe noget på din side :P

Hej Ulrik

Det har du vist fåe galt i halsen. Du kan altså ikke hente både css og javascript i samme http request. Inkuldere man den tilhørende tekst på selve siden, skal al javascript og CSS hentes ned ved HVER ENESTE sidevisning. Når de inkluderes som det er gjort nu, cacher browseren dem så de kun skal hentes første gang for den enkelte bruger. Send gerne et link på en side hvor du mener der er gjort rigtigt...

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)