Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra UK

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 25. Mar 08
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Der er vidst et par tråde omkring dette emne, men jeg skal lige høre.

Hvis jeg nu har fundet en forhandler i England som vil sælge mig nogle Tv og levere dem til mit firma, så kan jeg vel sagtens blot sælge dem videre? Jeg får selvfølgelig en revisor/bogholder til at ordne momsen osv. Men som udgangspunkt passer det vel med at den pris han normalt sælger dem til (hvor deres egen moms er på), er den minimumspris jeg kan sælge den til?

Jeg sørger selvfølgelig for at vedlægge dansk vejledning og stå for en serviceaftale på dem.

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 14:05

Din engelske leverandør eksporterer varerne ud af England, og derfor bliver de handlet uden VAT (moms). Du skal være importørregistreret, og sælger skal bruge dit CVR-nummer for at kunne sælge momsfrit. Ved salget lægges almindelig dansk moms til, så din pris vil under alle omstændigheder blive højere end den engelske, alene af den grund, at momsen er 25% i DK.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Århus
Tilmeldt 25. Mar 08
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 14:32

okay.

så hvis han på hans hjemmeside sælger en vare til 2.000 £, dette er hans salgspris, inkl. VAT altså den pris som privat personer køber den til via hans hjemmeside.
Hvordan skal regnestykket så forståes?

Han trækker sin moms fra de 2000£ og sender den til Danmark, her betaler jeg så den danske moms på 25% eller hvordan?

Tilmeldt 4. Feb 08
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 15:53

Lad os sige, at du betaler 1800£ for varen, svarende til ca. 20.000 kr. Så sælger du den videre til kunde, og her skal du lægge 25% dansk moms til. Det betyder, at du skal sælge den for mindst 20.000 + 25% = 25.000 kr, og så tjener du ikke en krone. Momsen (de 5.000 kr) skal først betales når du sælger varen - der er andre tråde, der beskriver hvordan importmoms bogføres. 

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 16:08

Skal man ikke kun importregistreres hvis man handler uden for EU?

Jimmy

Tilmeldt 4. Feb 08
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 19:05

Det har du sikkert ret i - jeg beklager den forkerte oplysning.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)