Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kredit-tid

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg er lidt i vildrede for en rimelig kredittid. Jeg udfører IT-konsulent arbejde og har, for mine kunder, en normal kredittid på 14 dage fra fakturadato. Hvis det er en mindre opgave, fakturerer jeg når opgaven er afsluttet, ellers fakturerer jeg ultimo hver måned.

Jeg har dog fået kontakt til en konsulentbureau, der har en kunde, der gerne vil købe min assistance. I deres rammeaftale har de lagt op til en kredittid på 60 dage (med månedlig fakturering). Det synes jeg lyder af utroligt meget. Jeg har meddelt dem, at jeg synes at det er for lang tid. Jeg har svært ved at tro, at de skal bruge 60 dage på selv at kradse pengene ind hos deres kunde. Og jeg kan jo egentlig ikke blande mig og er egentlig også ligeglad med, hvilken kredittid, de giver deres kunde.

Kan jeg få nogle synspunkter på hvad der synes rimeligt?

Hilsen fra Jakob 
Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 424
Skrevet kl. 22:24
Umiddelbart syntes jeg det lyder som om de har en dårlig likviditet!!

Du kan jo alt afhængig af jeres forhold, risikovillighed fra din side og dit syn på frequensen af fremtidige opgaver for firmaet få en bankgaranti fra deres bank.
Du kan jo også bare holde på din sædvanlige 14 dages kredittid, og se om de æder den.
Lidt vage svar - det ved jeg godt !
Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 23:16
Jeg giver normalt mine kunder 8 dages netto og kammeraterne cash up front. Jeg gider ikke spilde min tid med sende rykkere ud til folk. Hvis kunderne vil være sikre på at min fokus er på deres oppetid af IT systemerne så forlanger jeg til gengæld at de betaler til tiden. Hvis man skulle hænge i banken hver måned fordi folk ikke betaler dig så har du reelt set ikke fokus på din forretning mere.. Det har jeg lært, men det kostede dyrt før jeg blev hård og kontant..
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:39

Hej

Jeg giver selv 8 dage til de fleste kunder, 14 eller 30 dage kan forekomme til gode faste kunder.

Microsoft forlanger 60 dages kredit, dette er nok ikke pga dårlig likviditet

Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 424
Skrevet kl. 12:46
Dato: 4/3/2006 12:38:53 PM Forfatter: Jacob H

Hej

Jeg giver selv 8 dage til de fleste kunder, 14 eller 30 dage kan forekomme til gode faste kunder.
Microsoft forlanger 60 dages kredit, dette er nok ikke pga dårlig likviditet

Det er jeg sikker på at vi alle kan være enige i

Fra Valby
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 14:06
Egentligt er det forholdsvis simpelt - du er nødt til at beregne den kredittid ind i dit tilbud til kunden, 7% i rente p.a. (eller hvad der nu er rimeligt) på forskellen mellem de 14 dage og de 60 dage
Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 15:43

Jeg synes at jeg har fået bekræftet, at det ikke er mig, der bare en en hård negl overfor kunderne, men at man også andre steder må punge ud. Jeg har heller aldrig nogen steder set, at de skulle have flere måneder til at betale.

Tak for alle jeres svar !!!

Hilsen Jakob
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)