Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

TV2's Danmarks Bedste Ide?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Kommer der en ny sæson af TV2 programmer Danmarks Bedste ide, og hvornår?

Hvad er jeres syn på at gå ind i sådan et show, hvis man har en ide.

Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 20:23

Greyzone:
Hvad er jeres syn på at gå ind i sådan et show, hvis man har en ide.

Jeg synes det var et godt program. Det er det ofte når TV2 laver iværksætter programmer.

Det at have en idé er godt, og det at den kan blive god for alle er bedre. Men det at samtidig få den vist frem i TV, det er endnu bedre. Samtidig så ser man også hvordan folk arbejder med at udvikle den idé som de har. Så forbrugerne ser at det ikke er noget direkte sagt, LORT de køber.

Sælg ikke det du ikke selv vil købe.
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 23:26

Jeg mener at have læst et sted at TV2 ikke har planer om at lave flere iværksætteri-udsendelse i stil med Danmarks Bedste Idé m.fl., efter deres ringe success med sidste års udsendelse.

Jeg vil være helt ærlig og sige at jeg ville lige tænke mig en ekstra gang om inden jeg besluttede mig for at stille op til sådan en udsendelse. Der bliver lagt alt for meget vægt på at det skal være underholdning for familien Hansen som sidder hjemme foran flimmerkassen.
De iværksætter-serier der har været indtil videre (f.eks. Alt på spil, Danmarks bedste idé, iværksætterprisen 2006) så har de alle været præget af alt for meget "Gø og Gokke"-musik og en redigering som har fået det hele til at virke lidt mere komisk og nok derved også lidt mere underholdende for den gennemsnitlige seer. Jeg vil så også vove at påstå at dette sjældent ikke har en gavnlig indvirkning på folk opfattelse af deltagerne som personer og deres produkter/koncepter.

Men ovenstående er min holdning. Der er mange som hellere end gerne vil stille op og udstille sig selv for omverdenen, blot for at blive "kendt" - også selvom det på længere sigt har en negativ effekt. Jeg er bare ikke en af dem og derfor vil jeg ikke umidlbart kaste mig ud i sådan noget.

/Jesper

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:42

Jesper Norbøll:

Jeg mener at have læst et sted at TV2 ikke har planer om at lave flere iværksætteri-udsendelse i stil med Danmarks Bedste Idé m.fl., efter deres ringe success med sidste års udsendelse.

Jeg vil være helt ærlig og sige at jeg ville lige tænke mig en ekstra gang om inden jeg besluttede mig for at stille op til sådan en udsendelse. Der bliver lagt alt for meget vægt på at det skal være underholdning for familien Hansen som sidder hjemme foran flimmerkassen.
De iværksætter-serier der har været indtil videre (f.eks. Alt på spil, Danmarks bedste idé, iværksætterprisen 2006) så har de alle været præget af alt for meget "Gø og Gokke"-musik og en redigering som har fået det hele til at virke lidt mere komisk og nok derved også lidt mere underholdende for den gennemsnitlige seer. Jeg vil så også vove at påstå at dette sjældent ikke har en gavnlig indvirkning på folk opfattelse af deltagerne som personer og deres produkter/koncepter.

Men ovenstående er min holdning. Der er mange som hellere end gerne vil stille op og udstille sig selv for omverdenen, blot for at blive "kendt" - også selvom det på længere sigt har en negativ effekt. Jeg er bare ikke en af dem og derfor vil jeg ikke umidlbart kaste mig ud i sådan noget.

/Jesper

Tak for din meget ærlige mening. Elsker når folk siger deres mening uden svøb. Det er forfriskende.

Jeg har selv været af den overbevisning at sådan et show klart ville gavne salget af produktet.
Min ide ville selvfølgelig skulle patenteres først, for at undgå tyveri.
Og den er meget familievenlig, så jeg tror at jeg sagtens kunne have en god chance. Alt det andet personlige rører mig ikke.
Det er ren og skær forretning, og et boost af mediedækning. + Hjælp til at udvikle produktet.

Ps. Hvad koster en patentering?
Pps. Hvad koster det og hvor kan man få udviklet et teknisk produkt?

Tilmeldt 3. Jun 08
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 09:31
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)