Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Backlinks

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Holte
Tilmeldt 8. Jul 06
Indlæg ialt: 44
Fra  Holte Malerfirma Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg har skrevet på nogle blogsider, som efterfølgende sender mig mange hundrede backlinks. Kan dette skade i forhold til søgemaskinerne (links kommer fra ens udseende sider).

Fra Odense
Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 174
Fra  LAIT Skrevet kl. 19:46

Hej Mongi

Jeg aner intet om hvorfor de laver alle de backlinks eller hvordan du får dem fjernet.

Dog kan jeg ikke tro at det gør nogen som helst skade for dit website med disse links. Hvis man kunne "SEO-ødelægge" et givent website ved at linke uhæmmet til det, så tror jeg hurtigt vi ville se hvordan mange ville lave sites med "fesne" links til konkurrenternes websites....? 

Anders Lund
LAIT = Umbraco udvikling og ASP.NET

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 23:13

Det er intet problem i det. Man skal dig passe på med at linke til dårlige sider, men det er jo heller ikke problemet.

Der kan som udgangspunkt ikke være nogle links der skader - tværtimod!

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9749
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:29

Anders Lund:

Dog kan jeg ikke tro at det gør nogen som helst skade for dit website med disse links. Hvis man kunne "SEO-ødelægge" et givent website ved at linke uhæmmet til det, så tror jeg hurtigt vi ville se hvordan mange ville lave sites med "fesne" links til konkurrenternes websites....? 

Det er desværre ikke så enkelt. Man kan faktisk godt skyde et website i sænk med store mængder links - men det er bare ikke altid det virker sådan. Nogle gange - specielt hvis man ikke helt hvad man laver, virker det lige omvendt, og så har man i stedet for hjulpet sin konkurrent.

Fra Odense
Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 174
Fra  LAIT Skrevet kl. 10:05

Okay Mikkel,

Umiddelbart lidt overraskende for mig at eksterne indflydelser man ikke har kontrol over, kan påvirke SEO'en negativt.Men som du siger er det nok ikke helt enkelt...

Jeg skal love for at Google har en stor opgave med at skille de go'e fra de onde ;-)

Anders Lund
LAIT = Umbraco udvikling og ASP.NET

Tilmeldt 8. Mar 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 10:45

Mikkel deMib Svendsen:
Det er desværre ikke så enkelt. Man kan faktisk godt skyde et website i sænk med store mængder links - men det er bare ikke altid det virker sådan. Nogle gange - specielt hvis man ikke helt hvad man laver, virker det lige omvendt, og så har man i stedet for hjulpet sin konkurrent.

Hej Mikkel,

Det lyder interessant. Har du mulighed for, at uddybe det ?

Min opfattelse var at f.eks. Google generelt aldrig straffer dig på baggrund af dårlige inbound links.

De vil måske vægte værdien af dem lavere, eller helt unlade at tælle dem med.

mvh

Anders

Fra Hillerød
Tilmeldt 9. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 13:08

Ikke, at jeg skal svare på Mikkels vegne eller give inspiration til skumle folk, men jeg har da læst nogle indlæg af Matt Cutts fra Google i en Google groups-diskussion, hvori han bekræftede, at man kunne blive straffet for købte links, f.eks. 

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 14:48

FrankHM:

Ikke, at jeg skal svare på Mikkels vegne eller give inspiration til skumle folk, men jeg har da læst nogle indlæg af Matt Cutts fra Google i en Google groups-diskussion, hvori han bekræftede, at man kunne blive straffet for købte links, f.eks. 

Ja. Det er også korrekt. Jeg fik bare ikke opfattelsen af at det direkte var en linkfarm af trådopretteren. Fordi hvis en side først bliver stemplet som linkfarm, er det ikke nødvendigvis kun siden selv, der bliver straffet, men altså også de sider, den linker til, da man må formode, at det er købte links (eller bare generel søgemaskinespam).

Tilmeldt 8. Mar 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 14:55

FrankHM:

Hej Frank,

Ja. Der er flere af disse tråde b.la. denne her http://groups.google.com/group/Google_Webmaster_Help-Indexing/browse_thread/thread/59e796b85327a4b2

Når Google vælger ikke, at vægte links fra linkbiblioteker med meget lav trust. Så kan det måske føles som en straf, hvis du har baseret hele din seo strategi på link juice fra netop disse sites. 

Anvender jeg denne strategi mod en konkurrent. Vil jeg i bedst fald opnå nada, og i værste fald hjælpe ham.

Der er også set flere tilfælde hvor Google manuelt har straffet sites, som sælger links, og derved også har reduceret værdien af de solgte links.

Jeg har bare aldrig hørt om, at mit sites skulle kunne blive straffet, fordi et eller andet fjols linker til mit site fra low trust sites.

Hacker nogen mit sites og placere outbound links til sites med lav trust. Ja så bliver jeg straffet, hvilket jeg også fortjener. DoS vil være en oplagt mulighed til at ødelægge en konkurrent, men jeg har aldrig hørt om at inbound links skulle kunne tælle negativt.

Mvh

Anders

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9749
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:04

> Jeg har bare aldrig hørt om, at mit sites skulle kunne blive straffet, fordi et eller andet fjols linker til mit site fra low trust sites.

Det er muligt du ikke har hørt om det, men det sker faktisk af og til. Lad os lade det ligge der - jeg har ikke lyst til at fortælle for meget om den slags offentligt :)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)