Ikke, at jeg skal svare på Mikkels vegne eller give inspiration til skumle folk, men jeg har da læst nogle indlæg af Matt Cutts fra Google i en Google groups-diskussion, hvori han bekræftede, at man kunne blive straffet for købte links, f.eks.
Hej Frank,
Ja. Der er flere af disse tråde b.la. denne her http://groups.google.com/group/Google_Webmaster_Help-Indexing/browse_thread/thread/59e796b85327a4b2
Når Google vælger ikke, at vægte links fra linkbiblioteker med meget lav trust. Så kan det måske føles som en straf, hvis du har baseret hele din seo strategi på link juice fra netop disse sites.
Anvender jeg denne strategi mod en konkurrent. Vil jeg i bedst fald opnå nada, og i værste fald hjælpe ham.
Der er også set flere tilfælde hvor Google manuelt har straffet sites, som sælger links, og derved også har reduceret værdien af de solgte links.
Jeg har bare aldrig hørt om, at mit sites skulle kunne blive straffet, fordi et eller andet fjols linker til mit site fra low trust sites.
Hacker nogen mit sites og placere outbound links til sites med lav trust. Ja så bliver jeg straffet, hvilket jeg også fortjener. DoS vil være en oplagt mulighed til at ødelægge en konkurrent, men jeg har aldrig hørt om at inbound links skulle kunne tælle negativt.
Mvh
Anders