Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får jeg mest ud af mit knokleri/firma (Lovligt)

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest er jeg ikke interesseret i lyssky off shore virksomheder, ingen SMBA, intet som ikke er normalt(forholdsvist).

Det jeg søger er en viden om hvordan jeg på en stodderagtig måde får mest ud af mit liv. Jeg arbejder på nogle projekter som jeg regner med skal give mig et vist overskud i form af kapital indenfor de næste par år.
Lad os sige at jeg på 2 år har 5 millioner i omsætning i mine virksomheder(opdigtet tal), hvordan får jeg mest ud af disse penge i form af at nyde mit liv. Lejlighed, bil, båd, mad, fester osv. osv. Typisk livsstil for en livsnyder/stodder.

Hvad gør andre mennesker? Jeg sidder og tænker på topskat og alt muligt, og 70% og det virker så uoverskueligt og uretfærdigt. Jeg kan virkeligt ikke tro på at dette er sådan som det er.

Jeg har lige nu et I/S, men det bliver snart overtaget af et APS.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:17

Hej!

Jeg ville lade en revisor/rådgiver optimere din skat.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:22

Hej Peter.

Det vil jeg også gøre. Og jeg har fuldt dig i flere tråde, og mener at du er den rigtige til det:
Det er bare ikke lige nu. Overskudet vil først komme om noget tid, og jeg kan ikke vente med at høre hvordan.
Uvidenheden stresser mig, og demotivere mig i mit arbejde.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:40

Hej igen Greyzone!

Tak for roserne.

Ikke for at gøre tingene sværere end de er, men det afhænger jo af en del ting, f.eks.:

Har du fast ejendom?

Betaler du topskat?

Er du gift?

Kører du VSO lge nu?

Jamen, der er mange spørgsmål.

Det er svært at kome med en superopskrift, uden helt præcist at kende de

konkrete forhold. 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:21

Peter - Revisor:

Hej igen Greyzone!

Tak for roserne.

Ikke for at gøre tingene sværere end de er, men det afhænger jo af en del ting, f.eks.:

Har du fast ejendom?

Betaler du topskat?

Er du gift?

Kører du VSO lge nu?

Jamen, der er mange spørgsmål.

Det er svært at kome med en superopskrift, uden helt præcist at kende de

konkrete forhold. 

Jeg er lønmodtager lige nu. Og ligger lige under topskatten.
Det jeg laver er i fritiden, og når jeg går fuld tid med det, vil det være fordi at jeg har muligheden for at tjene nok til at være i top skat.
Så svaret er vel JA.

Ingen VSO lige nu. Selskabet ryger snart over i et APS. Og det vil være i et APS at jeg ville hive penge ud.

Single. Og bor i lejebolig. Men kunne sagtens tænkes at jeg købte ejendom hvis det gav mening.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:13

Greyzone:
SMBA, intet som ikke er normalt(forholdsvist)

Et SMBA er lige så normalt som et ApS, A/S, P/S, K/S, AmbA, Fmba, Andelsboligselskaber, personlige virksomheder ETC. 

Begrebet begrænset ansvar er HELT normalt. 

SMBA står for "Selskab med begrænset Ansvar" og er ligesom AmbA  OG personlige virksomheder reguleret af lov om visse erhvervsdrivende virksomheder.  

SMBA selskaber og de andre virksomhedsformer er behandlet  i en bog "Jura for iværksættere" af Birgit Simonsen i kapitel 1 om virksomhedsformer fra side 7-20 med SMBA som nummer 3 efter personlig virksomhed og I/S og foran ApS og A/S selskaber.

Jeg kan meget stærkt anbefale denne bog.

Det er ikke helt normalt på forhånd at udelukke det mest fordelagtige valg for eksempelvis små selskaber MED begrænset ansvar.

Offshore selskaber er ikke lyssky. De er bare ikke så praktiske for små virksomheder for folk  bosiddende i Danmark. Det er også dyrt.

Du kan købe og udleje en lystbåd og via et SMBA selskab undgå lysbådeskatten på 104% af anskaffelsessummen. Hvis du gør det via et ApS eller A/S er du automatisk bondefanget.

Du bør overveje delvis udflagning af dig selv og dine erhvervsindkomster som det mest effektive for skatteoptimering.

MVH fra Ejler Ottesen 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:24

Hej Greyzone!

Ja...du kender vel min holdning til SMBA-konstruktionen!

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:36

1base:

Greyzone:
SMBA, intet som ikke er normalt(forholdsvist)

Et SMBA er lige så normalt som et ApS, A/S, P/S, K/S, AmbA, Fmba, Andelsboligselskaber, personlige virksomheder ETC. 

Begrebet begrænset ansvar er HELT normalt. 

SMBA står for "Selskab med begrænset Ansvar" og er ligesom AmbA  OG personlige virksomheder reguleret af lov om visse erhvervsdrivende virksomheder.  

SMBA selskaber og de andre virksomhedsformer er behandlet  i en bog "Jura for iværksættere" af Birgit Simonsen i kapitel 1 om virksomhedsformer fra side 7-20 med SMBA som nummer 3 efter personlig virksomhed og I/S og foran ApS og A/S selskaber.

Jeg kan meget stærkt anbefale denne bog.

Det er ikke helt normalt på forhånd at udelukke det mest fordelagtige valg for eksempelvis små selskaber MED begrænset ansvar.

Offshore selskaber er ikke lyssky. De er bare ikke så praktiske for små virksomheder for folk  bosiddende i Danmark. Det er også dyrt.

Du kan købe og udleje en lystbåd og via et SMBA selskab undgå lysbådeskatten på 104% af anskaffelsessummen. Hvis du gør det via et ApS eller A/S er du automatisk bondefanget.

Du bør overveje delvis udflagning af dig selv og dine erhvervsindkomster som det mest effektive for skatteoptimering.

MVH fra Ejler Ottesen 

Kald mig gammeldags, men så snart der kun er 1 person der taler for det, og mange andre som kritiserer det, har jeg svært ved at være personen som blåøjet kaster sig ud i det for at prøve.

Du må ellers meget gerne forklare hvordan du mener jeg kan få mest ud af mine penge. Og hvordan det er muligt gennem SMBA og ikke de andre metoder.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:38

Peter - Revisor:

Hej Greyzone!

Ja...du kender vel min holdning til SMBA-konstruktionen!

Yeah I know. Og som beskrevet i det tidligere indlæg til 1base, så er jeg ikke interesseret i at være forsøgskanin.
Jeg vil hellere vente lidt, og køre det af en gammeldags måde, end at hoppe ind i noget jeg faktisk intet ved om, og som jeg tvivler på.

Der findes da helt sikkert en masse mennesker som er ligeglade med konstruktionen af deres selskab. Men for mig er det vigtigt at jeg om 10 år, ikke får alle mulige på nakken fordi at jeg har været blåøjet med min måde at køre virksomheder på tidligere.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:12

Greyzone:
Du må ellers meget gerne forklare hvordan, du mener jeg kan få mest ud af mine penge.

Hvad med at du kontakter mig via een eller flere af disse kanaler:

IP #     : +45-36-965921 direkte IP telefon/telefonsvarer
    IP  US  : +1-337-935-0211
    E-mail : eo@1base.com
    E-mail : ejler.ottesen at gmail.com (reserve)
    Skype  : ejlerottesen (VoIP og telefonsvarer)

Fordelen ved Skype direkte er at vi kan tale sammen gratis og at jeg samtidig kan sende dig supplerende skriftlig information. Denne form for kommunikation er meget effektiv og økonomisk rationel. TDC ville hurtigt gå nedenom og hjem, hvis det blev mere almindeligt.

Greyzone:
Og hvordan det er muligt gennem SMBA og ikke de andre metoder.

De andre selskabsformer (metoder) er ikke udelukket. Men:

Det er bare forholdsvis billigere med SMBA formen for små selskaber, og der er desuden en række indirekte fordele. Dette er mest fordi man undgår en række ulemper ved eksempelvis ApS formen:

§52 i ApS loven undgås. Denne kræver reetablering af den fulde kapital, hvis mere end halvdelen tabes ELLERS automatisk opløsning. Revisor er forpligtet til at rapportere dette forhold. Denne bestemmelse alene burde udelukke brug af ApS selskaber for nye virksomheder, da omkostninger ved  opstart ofte langt overstiger indtægter.

Vide grænser for pligt til årsrapport, hvorved der heller ikke er revisorpligt. Det årlige regnskab er derfor simpelt og langt mindre krævende. EogS skal slet ikke have noget regnskab med en simpel undtagelseserklæring fra ledelsen på 2 linier.

Ingen krav om minimumskapital: NUL er OK. 

Lystbådeskatten for selskaber kan sandsynligvis elimineres. 

Du kan nøjes med een lønafregning om året, da du gerne må lave a conto udbetalinger uden skattetræk til dig selv uden at Skat bør eller skal indblandes. Dette skyldes, at begrebet ulovlige aktionærlån ikke eksisterer for SMBA selskaber (og AmbA, FmbA). 

Du kan ubesværet lave flere eller mange aftaler og samarbejdsaftaler, som principielt kan  lægges ind i seperate SMBA selskaber.

Du kan fleksibelt håndtere kontraktsaftaler med andre mennesker via specielle SMBA selskaber uden uforvarende  at tabe alt ved et enkelt fejltrin i junglen af virksomhedsfælder.

Begrebet begrænset hæftelse er absolut når de basale regler herfor overholdes. 

Du behøver ikke komplicerede kontraktsaftaler, når du tillidsfuldt kaster dig ud i nye  projekter, da du til enhver tid kan overskue din risiko: Hvad du har satset på dette nye projekt.

Du kan ikke komme til personligt at skylde Told og Skat penge ved skønsmæssige ansættelser eller nægtelse af fradrag

Begrebet hobbyvirksomhed kan næppe gøres gældende i et selskab. 

Du vil ALDRIG risikere store revisionsregninger for stille SMBA holdingselskaber.  

Selv almindelige lønmodtagere med opsparing i aktier burde overveje at håndtere denne via SMBA selskaber, som gradvist UDEN beskatning de fakto kan overdrages til arvinger ved regulering af kapitalkonti. 3 års reglen for skattefrie aktieavancer i selskaber kan udnyttes.

Du kan lettere forberede udflagning af dine erhvervsindkomster og dig selv.

Læs eventuelt min artikel på video.dkuug.dk/dkuug-nyt/dkuug-nyt-155.pdf.

Men først skal du koncentrere dig om at tjene STORE penge. Man KAN leve med  den danske selskabsskat på 25% som igangsætter, når man vel at mærke sikrer sig alle legitime skattefradrag undervejs.

Danmarks suverænt største SMBA-selskab, Tryg i Danmark s.m.b.a med en egenkapital på over  16.000.000.000 kroner har sikret sig skattefrihed ved at hævde, at det er en skattefri forening. Skat betaler de ikke meget af.

Mange skattefrie andelsboligselskaber har registreret sig under SMBA formen, som åbenbart ikke er en  hindring for at sikre sig skattefrihed. 

NÅR de store summer af indkomster kommer strømmende har du et forholdsvis let løseligt luksusproblem. 

MVH fra Ejler Ottesen 

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)