Hej alle i kloge mennesker derude, er der nogle af jer der kan svare på følgende?
Er det lovligt at oprette en virksom hvis primære indtægtskilde er betting?
Og er det i Danmark lovligt at oprette selskab hvor folk sætter et beløb ind, og så får f.eks. 50% af beløbet udbetalt per måned?
På forhånd tak for svarene! Mvh Philip Macko
Newbie. |
Dato: 4/2/2006 5:34:12 PM Forfatter:POLM
Hej alle i kloge mennesker derude, er der nogle af jer der kan svare på følgende?
Er det lovligt at oprette en virksom hvis primære indtægtskilde er betting?
Og er det i Danmark lovligt at oprette selskab hvor folk sætter et beløb ind, og så får f.eks. 50% af beløbet udbetalt per måned? På forhånd tak for svarene!
Mvh Philip Macko
Newbie.
- Måske
- I Danmark er det Dansk Tip Tjeneste, samt Det Danske Klasselotteri der har monopol på spil. Det er forbudt for alle andre at udbyde spil i DK. Så nej.
- Som jeg forstår det, lyder det som et HYIP (High Yield Investment Program), og betragtes af mange myndigheder som et "ponzi scheme" eller med andre ord pyramide spil... Dog er der så vidt jeg ved, ingen danske myndigheder der specifikt har forbudt HYIPs eller Autosurfs, som i princippet er det samme.
Det der gør udslaget er hvordan du finanserer de 50% som skal udbetales hver måned. Kommer pengene udelukkende fra indskud fra nye medlemmer, så er det meget tæt på at være ulovligt, hvis det ikke er det!
Investerer du pengene, mener jeg at det er lovligt, så længe at du kan redegøre for hvordan du har tjent pengene... Det skal også tages i betragtning over hvor mange måneder du vil give 50% af det originale beløb tilbage...