Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt webhotel til min webshop :(

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Skive
Tilmeldt 29. May 07
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg gik sidste onsdag "live" med min webshop og var spændt på at tage imod besøgende. Desværre har tilbagemedlinger med god brugbar kritik overbevist mig om at jeg er nødt til at skifte webhotel. Jeg kører pt. med Servage.net og det kører dræbende langsomt. Det er som om de smider min side i dvale og når der så kommer besøgende skal siden først vågne op og jeg har besøgende der har oplevet load tider på op til 20 sekunder!

Servage supporten er ikke til megen hjælp, de har tilbudt mig at flytte cluster, hvor der skulle være mindre trængt og det er jeg i gang med nu, hvilket betyder at min side ikke har været tilgængelig hele dagen og måske først bliver det i morgen eftermiddag engang. Brugere på Amino taler om at cluster-skift er som at tisse i bukserne for at holde sig varm. Det hjælper kortvarigt til Servage fylder op igen og *bum* så er hastigheden tilbage på uacceptabelt niveau igen.

Men altså at flytte hele shoppen på nyt webhotel, det lyder ret skræmmende på mig, som om meget kan gå galt og at jeg skal sidde og taste alt ind igen. Min shop er bygget op omkring et Joomla CMS system med deres Virtuemart shop modul med få tilpasninger.

Jeg er simpelthen i syv sind, da jeg aldrig havde forestillet mig at det var noget jeg skulle tage stilling til igen, når først det bare kørte med Servage, så jeg er dybt frustreret og har lidt mistet overblikket over hvad jeg gør nu. Alle råd tages imod med kyshånd.

Mange hilsner Pernille

Bestil mannequiner hos www.Manneking.dk - Markedets bedste udvalg til de laveste priser.

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 23:12

Pernille:

Jeg er simpelthen i syv sind, da jeg aldrig havde forestillet mig at det var noget jeg skulle tage stilling til igen, når først det bare kørte med Servage, så jeg er dybt frustreret og har lidt mistet overblikket over hvad jeg gør nu. Alle råd tages imod med kyshånd.

Hej Pernille,

Du bør for at spare dig selv for flere problemmer, skifte webhotel. Måske kender du nogen der kan hjælpe dig med at flytte din webshop?

Fra Skive
Tilmeldt 29. May 07
Skrevet kl. 23:23

Min mand og jeg har indtil videre selv kunnet klare alt det tekniske uden at have nogen særlig baggrund for det. Men det her er vi bange for at kaste os ud i, derfor tøver jeg. Jeg er blevet fortalt at Joomla filerne kan eksporteres og uploades igen, men jeg er mest bekymret for selve shop-delen.

Jeg kan se I har Danmarks flinkeste kundesupport. Vil I kunne hjælpe os igennem det tekniske/praktiske af forløbet? Smile

Bestil mannequiner hos www.Manneking.dk - Markedets bedste udvalg til de laveste priser.

Fra Nørresundby
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 00:56

En god idé ville ihvertfald være at flytte webhotel hvis du mener det er servage.net's skyld.
Det store spørgsmål er jo altid hvor meget det skal koste og hvor meget plads du har brug for.

Jeg har i godt et halvt år haft flere af mine hjemmesider placeret hos et firma der kalder sig YBnet, og de har en utrolig god service.
Du kan prøve at tage et kig hos dem også, de har både hosting for erhvervsdrivende og private.

Mvh. Peter

Med venlig hilsen
Peter Olesen

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 01:24

Hej Pernille,

Som jeg har oplyst dig om så har jeg jo startet en hosting service primært for de af mine kunder som har joomla websites der kræver høj stabilitet og at der er rigeligt med resourcer til rådighed på serveren til afvikling af deres websites.

Som jeg også mener jeg nævnte er det primært et servicetilbud til mine kunder og derfor ligger der typisk max 50 kunder på en server - på mange andre hoteller kan der ligger op imod 1000 kunder per server.

Det er ganske enkelt forskellen på om du har ressourcer nok på serveren til at dit website afvikles optimalt og også forskellen på et alm. webhotel og et erhvervshotel.

Jeg har så taget skridtet fuldt ud og hoster udelukkende joomla websites - så serverne er sat op med det ene formål for øje og man kan ikke få frontpage extensions eller andre muligheder der ikke er relevante for afviklingen af joomla websites så optimalt som muligt.

Der er selvfølgelige ikke safemode på og der er desuden mulighed for at installere såvel joomla 1.5.3 som joomla 1.0.15 direkte fra kontrolpanelet når man er logget ind samt at hoste flere websites på en konto.

Selvfølgelig kan et setup med max 50 kunder per server aldrig konkurrerer med udbydere som serverage eller gigahost som ellers også afvikler joomla sites ganske godt (på nær lige serverbelastningen) og hvis man er ude og lede efter en udbyder i lavpris enden så får man nok ikke en bedre løsning end gigahost eller servage - Men hvis du ønsker stabilitet og resourcer nok til at afvikle dit joomla website så skriver du bare.

Fra Skive
Tilmeldt 29. May 07
Skrevet kl. 22:42

Efter en kort dialog med Servage omkring hastigheden, foreslog de at flytte min shop til et andet cluster og det har indtil videre hjulpet gevaldigt på loadtiden. Jeg håber og krydser fingre for at det har løst vores problem. Kortvarigt har det i hvert fald og det har givet mig en lidt mindre presset frist til at finde et alternativ.

Fra Hinnerup
Tilmeldt 30. Apr 08
Indlæg ialt: 226
Skrevet kl. 12:43

Hej Pernille

Du kan flytte din webshop over på vores server der skulle være fart nok på til at dine kunder ikke oplever problemer.

Vi kan afhængig af dit shop system overføre alle data så du ikke skal til det igen. Vi ligger alle filerne over på vores server og kopier databasen. Når du har godkendt at alt er som det skal være peger vi på vores server.

Vi tager 39,00 pr. måned

Vi kan overføre hele shoppen og databasen for DKK 500,00

Med venlig hilsen

Besthosting.dk

Fra Skive
Tilmeldt 29. May 07
Skrevet kl. 22:04

Hej og tak for din henvendelse.

Jeg bruger Joomla cms med Virtuemart shop systemet på og er ret interesseret i en smertefri flytning, da den løsning de har tilbudt os med at flytte os, virker som at tisse i bukserne for at holde sig varm, altså det er en kortsigtet effekt jeg forventer.

Jeg er dog kommet ud i nogle større overvejelser om hvorvidt jeg helt skal skifte shopsystem, da jeg synes mit system er en smule skrøbeligt. Vi har brugt utroligt mange timer på tilpasning og det ville næsten være katastrofalt hvis noget gik galt, da vi ikke har viden nok omkring systemet.

Vil du kigge forbi min shop og se hvad vi har. Der er ikke noget videre avanceret, men alligevel har vi tilpasset systemet utroligt meget til at ligne det det gør nu. Hvad kan I tilbyde? Gerne uddybet nærmere.... Kan ikke se funktionsbeskrivelsen på din hjemmeside...

Mvh Pernille

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 22:29

Pernille det ville være synd at sige at i har ændret særligt meget på systemet som sådan.

I har ændret en af standard templatesne (rhuk_solarflare_ii) også har i lavet lidt templateforandringer i virtuemart og installeret en nyhedsbrevs komponent og modul - det er altså et minimum i har lavet i forhold til hvad man kan lave.

Du vil i samtlige andre shopsystemer skulle foretage / eller få nogen til at foretage stort set alt det arbejde i allerede har lavet (eller mere) - men det jo klart at når i kaster jer ind i en gør'det'selv løsning så tager det lang tid når man ikke har kendskabet (og det vil det også gøre i andre shopsystemer).

Joomla er absolut ikke skrøbeligt i forhold til så meget andet og modsat f.eks. oscommerce som jo er vidt ubredt så er der rent faktisk lukket for en masse sikkerhedshuller.

Fra Hinnerup
Tilmeldt 30. Apr 08
Indlæg ialt: 226
Skrevet kl. 22:42

Hej Pernille

Hvis du sender dine oplysninger til din server skal jeg flytte det over på vores server. Så kan du se om det køre bedre og om du er tilfreds.

Der ingen risiko og du kan teste det hele inden vi peger på vores server, endvidere kan du altid gå tilbage til din nuværende da den forbliver som den er.

Afventer din tilbagemelding.

Med hensyn til at skifte syntes jeg det vil være ærgeligt da du har brugt kræfter på din nuværende. Du kan jo skifte på et senere tidspunkt hvis du bliver træt af joomla.

Oscommerce syntes jeg personligt er et godt system men der er jo delte meninger om alle systemer. Ønsker dig ihvertfald held og lykke under alle omstandigheder.

Med venlig hilsen

Christian Langhoff

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)