Hej igen Sue, pressemeddelelser er jo i princippet gratis - kræver kun at du skriver dem og indsender dem.
Jeg kender intet til hvordan tingene forholder sig i Sverige, så det efterfølgende er baseret på danske forhold:: Lokale ugeaviser er ofte lykkelige for redaktionel tekst, så mange gange ryger det lige i avisen. Du skal blot sørge for at artiklen er helt færdig med overskrift og det hele. Teksten skal ligge i et Word dokument. Og det er en rigtig god ide at medsende et billede i jpg-format (høj opløsning, da det skal trykkes). Du skal ikke sætte billedet ind i Word dokumentet, men vedhæfte det til emailen (ligesom du vedhæftet word dokumentet til emailen du sender til ugeavisen). Det siger sig selv, at du skal sørge for at nævne dit domæne i teksten (regn ikke med at redaktøren gør det).
En anden ide: Enhver ugeavis med respekt for sig selv har en brevkasse. Hvorfor ikke foreslå at du bliver redaktør af en clairvoyant brevkasse? Du kommer jo nok til at arbejde gratis, men det er en kanon måde at få dig markedsført på.
P.t. kører der 2 rundt med en bagrudestreamer og der er flere der venter på at få tilsendt nogle... er det en god reklameværdi eller husker folk ikke de streamere de ser i løbet af dagen... jeg gør ikke, men jeg har også en dårlig hukommelse.
Mht. streamer i bagruder, så har jeg det sådan, at jeg ofte bliver nysgerrig og tænker "Den hjemmeside skal jeg lige tjekke" - for derefter lykkeligt at glemme alt om den, når bilturen er slut. Jeg tvivler på, at de har den helt store effekt i forhold til at skabe flere besøgende på din hjemmeside.
Mht. gratis reklame hvad så med at gøre din signatur tekst til rigtige aktive links? Hvis du er i tvivl om hvordan du gør det så er der et eksempel her
Pressemeddelelser sender du til journalister og redaktører i de medier hvor din historie kan have interesse, lokalaviser er typisk de letteste at komme i så her kan du jo fint starte.