Hermed en lile anmeldelse af "Markedsføring næsten uden budget", af Henrik Ørholst:
Bogen handler i høj grad om PR, som kan være særdeles effektivt - og som vel er det tætteste man kommer på gratis reklame. Dette er altså helt i tråd med bogens titel.
Forfatteren giver rigtig gode råd til det at skrive "en god historie". Og bogen indeholder masser af god info om hvordan journalister tænker - og berører derfor også, at det, du tror er en god historie, ikke altid er en god historie i journalistens øjne. Netværk er også godt beskrevet i bogen, mens Direct Mails kun får en let behandling.
Helt uforståeligt for mig, er der en temmelig grundig beskrivelse af hvordan man kan afholde konferencer og seminarer, hvor man altså hyrer en ekstern partner til at arrangere af disse, invitere eksterne foredragsholdere etc. Alt er selvfølgelig relativt, men en sådan omgang kan næppe kaldes "Markedsføring næsten uden budget".
Er du på udkig efter godt input om "de gratis glæder" når det kommer til markedsføring - altså udformning af pressemeddelelser, info om hvordan du skal håndtere medierne, viden om brug af netværk - er denne bog helt sikkert værd at kigge nærmere på.
Søger du info om Direct Mails eller online markedsføring, skal du kigge andre steder.