Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny bog om markedsføring

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 1. Aug 06
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er netop i gang med at læse en bog om off-line markedsføring, som indeholder interessant info for os med begrænsede budgetter Big Smile

Den hedder "Markedsføring næsten uden budget", er skrevet af Henrik Ørholst og kan anbefales.

Fra Randers
Tilmeldt 4. Jun 07
Indlæg ialt: 797
Skrevet kl. 10:54

Spændende Yes

Er der måske mulighed for, at du kan komme med en lille anmeldese når du helt færdig  ?

Fra Vejle
Tilmeldt 1. Aug 06
Skrevet kl. 11:07

Jeps - det skal jeg gøre! Smile

Fra Vejle
Tilmeldt 1. Aug 06
Skrevet kl. 21:31

Hermed en lile anmeldelse af "Markedsføring næsten uden budget", af Henrik Ørholst:
Bogen handler i høj grad om PR, som kan være særdeles effektivt - og som vel er det tætteste man kommer på gratis reklame. Dette er altså helt i tråd med bogens titel.

Forfatteren giver rigtig gode råd til det at skrive "en god historie". Og bogen indeholder masser af god info om hvordan journalister tænker - og berører derfor også, at det, du tror er en god historie, ikke altid er en god historie i journalistens øjne. Netværk er også godt beskrevet i bogen, mens Direct Mails kun får en let behandling.

Helt uforståeligt for mig, er der en temmelig grundig beskrivelse af hvordan man kan afholde konferencer og seminarer, hvor man altså hyrer en ekstern partner til at arrangere af disse, invitere eksterne foredragsholdere etc. Alt er selvfølgelig relativt, men en sådan omgang kan næppe kaldes "Markedsføring næsten uden budget".

Er du på udkig efter godt input om "de gratis glæder" når det kommer til markedsføring - altså udformning af pressemeddelelser, info om hvordan du skal håndtere medierne, viden om brug af netværk - er denne bog helt sikkert værd at kigge nærmere på.

Søger du info om Direct Mails eller online markedsføring, skal du kigge andre steder.

Fra København
Tilmeldt 14. Feb 07
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 03:20

Bogen mener jeg ikke kan anbefales, da det er meget få mennesker der som startups / iværksætter kan få en journalist i tale.

Ofte vil de ikke interessere sig særligt meget for din lille forretning. Med mindre det er en forretning der ikke er set tidligere.

At komme på TV er dog endnu svære. Journalister vil gerne skrive om noget folkeligt og det er din virksomhed måske, men find den folkelige vinkel hvis de skal bide på.

Steffen Kirkegaard Pass on media Viral markedsføring viral reklame Film på internet

Fra Billund
Tilmeldt 3. Mar 06
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 18:04

Jeg kan tilslutte mig Per H. Jørgensens anbefaling af den nævnte bog.

Den er letlæselig, knap 100 sider i lommeformat og indeholder nytttig

information, til alle som arbejder med salg og marketing.

Lån den på biblioteket, måske bliver du også klogere.

Med venlig hilsen

PB

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)