Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Med eller uden bindestreg...?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg er helt ny her på Amino og har fået utrolig meget ud af at læse de forskellige indlæg.

Jeg er indretningsarkitekt og er pt. ved at få lavet en helt ny hjemmeside.

Det store spørgsmål er: min sider hedder nu www.neo-vibra.dk men jeg overvejer at fjerne bindestregen, da det ikke lyder godt i mine ører.

Er der nogen som kan komme med lidt iput? Kan man overhovedet udtale neovibra, hvis man ser det uden streg?

Havde overvejet at få et helt nyt navn, men nu er det ligesom det navn jeg er kendt under.

Jeg ser meget frem til at høre om der er hjælp at hente...

Mange hilsner

Gitte Lacarriere 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 20. May 08
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 12:48

Kære Gitte

Det kan siges enkelt: Uden, uden, uden - 100%

Bare hør hvordan det smadrer dit navn, når du skal udtale det: neo-bindestgreg-vibra

Så dit instinkt er helt rigtigt. Neovibra.dk er fint - det andet er nørdet og non-web-agtigt 

Du skal dog bare huske at alle henvendelser til neo-vibra.dk ikke skal ophøre med at virke. I praksis gør du sådan:

Mail: Få postserveren til at sende al mail fra dig@neo-vibra.dk videre til dig@neovibra.dk, men anvend udelukkende dig@neovibra.dk på udgående mails. Så er det efterhånden kun de nye adresse der bliver brugt - men den gamle skal aldrig ophøre med at virke.

Web: Forward alle besøgende til neo-vibra.dk videre til neovibra.dk uden kommentarer (gøres i DNS-opsætningen). Hvis ikke det er nemt teknisk, så bare lad begge adresser virke, men anvend den nye konsekvent på nyt brevpapir etc. Så bliver den gamle automatisk faset ud.

Held og lykke

/Anders 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:27

Hej Anders

Mange tak for det - det bliver uden, uden, uden.

Hav en fortsat god dag.

Hilsner

Gitte 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 20. May 08
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 14:03

Du ved det godt, men alligevel: Det betyder naturligvis ikke at selve firmanavnet behøver at være i ét. Der fungerer "Neo Vibra" nok bedst...

over & out 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Siger altid til folk brug bindestreg med mindre det er et spørgsmål om branding. Dette er et godt eksempel på branding og skal derfor være uden. Bindestregen kommer også kun til sin fulde ret hvis der indgår søgeord i ens url.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)