1: hvorfor skriver google under webmasterværktøjer at deres sidste besøg f.x var 3.-6. når min webalizer skriver at googlebot var der kl.0234 sidste nat og natten før skrev webalizer at googlebot havde været der kl. 0024 osv.?
>>Det kan enten være fordi en anden bot giver sig ud for at være en Google bot, eller at webmasterværktøjer ikke er opdateret med nyeste info. Det kan også være at besøget har varet over fire dage og at 3/6 er det tidspunkt den startede indekseringen. Er det vigtigt?
2:Jeg har kun et søgeord at koncentrere mig om, indtil videre, på det ligger jeg nummer 5 i google men 21 i alta vista. Hvorfor? Hvad skal jeg gøre for at komme højere op i Yahoo og Altavista osv.?
>> Årsagen er at søgemaskinerne bruger forskellige algoritmer. Derfor vil deres søgeresultater være forskellige. Jeg vil anbefale at du optimerer efter at ligge #1 på Google, så skal positionerne nok komme i Yahoo og Altavista.
3: Jeg har pagerank 1 men ligger foran andre med både pagerank 2,3 og 4 i google, jeg troede det var pagerank alene der betød noget?
>>Så du ville forvente at www.nasa.gov med pagerank 10 lå nummer 1 på søgninger som "Britney Spears", "hækletøj", "fodbold" m.m.??? Ville du som bruger af fx. Google være tilfreds med sådan et søgeresultat, og tror du Google interesserer sig for om brugerne er tilfredse med søgeresultaterne?
4: Jeg bliver vist ikke optaget i dmoz, hvor stor er den katastrofe?
>>Hvad får dig til at tro du ikke bliver optaget. Medmindre du har fået direkte besked om det modsatte kan der gå år før du bliver optaget. Mange sites lever uden at være optaget i DMOZ, men det giver en øget troværdighed og dermed rank at være optaget.