Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO spørgsmål

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 26. May 08
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ser nu ellers ud til at  link: giver det samme resultat som webmaster tools, de henviser også selv til den.

Tusind tak for din tid på at besvare min følelse af hjælpeløshed, jeg vil så bare afvente at de bliver fundet. Men er der slet ikke nogen erfaring med hvor lang tid der kan gå? Jeg troede nærmest det var fra dag til dag....

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 15:34

Google har med vilje gjort link:-kommandoen ineffektiv, så den ikke viser samtlige backlinks.

Webmaster tools er bedre egnet til formålet, så fortsæt med at bruge den. (også selvom den heller ikke i realtime viser alle de links til din side, som Google har fundet).

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:42

SpørgeJørgern:

Hvad er død og begravet??

Jeg har prøvet med webmaster tools og det er de samme gamle links der dukker op. Ingen af dem jeg har fået links fra i de sidste 14 dage er med.

Det er fint at spørge, men hvis man ikke samtidig lytter, hvad gavn gør det så? Mener du at du med ovenstående har bevist at Google's link funktionalitte virker, og at det er os andre der tager fejl?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:16

SpørgeJørgern:

Tusind tak for din tid på at besvare min følelse af hjælpeløshed, jeg vil så bare afvente at de bliver fundet. Men er der slet ikke nogen erfaring med hvor lang tid der kan gå? Jeg troede nærmest det var fra dag til dag....

Det var da så lidt :)

Jeg har overtaget ansvaret for sites der ikke har været besøgt af Google i 3 måneder. Så hvis du havde fået et link på et af de sites, ville der gået meget lang tid før Google opdagede det.  Men da "link:"-funktionen ikke viser alt hvad der indgår i beregningen af din placering, vil jeg gentage min opfordring til at bruge mere tid på selve arbejdet/processen og mindre på målingen.

Tilmeldt 26. May 08
Skrevet kl. 01:33

Tommy:

3 måneder... holddaheltop... jeg håber ikke jeg skal vente helt så længe på at se resultater, men hvis det ikke kan være anderledes...

Igen, tak for hjælpen, det har da gjort det lettere at afvente!!

Jesper:

jeg prøver skam ihærdigt at lytte og jeg er ikke i tvivl om at I har ret. Det undrede mig såmænd bare at google selv henviser til de kommandoer, det vat det hele.

Nedenstående har jeg kopieret fra google Betjeningspanel >  Statistik >  Indeks-statistik

Eksempler på dine sider i Google
Operator           Beskrivelse                    

site:                 Indekserede sider på dit websted 
link:                 Sider, der linker til dit websteds forside 
cache:             Aktuel cache for dit websted 
info:                 Tilgængelige oplysninger om dit websted 
related:            Sider, der ligner dit websted

Jeg har forstået at jeg bare skal afvent lidt crawleri... Smile

Tilmeldt 26. May 08
Skrevet kl. 10:31

Så er der lige lidt dumme spørgsmål igen, nu hvor jeg har evalueret lidt... Allerede nu har jeg over tusind backlinks så jeg behøvede heldigvis ikke at vente fulde 3 måneder :-D

1: hvorfor skriver google under webmasterværktøjer at deres sidste besøg f.x var 3.-6. når min webalizer skriver at googlebot var der kl.0234 sidste nat og natten før skrev webalizer at googlebot havde været der kl. 0024 osv.?

2:Jeg har kun et søgeord at koncentrere mig om, indtil videre, på det ligger jeg nummer 5 i google men 21 i alta vista. Hvorfor? Hvad skal jeg gøre for at komme højere op i Yahoo og Altavista osv.?

3: Jeg har pagerank 1 men ligger foran andre med både pagerank 2,3 og 4 i google, jeg troede det var pagerank alene der betød noget?

4: Jeg bliver vist ikke optaget i dmoz, hvor stor er den katastrofe?

Hav nu en god weekend! 

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 15:39

SpørgeJørgern:

1: hvorfor skriver google under webmasterværktøjer at deres sidste besøg f.x var 3.-6. når min webalizer skriver at googlebot var der kl.0234 sidste nat og natten før skrev webalizer at googlebot havde været der kl. 0024 osv.?

>>Det kan enten være fordi en anden bot giver sig ud for at være en Google bot, eller at webmasterværktøjer ikke er opdateret med nyeste info. Det kan også være at besøget har varet over fire dage og at 3/6 er det tidspunkt den startede indekseringen. Er det vigtigt? 

2:Jeg har kun et søgeord at koncentrere mig om, indtil videre, på det ligger jeg nummer 5 i google men 21 i alta vista. Hvorfor? Hvad skal jeg gøre for at komme højere op i Yahoo og Altavista osv.?

>> Årsagen er at søgemaskinerne bruger forskellige algoritmer. Derfor vil deres søgeresultater være forskellige. Jeg vil anbefale at du optimerer efter at ligge #1 på Google, så skal positionerne nok komme i Yahoo og Altavista.

3: Jeg har pagerank 1 men ligger foran andre med både pagerank 2,3 og 4 i google, jeg troede det var pagerank alene der betød noget?

>>Så du ville forvente at www.nasa.gov med pagerank 10 lå nummer 1 på søgninger som "Britney Spears", "hækletøj", "fodbold" m.m.??? Ville du som bruger af fx. Google være tilfreds med sådan et søgeresultat, og tror du Google interesserer sig for om brugerne er tilfredse med søgeresultaterne?

4: Jeg bliver vist ikke optaget i dmoz, hvor stor er den katastrofe?

>>Hvad får dig til at tro du ikke bliver optaget. Medmindre du har fået direkte besked om det modsatte kan der gå år før du bliver optaget. Mange sites lever uden at være optaget i DMOZ, men det giver en øget troværdighed og dermed rank at være optaget.

Hvad er linket til dit site?

Tilmeldt 26. May 08
Skrevet kl. 19:43

1. nope, jeg undrede mig bare.

2.God ide, jeg har allerede bemærket det i real life. Hovmod står for fald, for efter jeg havde skrevet indlægget røg jeg ned som nr. 11 i google...

3. Nej, jeg mente sites med lignende indhold. ingrids hækleklub med pr 6 foran tyttes syklub med pr 4 når man søger efter håndarbejde.

4. Jeg bemærkede at kategorien jeg tilmeldte mit site under var blevet opdateret for første gang i 1/2 år uden at jeg var med. Jeg gik ud fra at så kom jeg ikke med... men år ligefrem, hmmm... godt jeg har en udmærket tålmodighed... *hep,hep*

Tilmeldt 26. May 08
Skrevet kl. 08:16

Jeg har en underside der er grå i pagerank. Der er ikke fusket eller gjort noget (bevidst) forkert i forhold til Google's retningslinjer. Siden har været indexeret i flere måneder men bliver ved med at være grå. Er der nogen forklaring på det fænomen?

Tilmeldt 26. Jun 07
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 14:29

SpørgeJørgern:

Jeg har en underside der er grå i pagerank. Der er ikke fusket eller gjort noget (bevidst) forkert i forhold til Google's retningslinjer. Siden har været indexeret i flere måneder men bliver ved med at være grå. Er der nogen forklaring på det fænomen?

Google opdaterer kun PageRank meteret med mange ugers mellemrum, så den kan du ikke regne med.

Mvh
Preben Madsen
www.seotech.dk

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)