Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lagersystem der styrer netbutik og fysisk butik sammen? Hjælp

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 15. May 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har to butikker og en webshop og skal bruge et lagersystem som kan kører sammen så når der bliver solgt en vare uanset hvor det er, så ændres lager antallet begge steder.. Det er altså to butikker og en webshop. Lidt kringlet måske, men er der nogen der kan hjælpe ? Der må være andre der kører fysisk butik og netbutik med samme lager?

Alle forslag og idéer er velkomne

Fra Danmark - Fyn
Tilmeldt 12. May 08
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 20:56

Hvis du ønsker realtime opdatering så skal du have fat i f.eks. en Microsoft SQL server. Webshoppen skal have SQL serveren som backend database og det samme skal det økonomi system du bruger, på den måde tilgår applikationerne de samme resourcer/data og dermed er alle steder opdateret. Hvis det skal være billigt kan jeg anbefale Microsoft Dynamics C5, med den kan du tilkøbe en E-handel modul som du kan integrere med dit webshop, men det er ikke lige sådan noget man bare kan gøre selv, du skal have fat i en C5 partner der kan sætte det op for dig. Du skal nok regne med at slippe af med ca. 10.000-15.000.

Hvis du har en tanke om at din forretning kommer til at blive stor på et tidspunkt, hvor du får behov for andre udvidelser, så kan du gøre dig selv en tjeneste ved at investere i Microsoft Dynamics NAV (Navision). Her skal du også bruge en partner som har erfaring med webshop integration, de kan så hjælpe dig med at integrere dit webshop - eller tilbyde dig et helt nyt færdig løsning. Navision licens (engangsbeløb) sammen med en webshop og diverse uddannelse i brug vil løbe op omkring 20.000 kr, men så er du også fremtidssikret.

Til sidst så findes der også helt billige løsninger til omkring 5000 kr der er baseret på f.eks. Summa Summarum, men man får også det man betaler.

Men i bund og grund handler det om hvilke krav du har til systemet og hvordan du tror fremtidsudsigterne for forretningen kommer til at se ud. 

Tilmeldt 15. May 08
Skrevet kl. 21:04

Tak for din besvarelse, 

Hvilke muligheder er det jeg får med Navision som jeg ikke får med C5 på længere sigt ? Og er jeg overhovedet sikker på at den webshop jeg har www.concept-i.dk kan arbejde med disse systemer du nævner?

Fra Danmark - Fyn
Tilmeldt 12. May 08
Skrevet kl. 21:25

Hej igen.

C5 er begrænsede mht. hvor meget udvidelser man kan lave på det, det samme er der en begrænsning i antallet samtidige brugere der kan være på systemet. Navision har et meget større kapacitet, flere standard moduler, der er mange integrationsmuligheder og man kan tilpasse nøjagtig som man ønsker det.

Nu ved jeg ikke hvordan webshop fra concept-i er skruet sammen, men hvis det er en typisk webshop så er det ikke integrationsklar med nogen økonomisystemer. Alt skal efter tilpasses. Jeg vil næsten tro at det er billigst at du finder en leverandør der har en færdig webshop løsning som er integreret til et økonomisystem på den måde kan de også bedre give dig support. 

Fra Danmark - Fyn
Tilmeldt 12. May 08
Skrevet kl. 21:32

Jeg kender desværre ingen C5 partner jeg kan anbefale dig, men hvis du går på google og søger "C5 webshop" så kommer der en masse links frem som du kan prøve at kigge lidt på. Men hvis du finder ud af at du gerne vil have en Navision baseret løsning, så skriv endelig så kan jeg godt hjælpe dig med at finde en god partner som opfylder dine behov. 

Tilmeldt 15. May 08
Skrevet kl. 21:41

Ok, takker. Så må vi se om Navision kan integreres med concept-i systemet.

Fra 9500 Hobro
Tilmeldt 7. Aug 06
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 21:53

Hvis der er tale om en Scannet løsning. (det tror jeg), så kan du lave en tekst eksport af ordre. Disse filer kan indlæses i enten C5 eller Navision. Lagerstyringen kan så foretages i C5/Navision. Fordelen ved dette er at det er simpelt (billig) at programmere. Til gengæld så skal vare oprettes/vedligeholdes både i C5/Navision og i netbutikken.

Jeg har for nylig lavet sådan et Navision interface til min kones net butik. (Du kan p.m. mig hvis du vil have objektet.)

Den store forskel mellem Navision og C5 prisstrukturen er at C5 (Dynamics C5) er billig at komme i gang med (2-3.000) , men du skal betale f.eks. når databasen bliver større end (vist nok) 25MB, når antallet af debitorer overstiger (vist nok) 100, når du får behov for et ordremodul osv. osv.    

Navision (Dynamics NAC) starter ved ca. 11.000, men indeholder langt flere moduler (uden tilkøb),  det vil sige meget mere funktionalitet for pengene.  Der ud over er min personlige opfattelse at Navision er nogle år foran C5 rent teknologisk.

Free Gant Chart Viewer for Microsoft Dynamics NAV.

Tilmeldt 15. May 08
Skrevet kl. 22:18

Jeg ved ikke om det er scannet. Men jeg vil da gerne se objektet. Min private mail er hummel79@hotmail.com

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 12:12

En "Concept-i" shop er en ScanNet WebShop, og den kan ikke integreres med noget som helst. Men der kan - som nævnt - laves en eksport af ordrer, der så kan importeres i diverse systemer.

Skal der være reel integration, er det helt andre løsninger, der skal ses på - f.eks. shoppen fra Scancommerce.

Tilmeldt 15. May 08
Skrevet kl. 12:16

Okay.. er der nogen der kan komme med nogle gode forslag til hvem der kan lave mig en hjemmeside med real lagerstyring mellem to fysiske butik og netbutik ? Og det skal fungere godt.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)