Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Peeky.dk - Filmtrailers galore (BETA)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 20. May 08
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

I mit arbejde med at blive en PHP-haj og i delvis frustration over det elendige interface hos http://filmtrailer.dk, besluttede jeg selv at designe et site med filmtrailers, hvor selve traileren var i centrum og aldrig bliver afbrudt, når man bladrer rundt efter den man skal se om lidt.

Der er nogle ret fede features (synes jeg selv), så som historik, søgeagent, playliste, trailerflows, nem søgning/drill down (ved at klikke på linksene under filmen) samt mulighed for at slå filmen op diverse steder  (bl.a. på Rotten Tomatoes, IMDB eller Pirate Bay, hvis man skulle have de lyster). Endelig kan man hente HTML-kode og embedde filmen eller hele sin playliste.

Sitet har 740 trailers (ca.25 timer) og listen opdateres løbende og semi-automatisk når der er nye film på vej ud på DVD eller i BIO.

Sitet er en test, som skulle lære mig basale PHP-funktioner og det har ikke været markedsført. Nu vil jeg gerne invitere dig til at prøve det og høre din feedback. Men pas på - det spilder din tid!

Tjek det på http://peeky.dk 

STOR hilsen

Anders 

Tilmeldt 28. May 07
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 18:13

Det er stærkt.

Hvordan laver man egentlig streamingen - kører en server eller henter browseren filen bag ryggen på en ?

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 489
Fra  Holm Ingemann ApS Skrevet kl. 20:31

Flot arbejde!

Den slår da de eksisterende synes jeg, men jeg kender nu heller ikke så mange.

Held og lykke med den, og dit fremtidige arbejde! 

Arbejder med ejendomme i Aalborg gennem Holm Ingemann

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 22:32
Jeg har ikke rigtigt prøvet nogen konkurrende sites (jeg har det med bare at slå udvalgte film op på IMDB), men umiddelbart synes jeg det er et lækkert site - rigtigt nemt at navigere og bruge. Et par enkelte ting jeg kunne savne under filmens info var spilletid samt IMDB rating, det er i hvert fald tit nogle af de ting jeg selv kigger først efter.

Jeg ved ikke hvilke ambitioner du har med siden, men umiddelbart synes jeg at det kan sende nogle forkerte signaler til visse grupper at du linker direkte til en søgning på f.eks. The Pirate Bay. Der ud over synes jeg der mangler lidt oplysninger på siden (baggrund, kontaktoplysninger etc.).

Det er lidt svært at se når man har markeret teksten i et tekstfelt (søgning/brugeroprettelse), fordi baggrunden på markeringen også var hvid. Så vidt jeg kan se får man ikke rigtigt det store ud af at oprette sig som bruger endnu, men alt i alt synes jeg du er sluppet meget godt fra det og har fået lavet en god side.
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 20. May 08
Skrevet kl. 00:23

Hej alle. Tusind tak for opmuntringerne.

Sune: Der skal helt klart baggrundsinfo på. Det er da for useriøst uden. Det er på vej.

Mine ambitioner for sitet var at teste nogle teknologier af med et lille portalprojekt, der kunne køre uden at kræve det store redaktionelle vedligehold. Sekundært, handler det om at få taget hul på portalbygningen og på sigt komme til at leve af mine portaler. Jeg har haft mit hyr med at finde programmører i et glohedt marked, der havde tid og lyst til at udvikle mine projekter. Så nu har jeg lært at kode PHP selv :o) og er nu igang med et større projekt, der retter sig imod sportsklubber.

Jeg er p.t. i gang med at lære noget mere om at tjene penge på mine sites og vil også gerne have noget sparring på at profitere på Peeky - men det er vist til en anden tråd. I den sammenhæng kan det jo godt være at mit Pirate Bay link ryger. Men det er med idag, fordi jeg har fået efterspørgsler på det - og brugernes ønsker er det, alt andet lige, ret dumt at overhøre.

VH Anders

PS: Ved at oprette sig som bruger, får du mulighed for at oprette din egen playliste som du efterfølgende kan embedde på dit eget site. Desuden får du mulighed for at oprette søgeagenter, så peeky sender dig en mail, når der kommer en ny trailer der f.eks. indeholder Bruce Willis" som skuespiller eller "thriller" som genre.

Fra Nørresundby
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 04:41

Utrolig flot side, det må jeg give dig, dog syntes jeg også at der mangler mere information.
Og så syntes jeg at det er lidt en dum ting at du linker til TPB, (pirate bay) da mange folk stadig ikke er så vilde med fildeling.

Kunne også være at du skulle prøve med små ikoner istedet for teksk, men sikkert kun mig der syntes det. 

Med venlig hilsen
Peter Olesen

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 20. May 08
Skrevet kl. 09:34

Mange tak :o)

Vedrørende ikoner versus knapper, så giver det et utroligt intuitivt og hurtigt interface at brugeren ikke skal afkode ikoner. Det er desuden inspireret af den bølge der kommer fra amerikansk webdesign, hvor f.eks. Google og YouTube er ret tekstbaserede i deres interfaces.

Pirate Bay er som nævnt efterspurgt af vennerne og ingen hellig ko. Jeg går 100% ind for ophavsret. Uden ophavsret, var der nok ikke mange der gad at lave dyre film.

Jeg smider kontaktinfo på idag :o)

/Anders 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 20. May 08
Skrevet kl. 09:39

soft: Jeg tror at playeren bare cacher en fil og giver sig til at spille, når den har fået noget ned.

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 14:45

Behold endelig piratebay linket, det diffrentierer dig ift. markedet og dine brugere ønsker det, kanon.

I højre side hvor man vælger film, synes jeg ikke det er designmæssigt pænt at teksten også står med en så skrap orange. det flyder sammen med den film du har valgt og ser, fordi det er den samme tekst.
Du kan løse det ved at indsætte corverets forside måske i venstre side i tabellen. det vil jeg i hvert fald synes var meget lækkert hvis der forside corveret var ved siden af navnet... nemmere at vælge så...

Men god og dejlig HURTIG side... flot...

/Anders

Vil du øge omsætningen i din webshop? Vubla hjælper dine kunder med at finde produkterne de søger.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)