Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Karantæne på webstedet Mingler.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 01:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Karantæne på webstedet Mingler.dk

Sidste år meldte jeg mig på Mingler.dk, hvor man bl.a. kan opbygge virtuelle netværk . Mingler er med tiden blevet til et eksperiment for mig, bl.a. udi hvorledes man omdanner virtuelle kontakter (cybervenner) til venner IRL (In Real Life) - med andre ord: Udenfor internettet.

Samtidig har jeg kigget på - og studeret lidt i retning af - hvordan man kan skabe forretningsmæssige relationer via gruppe-aktiviteter på Mingler.

Derfor er jeg bl.a. gruppleder og moderator på den danske version af mit engelske Free Spirits Network - gruppen hedder "Free Spirits på Mingler" og tæller på den anden side af 100 personer, der har interesse for motivation og personlig udvikling (Free Spirits NetworkRyze.com tæller næsten 700 members).

I et forsøg på at skabe mere dynamik i promoveringen af de mange grupper (og promotion via Mingler i al almindelighed) oprettede jeg gruppen "Promotion - Fortæl det her" i weekenden.

I 4 dage er det så gået slag i slag med indlæg fra Mingler medlemmer, der har promotet alt fra deres gruppe til websites og et par andre ting.

Men idag blev der så kastet et indlæg ind i gruppen, som brød med Minglers regler, men hvor bruddet var tvivlsomt eller ihvertfald i gråzonen (Mingler vil gerne at alt bare er sort eller hvidt, men sådan hænger verden ikke sammen).

Et link i indlægget gik til et "Online TV modul" (Online TV website) - men vi fandt faktisk ikke helt ud af hvad det gik ud på - for linket duede ikke!

Indlægget var indrykket af en af mine kontakter/venner, som tilfældigvis er engageret i selskabet Nu-Skin/Photomax og jeg formoder linket var til et af selskabets nye tiltag. Blot er Mingler meget "anti-netværksmarkedsføring" - så Palle (som han hedder) blev "truet" med termination fra Mingler. Han bad dem slette ham - det pjat gad han ikke stå model til.

Nu-Skin markedsfører bl.a. hudplejeprodukter via uafhængige forhandlere samt homeparties. Photomax tilbyder en lang række billed/foto relateret produkter.

Enden på komedien blev så, at jeg (under 1 time efter Palle havde indrykket promotionen for det-vi-ikke-fandt-ud-af-hvad-var ) fik en mail fra Mingler, som ordret lød sådan (citeret direkte fra mailen):

Du har endnu en gang prøvet grænser af på Mingler. Det er sikkert spændende - men for os er håndtering af overtrædelser af Minglers regler kostbart tidspilde, som hele tiden forsinker os i vores udviklingsarbejde. Derfor er det ekstra frustrerende for vores team, når det gøres bevidst.

I dag medførte dette, at din gruppe "Promotion Gruppen - Fortæl det her" gav spalteplads til reklame for MLM-produkter. Det er et brud med flere af Minglers regler for indhold, som du kender. Da du har opfordret til brud på reglerne i din gruppe, er du ansvarlig og får derfor 5 dages karantæne på Mingler regnet fra i dag. Din profil kan tilgås igen mandag.

Som det fremgår af mailen har jeg kontinuerligt prøvet grænser af på Mingler iht. deres sort/hvide regler, men endnu har jeg ikke gjort mig "skyldig" i direkte brud på reglerne - men nu fik de så lige lejligheden til at sende mig på "ferie fra Mingler" i 5 dage ;-)

Karantænen acceptere jeg - kan ikke gøre hverken fra eller til - og gider ikke diskutere den med Mingler: De 5 dage løber hurtigt ;-)

Lasse Burholt på Mingler

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Valby
Tilmeldt 4. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 20:10
Hvis du nu læser deres betingelser på http://mingler.dk/faq.jsp#7 står der jo sort på hvidt i flere punkter at alle de ting du vil, reelt ikke hører hjemme på Mingler.

Så i mine øjne ser det mere ud som om at du prøver at sprede et budskab i et forum, som ikke er interesseret i det, og har andet formål.

Med andre ord - da du bevidst går dem på klingen, er du selv ude om det.
Find et forum som passer til dit formål, istedet af at pege fingre af nogen med krystalklare retningslinier.

...bruger forresten ikke mingler selv af samme årsag
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 20:57
Kan heller ikke helt se det store problem. Nu er jeg selv på 3-4 communitys og alle har regler, og de regler overholder man, ellers så det bare ud af vagten.
De fleste af sådan steder bruger oceaner af tid på folk som ikke ved hvordan man opføre sig, spørg bare Oscar herinde, det var deres årsag til at lukke builder for nogle år siden, eller flere, hvis jeg ikke husker helt fejl ;)

Jeg har selv på tegnetbordet noget ligende et community, og bliver det realiseret så det også bare ud af vagten med folk som ikke kan overholde klare, enkelte og tydlige regler, længere er den ikke, begynder man at diskutere, så kan man ikke lave andet.

5 dages karantæne er da også fint nok, så kan du jo bruge tiden på at finde et nyt community

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9737
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:34

Jeg har været moderator og administrator på mange communities og forums siden 98, og der bruges utrolig meget tid på at tilpasse, udvikle og håndhæve de regler som ejerne finder giver den "stemning" som ønskes.

Deltagere som igen og igen prøver grænser af ender med at blive tidsrøvere og der er simpelt hen ikke kapacitet til dem. Så det ender som regel med at man må bede dem holde sig væk.

Så jeg vil helt klart anbefale dig en anden strategi. For et andet problem, for dig, kan med tiden blive at lederne af mange af disse communities snakker sammen, og kigger med på hinandens ting. En person der allerede er blevet smidt ud af f.eks. 2 andre debatter bliver langt hurtigere smidt ud af den 3. debat - simpelt hen fordi administratorerne der ved hvor det fører hen. Snoren bliver kortere og kortere og til sidst er der ingen steder hvor du er velkommen. Og det er vel ikke målet med din strategi, vel? :)

Ethvert community har ret til at opstille sine regler - kan man ikke lide dem og vil man ikke respektere dem bør man holde sig væk og finde et andet sted der bedre matcher de ønsker man har.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)