Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan forhindrer man banner blocking?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Virum
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Der findes forskellige former for plugins til browsere, som kan blokere for bannerreklamer f.eks. adblock plus til firefox. Mine spørgsmål er:
1) Hvordan fungerer teknologien helt grundlæggende? Jeg er engang blevet fortalt, at plugin'et blokkerer for indholdet fra bestemte ip'adresser, nemlig de adresser som bannerne bliver hostet på. Derfor bliver banneret ikke vist. Er det korrekt?
2) Findes der nogen beskrivelser på nettet af, hvordan teknologien fungerer?
3) Hvad kan man som indehaver af et website gøre for at omgå programmer som adblock plus?

Bedste hilsner
Knud

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 16:56
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Knud Back:

1) Hvordan fungerer teknologien helt grundlæggende? Jeg er engang blevet fortalt, at plugin'et blokkerer for indholdet fra bestemte ip'adresser, nemlig de adresser som bannerne bliver hostet på. Derfor bliver banneret ikke vist. Er det korrekt?

I plugin'et definerer man adresser, hvorfra scripts, billeder osv. ikke skal indlæses. Jeg har f.eks. opsat *.doubleclick.net/* som filter, der fjerner alle DoubeClick-bannere.

F.eks. her: http://adblockplus.org/en/faq_internal#policies

3) Hvad kan man som indehaver af et website gøre for at omgå programmer som adblock plus?

Det mest oplagte vil være at eksperimentere med hvilke bannerformater, du opnår flest visninger med. Der er en årsag til, at dine brugere blokerer bannere, og omgår du deres blokering, risikerer du bare at brugerne forsvinder. 

Fra Virum
Tilmeldt 6. May 08
Skrevet kl. 17:13

Tak David for hurtigt og godt svar.

Hvis der er andre, som har gode ideer til, hvad man kan gøre for at udgå, at nogen bruger bannerblocking på ens side, så må de endelig sige til.

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 17:33

Knud Back:

Hvis der er andre, som har gode ideer til, hvad man kan gøre for at udgå, at nogen bruger bannerblocking på ens side, så må de endelig sige til.

Jeg kan afsløre, at jeg ikke blokerer bannere på amino.dk - dels generer de mig ikke, og dels vil jeg gerne bidrage til Aminos indtjening, da sitet giver mig noget brugbart. Omvendt har jeg blokeret bannere på både cw.dk og edbpriser.dk - begge sites har bannere, der står i vejen for min læsning og dermed irriterer mig, og det irritationsmoment opvejer den brugbare information begge sites giver. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 18:03

Knud Back:

Jeg går da ud fra, at koden til Adblock Plus er opensource, så den kan du jo bare snage i. Så ved du, hvordan den fungerer. 

Men hvis man vil blokere aktivt fra din side, så er det ikke noget problem, så jeg vil umiddelbart vurdere, at det er en håbløs kamp at gå i gang med at omgå den slags filtre. Det er i øvrigt også min opfattelse, at det er meget få, der benytter sig af det. Selv er jeg en stor fan af det og blokerer revl og krat.

Fra Virum
Tilmeldt 6. May 08
Skrevet kl. 18:41

Jeg kan desværre ikke programmere, og kan derfor ikke snage i adblock plus kode for at finde ud af, hvordan de gør det. Mine kompetancer ligger indefor økonomi. Det link, som David skrev, gav mig den overordnede indsigt. Nu har jeg ikke noget website pt., men jeg har arbejdet de seneste 5 år med forretningsmæssig udvikling af websites, hvor min primære opgave var at finde reklamefinansierede indtjeningsmodeller. Jeg er ikke nogen stor fan af bannere, og jeg har engentlig altid forsøgt at undgå bassere indtjeningen på bannere. Det ændrer imidlertid ikke på at ca. 25% af reklameindtjeningen på internettet i Danmark kommer fra bannere og tilsvarende typer annoncer. Det bliver lidt at en udfordring for industrien, hvis bannerblockere bliver udbredte. Det var egentlig bare derfor, jeg ville høre folk med forstand på teknikken, hvilke tekniske muligheder der var.

Tak til David og Molvins for begge jeres svar.

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 23:28

Ja, det er en spændende nok problemstilling, men jeg tror nu, der går lang tid, inden størstedelen af befolkningen begynder at hente Adblock Plus og lignende plug-ins. Faktisk sjovt at høre en mand fra økonomi-verdenen kigge på problemstillingen. Er det ikke bare sådan, at man så må finde nye metoder? Det er jo ikke kun bannere, man blokerer med Adblock Plus. Jeg fjerner også Google Ads. Det er forrygende Big Smile

Fra Virum
Tilmeldt 6. May 08
Skrevet kl. 20:10

Molvins:
Jeg fjerner også Google Ads. Det er forrygende Big Smile

Kan du ikke prøve at forklare, hvordan du gør det?

Og mere generelt, hvad er det for en del af koden på websitet man skal lede efter, når man ønsker at sætte et filter op. Lige nu benytter jeg bare et af de filtre, som man kan abonnere på. Det filter tager også det meste, men dog ikke Google Ads Smile

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)