Jeg opdagede for nyligt ,at 2 andre firmaer havde kopieret min tekst (og billeder ) således at der faktisk har været 3 tekstmæssigt nærmest identiske sider (i op til 2 år). Dvs. sider hvor kun firmanavnet var anderledes.. Hvordan vil I mene at dette double content har indvirket på vores placering på Google? Vi røg pludselig fra pg 3 til side 10 (sammenfaldende med at de andre sider blev lagt på nettet. ) De omtalte sider er nu omskrevet, men bruger stadig en del vendinger sammenfaldende med vores, så jeg tror jeg må igang med en omskrivning af vores tekst. Husker Google at man har haft double content på nettet, eller er alt igen ok når dette er fjernet? |
Hej
Ligger i stadig på side 10, og med hvilke søgeord?
Hvad er de to andre domæner der har/havde det samme kontent?
Der kan også have været andre årsager (algoritmeændringer hos Google) til at i faldt i SERPs, så det er nemmest at svare på hvis man stadig kan se det med egne øjne i søgemaskinerne. Men laver du siderne unikke skulle der ikke være noget problem, da du næppe er blevet pålagt en straf - det ødelægger blot Googles forretningsgrundlag at vise to eller flere identiske sider for samme søgning og derfor lader de være med dette.