Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

bindestreg i domaene

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 5. Oct 07
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg haaber paa at vaere klar med min webshop i naeste maaned saa folk kan koebe virkelig billigt elektronik direkte sendt ud fra Kina.

Jeg er dog kommet lidt i tvivl om min domain navn.  Det jeg bruger nu er www.e-xxxxxxxxx.com      , men har nu laeste mig til at det er noget google ikke er saa vild med  .  ( altsaa bindestreger i domain navn )

Er det bedre at bare bruge www.exxxxxxxxx.net     ?   ( .com er ikke ledigt )  

Hilsen

Olsen

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 10:59

For det første hedder det "domæne navn" eller "domain name" afh. om du snakker dansk eller engelsk.Derudover så er det overdrevet brug af bindestreger rygtet lyder på og det er umiddelbart ikke tilfældet her. Udover det skulle jeg mene at google er ligeglad med om du hedder com eller net og at de kigger efter indholdet, men det kan andre helt sikkert af- eller bekræfte. 

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 12:10

mcsolutions:

For det første hedder det "domæne navn" eller "domain name" afh. om du snakker dansk eller engelsk.Derudover så er det overdrevet brug af bindestreger rygtet lyder på og det er umiddelbart ikke tilfældet her. Udover det skulle jeg mene at google er ligeglad med om du hedder com eller net og at de kigger efter indholdet, men det kan andre helt sikkert af- eller bekræfte. 

Helt enig. Én eller 2 bindestreger kan ingen skade gøre. Og der ikke forskel på søgemaskinernes opfattelse af domænerne, men der kan være den ulempe, at det for dine kunder er nemmere at huske .com end .net. Men i takt med at der i dag registreres næsten ligeså mange .net-domæner som .com-domæner, så kunne jeg ikke forestille mig, at det spiller nogen rolle om nogle år.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 12:26

Hej Olsen

Du kan trygt beholde din bindestreg.

Men isærdeleshed hvis dit firma er dansk (sælger til danskere) er der nogle ting du bør overveje omkring din forretningsmodel:

1) Varerne vil højst sandsynligt blive pålagt told når de kommer til Danmark. Kunden skal derfor have pungen op og betale ekstra penge udover dem de har betalt på din hjemmeside for at få pakken udleveret på posthuset.

2) Postvæsenet kan antage (korrekt eller ej) at der skal lægges moms på forsendelsen hvilket igen kræver at folk skal på posthuset og betale for at få pakken. En vedlagt faktura kan evt. reducere denne risiko.

Summa summarum risikerer du en meget dårlig brugeroplevelsen der meget vel kan være på kant med loven

Du kan undgå dette ved at have en dansk agent der modtager forsendelserne fra Kina og som derefter sender dem med postdanmark til kunden efter de er fortoldet.

Mvh Jesper

Tilmeldt 5. Oct 07
Skrevet kl. 12:37

MC solution ,  kan ikke skrive Ae,   Oe  osv.  paa min pc saa derfor blev det lige en blanding af engelsk og dansk.

Ok ,  jeg formulerede mig maaske forkert mht .com  & .Net.  Ved godt at der ikke er forskel paa .com og .net   , men jeg mente bare om det er bedre  if orbindelse med google  soege optimering , at faa det domaene som er uden bindestreg. 

Men hvis i ikke mener en bindestreg har noget som helst at sige , saa gaar jeg videre med www.e-xxxxxxxxx.com 

Et andet spoergsmaal.  Det domaene jeg kan koebe uden bindestreg  er optaget som  .COM   , hvis jeg koeber . NET tror i saa jeg kan komme i problemer ved at bruge det ?   ( .COM er optaget, men ikke i brug )

Olsen 

Tilmeldt 5. Oct 07
Skrevet kl. 12:43

Hej Jesper

1 )  Der er helt styr paa det lille problem i og med at jeg refunderer evt. told og moms som bliver opkraevet.

2) Igen  , jeg refunderer udlaeg.

Olsen

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 438
Fra  ePay A/S Skrevet kl. 13:23

Hej Olsen,

HELT klart uden bindestreg. Det skal man helst undgå, folk husker det ikke og der er ikke så mange af dem, så folk tror som udgangspunkt ikke det er med stregen, men mindre domænenavnet eller firmanavnet giver sig selv... men jeg kan ikke lige komme på et domænenavn hvor det er tilfældet Big Smile

Du skal også være opmærksomt på at det ikke må være for langt... Alt over 5 bogstaver giver mulighed for fejl i indtastningen. Desværre er der jo ikke så mange af de gode navne tilbage, så man må ty til kreative navne. Det kunne nu være lækkert, hvis der nogle gange blev "ryddet" op i de domænenavne der ikke blev brugt, eller dem domænehajerne har brugt til deres "samle-sider" (med masser af links på). F.eks. .com domæner er jo fuldstændig umulige at få fat på under 4-5 bogstaver!

Med venlig hilsen

Thomas Pedersen  - www.ePay.dk    

Interesseret i mobilbetaling?  Læs mere her

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 16:31

olsen1:

Hej Jesper

1 )  Der er helt styr paa det lille problem i og med at jeg refunderer evt. told og moms som bliver opkraevet.

2) Igen  , jeg refunderer udlaeg.

Olsen

Det lyder meget specielt, jeg ville som kunde ikke vælge at købe noget, hvor jeg skulle op med et ekstra (ukendt) beløb ved modtagelsen og derefter skulle gennem en refusionsproces med sælger.

Keep it simple, den med agenten eller selv tage imod varen og sende den videre til kunden, er den rette vej at gå. 

Tilmeldt 5. Oct 07
Skrevet kl. 18:02

Det er blandt andet den maade strawberrynet er blevet een af de stoerste i verden indenfor kosmetik.

Jeg skal ikke til at have registreret noget i DK da jeg isaafald bliver skattepligtig der. Og jo flere led, jo dyrere pris.

Jeg kan give et eksempel .  Et af mine produkter koster i DK ca. dkk 1500  jeg kan saelge det til Dkk 479 , -   plus dkk 45 i forsendelse.

Saa jeg haaber da folk kan se fidusen og at de ovenikoebet for refunderet told og moms goer det kun mere attraktivt.  Og saa er de lande jeg satser mest paa USA og Japan hvor der ikke bliver opkraevet told af moms paa de fleste af sma pakker som bliver sendt med luftfragt.

Saa det er vist rette vej at gaa.  Keep it simple  -  et led fra fabrik til forbrugeren.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 19:18

Dvs. at du baserer din forretning på at T&S ikke "opdager" dig? Hvis du skal refundere told & moms for en vare, som egentlig burde koste 1500,- så kan der vist ikke være meget tilbage til dig ud af en pris på 479,-

Det går sikkert fint, indtil du når en vis omsætning, så bliver du "kendt" hos T&S og alle dine pakker bliver fortoldet.

Det virker på mig som en højst usikker forretningsmodel. 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)