Min hjerne er stået af, jeg kan simpelthen ikke se den logiske måde i, hvordan jeg skal regne en prisfastsættelse ud! Jeg mener, hvordan skal jeg gøre??
Mit eksempel kan give en salgspris på 2100,00 - det virker meget voldsomt!
Kan I ikke hjælpe mig?? Da jeg er ved at etablere netshop, vil det jo være rart at vide, hvordan jeg skal komme frem til min salgspris på importerede varer.
Hilsen
Mousel |
Beregning af salgspris???
2100 kroner, det kommer jo an på hvad det er for et produkt! Du er nok nødt til at lægge et budget, hvor du kigger på hvor:
- meget du regner med at sælge af hvert enkelt produkt
- dine samlede omkostninger (hvor meget skal der til, for at dække dine faste udgifter) husk markedsføring!
- hvad er markedsprisen på dine produkter, er du konkurrencedygtig?
Så burde du kunne danne dig et bedre overblik... En markedsanalyse af lignende produkter er altid godt!
/Brian |
Formlen bør se sådan ud
inkøbspris*kurs+told+ønsket fortjeneste+moms= udsalgspris |
Formlen bør se sådan ud
inkøbspris*kurs+fragt+told+salgsomkostninger (reklame)+ønsket fortjeneste+moms= udsalgspris ffice mvh. Bo Jensen butik Go’aften |
Hvad vil kunden give = indkøbspris/kurs - told - fragt - salgsfremmende |
.. som er den rigtige vinkel.
godt sagt Casper |
Ja, men det er ikke altid så let. Hvis jeg nu sælger et noget mere kompliceret produkt, såsom specialbyggede maskiner eller boreplatforme eller atomkraftværker - så er det altså temmelig svært at tage en markedsprisbetragtning, i stedet for at tage udgangspunkt i kostprisen. |
...Og hvad kunderne vil give afhænger jo også det øvrige udbud/konkurrenter! - Hvad tager dine direkte og indirekte konkurrenter, og hvilke parametre er værdimæssigt mest udslagsgivende når kunden vuderer prisen? |
Ja selvfølgelig er der mange undtagelser. Min kommentar var ment som en lille provokation. Hvorfor skal man altid selv bestemme prisen? Hvorfor kan man ikke lade kunderne om det? Eks. I Springet på TV2 fuldte Martin Thorborg 2 iværksættere. Det ene hold lavede en fotoløsning i børnehaver. Den gik ud på, at pædagogerne tog billeder af børnene i løbet af dagen, og ved hentetid kunne forældre så købe billederne. De havde sat en pris på 2kr (husker det som den pris). Det fik Martin til nærmest at vende de hvide ud af øjnene Er godt klar over at alle brancher ikke ligner denne, men mon ikke der er nogle ting i hver eneste branche der gør man kan tænke utraditionelt? |