Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beregning af salgspris???

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Min hjerne er stået af, jeg kan simpelthen ikke se den logiske måde i, hvordan jeg skal regne en prisfastsættelse ud!

Jeg mener, hvordan skal jeg gøre??
 
Jeg har prøvet: $99,00 * kurs + told + moms
 
Mit eksempel kan give en salgspris på 2100,00 - det virker meget voldsomt!
 
Kan I ikke hjælpe mig?? Da jeg er ved at etablere netshop, vil det jo være rart at vide, hvordan jeg skal komme frem til min salgspris på importerede varer.
 
Hilsen
Mousel
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Slet ingen som kan hjælpe mig???
Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

2100 kroner, det kommer jo an på hvad det er for et produkt!

Du er nok nødt til at lægge et budget, hvor du kigger på hvor:
- meget du regner med at sælge af hvert enkelt produkt
- dine samlede omkostninger (hvor meget skal der til, for at dække dine faste udgifter) husk markedsføring!
- hvad er markedsprisen på dine produkter, er du konkurrencedygtig?
 
Så burde du kunne danne dig et bedre overblik... En markedsanalyse af lignende produkter er altid godt!
 
/Brian
Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Formlen bør se sådan ud
 
inkøbspris*kurs+told+ønsket fortjeneste+moms= udsalgspris
Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Formlen bør se sådan ud

 

inkøbspris*kurs+fragt+told+salgsomkostninger (reklame)+ønsket fortjeneste+moms= udsalgspris

fficeffice" /> 

mvh. Bo Jensen

butik Go’aften

 
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Eller måske kan man se det fra en anden vinkel:

Hvad vil kunden give = indkøbspris/kurs - told - fragt - salgsfremmende


Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 3/30/2006 8:03:47 PM Forfatter: Casper Sigaard Eller måske kan man se det fra en anden vinkel: Hvad vil kunden give = indkøbspris/kurs - told - fragt - salgsfremmende

 
.. som er den rigtige vinkel.
 
godt sagt Casper
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 3/31/2006 12:53:06 PM
Forfatter: Redsox

Dato: 3/30/2006 8:03:47 PM Forfatter: Casper Sigaard Eller måske kan man se det fra en anden vinkel: Hvad vil kunden give = indkøbspris/kurs - told - fragt - salgsfremmende





.. som er den rigtige vinkel.




godt sagt Casper

Ja, men det er ikke altid så let. Hvis jeg nu sælger et noget mere kompliceret produkt, såsom specialbyggede maskiner eller boreplatforme eller atomkraftværker - så er det altså temmelig svært at tage en markedsprisbetragtning, i stedet for at tage udgangspunkt i kostprisen.
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

...Og hvad kunderne vil give afhænger jo også det øvrige udbud/konkurrenter!

 - Hvad tager dine direkte og indirekte konkurrenter, og hvilke parametre er værdimæssigt mest udslagsgivende når kunden vuderer prisen?
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 3/31/2006 1:13:03 PM Forfatter: Anders V
 Ja, men det er ikke altid så let. Hvis jeg nu sælger et noget mere kompliceret produkt, såsom specialbyggede maskiner eller boreplatforme eller atomkraftværker - så er det altså temmelig svært at tage en markedsprisbetragtning, i stedet for at tage udgangspunkt i kostprisen.



Ja selvfølgelig er der mange undtagelser. Min kommentar var ment som en lille provokation. Hvorfor skal man altid selv bestemme prisen? Hvorfor kan man ikke lade kunderne om det?

Eks.
I Springet på TV2 fuldte Martin Thorborg 2 iværksættere. Det ene hold lavede en fotoløsning i børnehaver. Den gik ud på, at pædagogerne tog billeder af børnene i løbet af dagen, og ved hentetid kunne forældre så købe billederne. De havde sat en pris på 2kr (husker det som den pris). Det fik Martin til nærmest at vende de hvide ud af øjnene De var nået frem til den pris ved at tage udgifter og så smide deres ønskede fortjeneste oveni. Så var det Martin argumenterede, at hvis de havde taget et godt billede af hans datter ville han da være ligeglad med om det kostede 2kr eller en 10''er! Og han har jo for så vidt ret. Desuden så giver en højere pris også mulighed for at lave tilbud og kampagner. Skal de lave det ud af prisen på 2kr ville fortjenesten være væk med det samme!

Er godt klar over at alle brancher ikke ligner denne, men mon ikke der er nogle ting i hver eneste branche der gør man kan tænke utraditionelt?
Side 1 ud af 2 (12 indlæg)