Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback søges til "københavnsk facebook"

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 16. May 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter noget periodisk nørderi med Joomla, har jeg nu søsat mit mest seriøse projekt til dato. Det er en netværksside m.m. i stil med facebook, men med fokus på københavn og omegn, og tanken er, at binde URL og IRL sættere sammen:

http://kbh-web.dk/

Der er ikke så mange brugere endnu, så der mangler i sagens natur indhold. De ting jeg søger input til er:

- Skabelonen: Ikke super fed, men den bedste jeg kunne finde. Er den god nok, eller hvad?

- Ideer til at fastholde besøgende, få flere af dem, og få dem til at registrere sig?

- Sammensætning af funktioner: Skal jeg måske deaktivere nogle ting (grupper, markedsplads), og fokusere på at få gang i eksempelvis blog og forum?

- Hvordan virker helheden, og tror I overhovedet at konceptet holder? 

På forhånd tak :-)

Lars

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 08
Indlæg ialt: 838
Skrevet kl. 17:19

Hej Lars.

Tillykke med dit site.

Jeg er ikke helt nede med dit layout, men det er pænt nok. Stick out tongue

Sitet som sådan er godt funktionelt! Du har fundet de rigtigt funktioner. Kan se at der er blevet skrevet lidt om den på BT's hjemmesid, det er jo dejlig omtale.

Men har ikke så meget mere at sige end held og lykke med det.

Mvh.

Nikolaj Bomann Mertz 

Automatiser din marketing rapportering med Unvault.io.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 16. May 08
Skrevet kl. 17:29

Hej Nikolaj

Den side der er omtalt i BT, er kommunens egen version af facebook, som holder sig indenfor kommunens grænser. Jeg tror at min version har mere potentiale, udelukkende fordi jeg ikke vil lave det kommunale skel :-)

Ift layoutet er jeg ikke den store æstetiker selv, men kan da en smule ift at rode med CSS-filer, så hvis du har nogle konkrete ideer til hvordan udseendet kan ændres, eksempelvis mere afrundede hjørner, som jo er mere web 2.0 agtigt, eller en passende baggrund, lytter jeg også meget gerne. Den oprindelige baggrund var skrå terner, rimelig skidt, så væk er den. Men nu mangler der vist noget til at ramme siden ind, tror jeg (?)

Fra Århus
Tilmeldt 14. Apr 08
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 19:21

Hmmm... ja nu beder du jo selv om feedback og jeg må indrømme at jeg tror du får det svært - af flere grunde.

Idéen med at begrænse "facebook" konceptet til et geografiks område kan jeg godt se lykkes, men der skal et hulens stort stykke PR-arbejde til (samt gerne noget mund til mund/mail-til-mail hvor folk får venner til at tilmelde sig, som får venenr tila t tilmelde sig o.s.v.) ellers bliver det er lidt dødt stillestående sted, som jeg tror får svært ved at trække brugere... Det er her jeg tror det kan blive et problem for dig, at jeg synes din konkurrent ser ret prof ud og formentligt har en god fortion penge i ryggen til at udvikle funktioner, reklamere m.v. (og det jeg kan se på deres site ser altså også ret godt ud :-)

Bemærk at jeg ikke siger du skal droppe idéen eller at det ikke kan lade sig gøre (alt kan lade sig gøre - det umulige tagert bare lidt længere tid :-), men jeg tror du er nød til at gøre et kæmpe stykke arbejde for at give folk en grund til at benytte netop dit community. Du skal adskille dig fra et sted som facebook (hvor der jo altså også er grupper af københavnere samlet så..) og den bedste måde at gøre det tror jeg er at prøve at skabe en interaktion ml. IRL og nettet - ved ikke helt hvordan (det er ikke min stærke side), men tror virkelig du skal have noget særligt at byde på for at kunne konkurrere med en side som kbh.dk (der findes jo også f.eks. AOK og Kultunaut hvor man kan læse om hvad der sker i byen, så jeg har svært ved at se hvor det er din niche er... men hvis du virkelig vil det så må du jo finde den :-)

M.h.t. at skaffe brugere - hvad så med en signup konkurrence - hvor der f.eks. er en fed præmie til lodtrækning blandt dem som tilmelder sig, og evt. lodtrækning hvor man får lodder pr. ven man får til at tilmelde sig? (vær dog lige sikekr på du ikke kommer i problemer med noget spamhalløj der)

God vind med projektet

Varme hilsener Sus Warming, ShoppingMamma.dk ***Alt kan lade sig gøre - Det umulige tager bare lidt længere tid***
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 16. May 08
Skrevet kl. 20:21

Hej Sus

Tak for input, jeg har de samme tanker :-)

Min baggrund for at søsætte projektet var egentlig "bare" at jeg ville se, hvor langt jeg kunne komme med Open Source rent teknisk, og da det nemt kunne lade sig gøre, er næste skridt ganske naturligt at se, om konceptet er bæredygtigt i sin helhed.

Du har helt ret i, at det er en overmagt jeg er oppe imod, men "so be it". Hvis jeg skal leve i skyggen er det helt fint. Siden er nem at vedligeholde, og mit håb er, at den kan have en lidt underdog agtig rolle sammenlignet med kbh.dk, som også har helt andre ambitioner rent teknologisk. Men de tiltag som de har, tror jeg ikke er bæredygtige i længden. Det er mest interessant, fordi det er nyt og muligt. Så vel vidende at jeg "kom først", vil det være helt fin for mit hobby-projekt, hvis der rent faktisk kan fremdyrkes en plads i skyggen af den officielle storebror.

Ift en konkurrence har jeg et par ideer i støbeskeen, og har overvejet nogle mindre lodtrækninger for hver 50 brugere eller sådan noget. En anden mulighed er foto-konkurrencer ved hjælp af foto-blog som jeg overvejer at implementere. Der er snart en masse nøgne mennesker der skal cykle rundt, en perfekt anledning tænker jeg ;-)

Fra Århus
Tilmeldt 14. Apr 08
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 21:13

LarsH:
Ift en konkurrence har jeg et par ideer i støbeskeen, og har overvejet nogle mindre lodtrækninger for hver 50 brugere eller sådan noget. En anden mulighed er foto-konkurrencer ved hjælp af foto-blog som jeg overvejer at implementere. Der er snart en masse nøgne mennesker der skal cykle rundt, en perfekt anledning tænker jeg ;-)

Ja jeg kan i hvert fald varmt anbefale konkurrencer til at sætte lidt gang i folk. Jeg havde selv lidt svært ved at få brugerne til at sende billeder ind, men da jeg lavede en konkurrence (med sponsoreret præmie - så det kostede mig ingenting) strømemde de ind - utroligt så lidt der skal til...

Forstår godt dine tanker...
God vind

Varme hilsener Sus Warming, ShoppingMamma.dk ***Alt kan lade sig gøre - Det umulige tager bare lidt længere tid***
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:08

Er ikke særlig vild med looket på siden, virker rodet. Men det er vel en smagssag.

Brugere kan man altid få, man spørgsmålet er om du ikke sætter dig op mod en lidt or stor modstander. Facebook har 100.000+ brugere i danmark inkl. mig selv, hvor man kan finde næsten alle man kender. Så jeg kan ikke rigtig se hvorfor man skal begrænse det til en bestemt område.

Og så de der google reklamer, væk med dem hvis de bliver ved med at vise det her:  Stick out tongue

Find your Thai Love here
1000s of beautiful Thai Ladies seek

foreign men for love and marriage. ');//-->
Referral Ads by Google

Held og lykke med det. 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 16. May 08
Skrevet kl. 21:35

Hej Jens

Ja, den er fjernet nu :-)

I forhold til overmagten er det ikke samme sigte jeg har. Jeg vil gerne snarere skabe nye relationer/muligheder end at genetablere gamle relationer. Det ville være fjollet set i lyset af den geografisk afgrænsning. Hvor facebook dyrker nye og gamle relationer for deres wgen skyld, vil jeg gerne binde dem tættere på den virkelige verden, uanset om det så er at finde folk at dyrke en interesse med, eller blive inspireret til at bruge byen (og omegn) på en anden måde, eller bare mere.

Giver det mening?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 16. May 08
Skrevet kl. 19:48

Jeg har opskruet eftersøgningen efter et ordentligt udseende, og endt på dette udseende:

http://kbh-web.dk/

Godt? Dårligt?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)