Vi er nu indexeret på google, msn, yahoo, dmoz, jubii m.v. Vi kører en Ad-Words kampagne med rimelig succes, men vil gerne kunne findes på søgeresultaterne også (altså ikke sponserede links). Udover vigtigheden i at være indexeret i ovennævnte, har vi også sørget for at et par relevante sider linker til os (men har ikke umiddelbart mulighed for at få flere her), vi er opmærksomme på at vi skal få titles på vores hjemmeside udarbejdet (ej gjort), men herfra hvad så? Konkurrencen på de søgeord der performer via Ad-words er ikke særlig stor, men lige lidt hjælper det når vi ikke er klar over hvordan vi kommer højt på søgeresultaterne. Har fået flere tilbud fra firmaer der garanterer x-antal relevante besøgende pr. mdr. - men som jeg forstår tilbuddende, brander de ikke vores hjemmeside og domænenavn, men nogle andre der så blot linker eller redirecter til vores. Disse kan måske være godt nok, især hvis de genererer kunder, men vil hellere investere i rådgivning der udmunder i en ordentlig placering af VORES side. Nogle kommentarer? |
SEO partner - hvem?
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
- 1
Jeg har sku aldrig forstået at branchen er så fyldt med garantier. Jeg vil godt tilbyde at hjælpe dig, bare for udfordringens skyld :) Du er velkommen til at sende mig en mail, eller ringe på 30 95 40 10 |
Min påstand er at du ved at følge den beskrivelse som Martin Thorborg selv giver her http://www.amino.dk/idealbb/view.asp?topicID=9 så er du meget godt på vej. Det gælder om at holde projektet på et niveau hvor du selv kan være med og forstå meningen med galskaben. Hold fast i at den tekst du laver henvender sig til dine besøgende og at de får et udbytte ud af at læse den, og at den ikke udelukkende er lavet til søgemaskinerne. Google hjælper dig en del af vejen http://www.google.com/webmasters/seo.html de fortæller dig hvilke dele af din hjemmeside du skal være opmærksom på. Hvis du bruger dynamiske sider må de ikke indeholde "id" som eneste parameter, fokuser på URL (det siden hedder) title og description tag, og sørg for at selve teksten på hjemmesiden omhandler de ord du gerne vil have man skal kunne finde dig på. Lad være at falde for ideen om at 1 mio. meta keywords løser dit problem - det gør de ikke :) |
1) Jeres titler er helt ens for alle sider
De skal være unikke for hver eneste side, og skal indholde de(t) vigtigste nøgle-søgeord for hvert produkt! Konsekvensen af en identisk titel for alle siderne er, som Du kan se nedenfor, at alle henvisningerne til Jeres hjemmeside har den samme overskrift! Det gør det vanskeligere for brugerne at finde det rigtige indhold, og I får som sagt ikke optimeret nøgle-søgeordene for hvert produkt set i forhold til søgemaskinerne. ![]() Jeg kan se at I for nyligt har opdateret titlen fra 'smartdog.dk' og til 'Eksklusive modeartikler til Smarte hunde - SmartDog.dk', men det er dog ikke slået igennem endnu (Og vil som sagt ikke gavne Jer ret meget så længe titlen er ens på alle siderne) 2) Jeres overskrifter skal udformes som et <H1> tag, og ikke som nu, hvor det gøres via et <SPAN> tag
Det bør I få lavet om til noget a la:
Ligesom ved titlen bør I også her få indlagt 1-2 nøgle-søgeord for hvert produkt. fx 'Thornproof bed - en komfortabel hundeseng'. 3) I har en uheldig URL struktur, da den er for "dyb". Tag fx denne side:
der skal søgemaskinerne dykke ned igennem [b]6[/b] subfoldere (pages/shop/shop/products/14/95) før den kommer til siden der præsenterer produktet. For hver gang man tilføjer en subfolder (Fx er 'products' folderen en subfolder under 'shop' folderen.) vil søgemaskinerne nedprioritere indholdet på en side. Søge- maskinerne opfatter nemlig Din hjemmeside sådan, at hvis Du lægger indhold på en side og placerer siden i en subfolder, så er det fordi teksten på siden ikke er så vigtig i modsætning til indhold på en side der ligger placeret i en folder højere oppe! Det havde være langt bedre hvis Jeres URL'er kunne have set således ud:
Jeg har ikke i skrivende stund fået opdateret gSEO med en artikel herom, så jeg vil referere til Mikkel deMibs glimrende blog om bla. søgemaskineoptimering, hvor han svar kort og præcist svarer på et spørgsmål jeg stillede ham omkring hvordan URL'er bør være udformet for at være så søgemaskinevenlige som muligt! |
SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk
Hej, Først vil jeg sige at, hvis nogen garanterer dig en vis placering i de organiske søgeresultater på Google eller så og så mange klik er det useriøst. Det kræver tid og arbejde at få dit website godt placeret i søgemaskinerne på de keywords, som er relevante for din forretning.
Grosen Friis kommer med nogle glimrende forslag, som du kan følge.
Jeg har selv lige skrevet en artikel, der hedder: Keywords - SEO - Bedre placering i Google med de rette keywords.
Måske den kan hjælpe dig lidt videre.
Du er også velkommen til at kontakte mig, hvis du har spørgsmål.
Hilsen
Nikolaj Tuxen Gerstrøm
![]() |

hi SmartDog ... som nogle af de andre, så vil jeg også godt bidrage med nogle tips og ideer u.b., også uden for dette forum, hvis du er interesseret - simpelthen fordi jeg synes jeres idé er coool ... - og sjov :-) - og et rigtig godt eksempel på anvendelsen af Internet til smalle niche-produkter.
- og, mht det rent tekniske hár du jo allerede fået nogle gode svar - derfor bliver mine bidrag, til dig, et par af de andre ideer du har for mulighed for at udnytte for at opnå forøget synlighed på nettet
1. skriv noget der har værdi for dine kunder på hjemmesiden
- dette kan være tips, ideer, inspiration, erfaringer, gode råd - fex : ´Få en Sund og Glad Hund - Hele Året - 12 gode råd om hundens sundhed og hygiejne´- mao. : reel og seriøs information som din kundegruppe har glæde af - dette er en sikker måde til at få gæster - og faktisk også grund-ideen bag internet - at dele information -
2. forær noget væk, som har værdi for dine kunder -
- kunne være ovenstående som pdf-fil - evt. som gratis modydelse, hvor du så får kundens mail-adresse ;-)
3. bliv skribent på debat-forums for hunde-ejere - hvis du har noget viden at tilbyde - så er dette en oplagt mulighed for eksponering.
4 find nogle seriøse ´hunde-websites´, og tilbyd at lave link-bytte med dem.
- kræver en del arbejde & research, men det giver målrettet adgang til din kundegruppe og giver trafik - og forbedrer med lidt held også din position i google.
5. lav en viral mail som en hunde-ejer vil blive glad for at modtage - og ... - sende videre til en anden hunde-ejer. - i korthed : en mail, som kan være så sjov, informativ, nyttig at en modtager vælger at sende den videre til nogen de kender.
- tja ... - måske du kan bruge nogle af dem - giv gerne en tilbagemelding på om noget af det giver mening, for dig
|
> Først vil jeg sige at, hvis nogen garanterer dig en vis placering i de organiske søgeresultater på Google eller så og så mange klik er det useriøst. Jeg må jo så blot melde mig under fanerne som en af dem der bliver udråbt som "useriøs" :)
Over halvdelen af det jeg tjener kommer nemlig direkte fra resultaterne af det jeg laver - hvis ikke kunderne får trafikken, og/eller konverteringerne, så får jeg ingen penge.
Der er i øvrigt mange andre, der som jeg lever (endda rigtig fint) af netop denne model.
Man kan sagtens give foretningsmæssige garantier i SEO som man kan i mange andre brancher. Rentegaranti er blot et eksempel, som jo heller ikke betyder at banken kan garantere for renteudviklingen - men at de kan "forsikre" dig mod virkningerne. |
> "Over halvdelen af det jeg tjener kommer nemlig direkte fra resultaterne af det jeg laver - hvis ikke kunderne får trafikken, og/eller konverteringerne, så får jeg ingen penge.
Der er i øvrigt mange andre, der som jeg lever (endda rigtig fint) af netop denne model.
Man kan sagtens give foretningsmæssige garantier i SEO som man kan i mange andre brancher. Rentegaranti er blot et eksempel, som jo heller ikke betyder at banken kan garantere for renteudviklingen - men at de kan "forsikre" dig mod virkningerne. "
Nu melder historien i dette indlæg ikke direkte noget om at sælgeren af SEO var villig til at påtage sig en risiko i forbindelse med SEO ydelsen udfra devicen "no cure no pay".
Men det jeg siger er, at du ikke kan love så og så mange klik udfra SEO alene. Men jeg er da selv af den overbevisning, at kan man selv påtage sig en risiko som SEO konsulent, er det selvfølgelig et godt salgsargument overfor kunden.
Hilsen
Nikolaj Tuxen Gerstrøm
|
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)