I e-pusher skriver Martin Thorborg at man bør søge assistance til søgemaskine optimering hos den bedste på markedet når man opretter sin webshop... Men hvem er så det? Ideer er meget velkomne.
Mvh Helene |
Det kommer an på hvad du skal bruge hjælp til.
Er det teknisk søgemaskineoptimering af din webshop? Så skal du finde nogen der har styr på det shoppingsystem/software du bruger og kan optimere det rent teknisk.
Er det indholdstekst optimering så skal du have fat i en der kan forfatte gode søgemaskine optimerede indholdstekster.
Er det adwords kampagner du vil optimere på skal du have fat i en der har styr på det.
Jeg vil sige det sådan at det er sjældent det samme firma der kan dække alle 3 ting som de bedste.
Personligt tager jeg mig kun af teknisk søgemaskineoptimering til joomla baserede websites/webshops - ingen tvivl om at jeg også sagtens kunne hjælpe med de andre elementer men der er folk som ikke laver andet end det så de er nok et bedre bud.
Her på amino er folk som Thomas Rosenstand og Lars Bachman godt fremme i skoen og der er vist en 2-3 mere der også er godt med i forhold til såvel SEO som SEM (indholdstekster/adwords kampagner) om nogle af dem konkret kan varetage en teknisk søgemaskine optimering af dit site (altså koderne bag systemet) kommer nok an på hvilket shoppingsystem/software du bruger.