Og de flytter nok ikke over til mig lide med det samme. Derfor gør jeg heller ikke så meget ud af, at give dem ekstra (gratis) omtale. Måske kommer det, når de kan se, at mit site er det bedste for brugerne og et godt sted at blive set.

Hej igen Henrik
Synes egentligt dit indlæg åbner op for en ret interessant (og principiel) diskussion omkring det at lave en ny side hvor kunderne gerne skulle betale for at ligge (om ikke andet så emd tiden). Nemlig det du ridser op - fjerne det ikke folks incitament til at betale for en ydelse (f.esk. at ligge på den side og blive set) hvis du giver dem noget gratis...
Min holdning er faktisk at på længere sigt tror jeg faktisk du/vi kommer længst ved at lave de sites som er bedst og mest interessante for brugerne, og så skal kunderne nok betale for at ligge der. Hvis du vender den som du (og mange andre med dig) gør, så tænker du først og fremmest på at få kunder i folden og penge i kassen her og nu, men hvis brugerne ikke er der/kommer/får en oplevelse af at dit site er noget særligt - så kan det hele være ligemeget, for så er der ingen som gentegner hos dig. Min kommentar gik jo netop på at jeg (som bruger) ikke kunne se en fordel for mig i at bruge dit site fremfor f.eks. Google og en telefon - fordi der er oplysninger jeg vil have før jeg f.eks. bestilelr en frisørtid,Coashsession el. lign. som jeg ikke får på din side.
Jeg har selv netop stået i de samme overvejelser, da jeg byggede ShoppingMamma.dk op. Sitet er en Shoppingguide som skal hjælpe småbørnsforældre (nok primært mødrene :-) rundt i junglen af netbutikker med baby- og børnemodetøj. Jeg kunne således vælge om jeg ville lave en mere traditionel løsning (som findes i forvejen) hvor det er gratis at blive optaget med tekstlink og der så skal betales abb. hvis shoppen vil ha' yderligere oplysninger på om hvilke mærker de fører, hvilken stil m.v. - eller jeg ville lave et site som var brugervenligt og gav BRUGEREN det hun havde brug for - nemlig mere uddybende oplysninger og rigtigt gode søgemuligheder... Ja ikke overraskende valgte jeg det sidste og har ikke et sekund fortrudt. Nej der er ikke super mange som endnu har købt pluslink hos mig, men fordi brugerne har taget så godt imod sitet og de fleste shopejere kan se det unikke i netop min måde at køre sådan en guide på - så jeg har haft hundetravlt og solgt masser af bannerplads (i en tid hvor det ellers hedder sig, at der er nedgang i netop bannersalg - og det er vel at mærke folk som har henvendt sig selv uopfordret (ren luksus) - Jeg har slet ikke haft tid til mere opsøgende salg endnu.
Hvad mener I andre? Er jeg helt galt afmarcheret og frygteligt uøkonomisk når jeg tænker at det vigtigste må være, at give brugeren en god oplevelse af sitet og lave et site som brugeren gidder besøge/bruge ofte, og så tro på det andet nok skal komme? Jeg er da helt med på, at man ikke bare skal give alt væk gratis og måske jeg også henad vejen må revidere min politik - Det virker bare så logisk på mig, at det må være den rette vinkel?
som sagt dog - god grundidé som jeg bestemt tror på kan blive rigtig god...
God Weekend