Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

TidTilAlt.dk - Tidsbestilling til alle

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Tårnby
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 92
Fra  IsenTekst - Indhold til Internettet Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Min webforretning har snart tre ugers jubilæum på nettet. På høje tid at stille op til konstruktive bøllebank i dette forum Smile

www.tidtilalt.dk 

Hvad synes I?

mvh

Henrik I

Henrik A. Isen, Journalist DJ, iværksætter, webredaktør.
Indhold til Internettet: - IsenTekst.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:06

Det første jeg lægger mærke til er at jeg ikke aner hvad du sælger? Hvorfor står der ikke en rigtig fyldestgørende og tydeligt tekst på forsiden? Jeg ser kun en linje "Skal du bruge en tid? Her kan du bestille tid hos alle slags virksomheder i alle slags brancher." som ikke hjælper mig meget.

Fra Tårnby
Tilmeldt 22. Aug 07
Fra  IsenTekst - Indhold til Internettet Skrevet kl. 22:53

WooX:

Det første jeg lægger mærke til er at jeg ikke aner hvad du sælger? Hvorfor står der ikke en rigtig fyldestgørende og tydeligt tekst på forsiden? Jeg ser kun en linje "Skal du bruge en tid? Her kan du bestille tid hos alle slags virksomheder i alle slags brancher." som ikke hjælper mig meget.

Tjah, det afhænger vel lidt af øjnene, der ser. De fleste af sitets brugere kommer jo for at bestille tid. Og så er det vel en meget præcis beskrivelse: "Her kan du bestille tid..."

Men jeg har strammet lidt op på teksten i højre side, så den sælger lidt bedre end før. Måske hjælper det dig lidt.

mvh Henrik

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 12:43

Flot samling over steder man kan bestille tid. Det var dog ultimativt meget smartere hvis man kunn ebestille tiden direkte hos dig. Eventuelt kunne man have en bruger hos dig, men alle sine informationer, hvorefter man let direkte kan bestille tid.

// Jesper Skov

Fra Århus
Tilmeldt 14. Apr 08
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 22:19

Hej Henrik

Som udgangspunkt en rigtig god idé, at samle tidsbestillinger til diverse - ét sted.

Jeg tænker dog, at det kunne optimere det for de betalende firmaer hvis du udvider med mere uddybende forklaring/profil til de enkelte. Ellers vil man jo kun bestille tid der hvor man i forvejen kender stedet. Med f.eks. Læger og tandlæger er det måske ikke så oplagt, men er jeg f.eks. på jagt efter en frisør i Århus kan det da godt være jeg kunne overtales til at prøve en ny, hvis der var god info og priseksempler (skal jeg først til at ringe til de oplyste steder for at forhøre mig, så kan jeg jo lige så godt bestille tiden med det samme jeg har dem i røret :-)

Bare en lille tanke...

Varme hilsener Sus Warming, ShoppingMamma.dk ***Alt kan lade sig gøre - Det umulige tager bare lidt længere tid***
Fra Tårnby
Tilmeldt 22. Aug 07
Fra  IsenTekst - Indhold til Internettet Skrevet kl. 11:38

Jesper Skov:

Flot samling over steder man kan bestille tid. Det var dog ultimativt meget smartere hvis man kunn ebestille tiden direkte hos dig. Eventuelt kunne man have en bruger hos dig, men alle sine informationer, hvorefter man let direkte kan bestille tid.

Tak for de pæne ord. Man bestiller faktisk tid direkte på siden hos de kunder, der abonnerer på vores kalendersystem. Dem er der bare ikke så mange af endnu Sad  Du bliver så registreret som kunde og kan let bestille tid igen  sammed sted med samme adgangskode. Når økonomien er til det, skal der selvfølgelig udvikles på systemet

Største del af linksamlingen er til firmaer, der allerede har online booking, og som nok ikke bliver kunder hos mig alligevel. Men for brugerne har det jo stor værdi, at der er mange muligheder.

Fra Tårnby
Tilmeldt 22. Aug 07
Fra  IsenTekst - Indhold til Internettet Skrevet kl. 13:21

Sus Warming:

Jeg tænker dog, at det kunne optimere det for de betalende firmaer hvis du udvider med mere uddybende forklaring/profil til de enkelte. Ellers vil man jo kun bestille tid der hvor man i forvejen kender stedet. Med f.eks. Læger og tandlæger er det måske ikke så oplagt, men er jeg f.eks. på jagt efter en frisør i Århus kan det da godt være jeg kunne overtales til at prøve en ny, hvis der var god info og priseksempler (skal jeg først til at ringe til de oplyste steder for at forhøre mig, så kan jeg jo lige så godt bestille tiden med det samme jeg har dem i røret :-)

Hej Sus

Tak for din vurdering.

Det er selvfølgelig også meningen at tilbyde merydelser til vores egne kunder. Fx. med ekstra sider med uddybende omtale og den slags.

Men som sagt er de fleste af de links, der er på siden lige nu, til firmaer, der allerede har online booking andre steder. Og de flytter nok ikke over til mig lide med det samme. Derfor gør jeg heller ikke så meget ud af, at give dem ekstra (gratis) omtale. Måske kommer det, når de kan se, at mit site er det bedste for brugerne og et godt sted at blive set. Wink

Fra Århus
Tilmeldt 14. Apr 08
Skrevet kl. 15:10

Henrik Anderson Isen:
Og de flytter nok ikke over til mig lide med det samme. Derfor gør jeg heller ikke så meget ud af, at give dem ekstra (gratis) omtale. Måske kommer det, når de kan se, at mit site er det bedste for brugerne og et godt sted at blive set. Wink

Hej igen Henrik

Synes egentligt dit indlæg åbner op for en ret interessant (og principiel) diskussion omkring det at lave en ny side hvor kunderne gerne skulle betale for at ligge (om ikke andet så emd tiden). Nemlig det du ridser op - fjerne det ikke folks incitament til at betale for en ydelse (f.esk. at ligge på den side og blive set) hvis du giver dem noget gratis...

Min holdning er faktisk at på længere sigt tror jeg faktisk du/vi kommer længst ved at lave de sites som er bedst og mest interessante for brugerne, og så skal kunderne nok betale for at ligge der. Hvis du vender den som du (og mange andre med dig) gør, så tænker du først og fremmest på at få kunder i folden og penge i kassen her og nu, men hvis brugerne ikke er der/kommer/får en oplevelse af at dit site er noget særligt - så kan det hele være ligemeget, for så er der ingen som gentegner hos dig. Min kommentar gik jo netop på at jeg (som bruger) ikke kunne se en fordel for mig i at bruge dit site fremfor f.eks. Google og en telefon - fordi der er oplysninger jeg vil have før jeg f.eks. bestilelr en frisørtid,Coashsession el. lign. som jeg ikke får på din side.

Jeg har selv netop stået i de samme overvejelser, da jeg byggede ShoppingMamma.dk op. Sitet er en Shoppingguide som skal hjælpe småbørnsforældre (nok primært mødrene :-) rundt i junglen af netbutikker med baby- og børnemodetøj. Jeg kunne således vælge om jeg ville lave en mere traditionel løsning (som findes i forvejen) hvor det er gratis at blive optaget med tekstlink og der så skal betales abb. hvis shoppen vil ha' yderligere oplysninger på om hvilke mærker de fører, hvilken stil m.v. - eller jeg ville lave et site som var brugervenligt og gav BRUGEREN det hun havde brug for - nemlig mere uddybende oplysninger og rigtigt gode søgemuligheder... Ja ikke overraskende valgte jeg det sidste og har ikke et sekund fortrudt. Nej der er ikke super mange som endnu har købt pluslink hos mig, men fordi brugerne har taget så godt imod sitet og de fleste shopejere kan se det unikke i netop min måde at køre sådan en guide på - så jeg har haft hundetravlt og solgt masser af bannerplads (i en tid hvor det ellers hedder sig, at der er nedgang i netop bannersalg - og det er vel at mærke folk som har henvendt sig selv uopfordret (ren luksus) - Jeg har slet ikke haft tid til mere opsøgende salg endnu.

Hvad mener I andre? Er jeg helt galt afmarcheret og frygteligt uøkonomisk når jeg tænker at det vigtigste må være, at give brugeren en god oplevelse af sitet og lave et site som brugeren gidder besøge/bruge ofte, og så tro på det andet nok skal komme? Jeg er da helt med på, at man ikke bare skal give alt væk gratis og måske jeg også henad vejen må revidere min politik - Det virker bare så logisk på mig, at det må være den rette vinkel?

som sagt dog - god grundidé som jeg bestemt tror på kan blive rigtig god...

God Weekend

Varme hilsener Sus Warming, ShoppingMamma.dk ***Alt kan lade sig gøre - Det umulige tager bare lidt længere tid***
Fra Tårnby
Tilmeldt 22. Aug 07
Fra  IsenTekst - Indhold til Internettet Skrevet kl. 23:31

Hej Sus igen

Det bliver nok ikke med mig, du får en større diskussion, for vi er sådan set enige. Nok lidt mere, end du tror.

Jeg går faktisk også efter brugerne mere end kunderne i hvert fald i første omgang. Ellers skulle jeg jo have startet med en hjemmeside med 0 links, til der kom flere kunder i butikken. Men der giver jo ikke meget værdi for brugerne at kunne vælge mellem to frisører på Amager og en cykelsmed i Horsens, bare fordi der ikke er flere, der vil betale ind til nu. Det får i hvert fald ikke ret mange til at komme tilbage. I stedet har jeg så valgt at linke gratis til en masse ikke-kunder for at give brugerne flere valgmuligheder, det tror jeg nemlig også er vejen frem.

Det er et (nogenlunde) bevidst valg ikke at gøre ret meget mere ud af de eksterne links. Dels vil det gøre det sværere at få nogen til at betale for noget som andre får gratis, dels kan det blive temmelig meget ekstra arbejde for mig - uden løn.

Vores forretninger ligner åbenbart hinanden en del, for jeg satser også på indtægter fra annoncer. Jeg havde dog kun regnet med, at det skulle være en mindre del af indtjeningen. Men  det skal jeg måske lige overveje en gang mere. Hvordan sælger du i øvrigt  bannere, klarer du det selv  eller gennem andre?

Også en god weekend til dig.

Fra Århus
Tilmeldt 14. Apr 08
Skrevet kl. 00:16

Hejsa igen

Nej du har nok ret i, at vi ikke ligegr milevidt fra hinanden når det komemr til stykket...

Henrik Anderson Isen:
Hvordan sælger du i øvrigt  bannere, klarer du det selv  eller gennem andre?

Jeg bruger lidt Google og nogle partnerprogrammer (tradedoubler, partneradds m.v.) som "basis" - lader dem køre lidt i rotation, og så sælger jeg selv specifikke pladser til dem som henvender sig - Jeg kan godt lide selv at have en finger med i spillet, så har jeg bedre fornemmelse for hvad kunden har behov for/forventer og kan skrue en annoncepakke sammen som passer både I behov og økonomi. Som sagt har jeg dog slet ikke haft tid til at give det fokus endnu - og komemr heller aldrig til at sidde og ringe rundt og "lege telefonsælger" - Det duer jeg simpelthen ikke til. tror jeg har været selvstændig for mange år og ved hvor træls det er at blive ringet op i tide og utide :-) Men når folk har vist en interesse er det ingen sag...

M.h.t. bannerannoncer er jeg nok lidt privilligeret at der netop når vi taler børnetøj på nettet - er så stor konkurrence, at de fleste shops er nød til at gøre meget for at opnå synlighed - så vejen til at sælge bannerannoncer til dem er måske ikke helt så lang som indenfor andre brancher.

Nå nu må det være nat, selv for folk som elsker at arbejde

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)