Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Server baseret software!?!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Nov 05
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 02:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har et koncept og en forretning, jeg gerne vil diskutere og have feedback på! Håber I vil være mig behjælpelige.

Jeg er efterhånden blevet af den overbevisning, hvad angår MLM, at produktet er og bliver vigtigere end hvor mange penge, man kan tjene på det. Jeg tror på, at produktet skal være så godt, at man vil bruge/købe/anbefale det, uanset om man får provision eller ej. Og det skal også kunne betale sig at være formidler uanset, hvor meget, man formidler til andre.

Jeg har sjældent, hvis jeg egentlig nogensinde har, skrevet åbent på forumet, hvad jeg markedsfører af MLM forretning; men nu vil jeg gøre en undtagelse. Men det er ikke den eneste ''regel'', jeg her bryder, for dette er også min anden MLM virksomhed, jeg ønsker at markedsføre (hvor mange anbefaler - hold dig til én, hvilket jeg også før hen, har gjort).

Først og fremmest vil jeg pointere at som udgangspunkt, ved jeg godt, hvilke ''kritik af''/overvejelser andre ville have. Men kom endelig med alt alligevel...

For uger tilbage stødte jeg på et forum på en virksomhed, der hedder Kanosis. Virksomheden er stædigvæk i pre-launch (her første anke - find en MLM virksomhed, der allerede har eksisteret i 3, 5 eller 6 år, tror vist nok at det er de tal, jeg er stødt på).

Produkt/Service ydelser er indenfor SAAS (software as a service) og første produkt i en længere produktrækker hedder COIL (server baseret software, i stedet for ''desktop''/skrivebords baseret software) og er efter min bedste overbevisning langt mere værd end hvad det koster.

COIL kombinerer en række muligheder, som er at finde på et sted - Internettet. Dvs. at alle ens filer og dokumenter kan være tilgængelig, blot man har Internet forbindelse. Så hvis ens computer går i stykker, man får virus, computeren bliver stjålet er alle ens oplysninger ikke væk. De er på servere, der yder op til 4096 bits-encryption i forhold til bankens 128.

Endvidere er der en række muligheder indenfor kommunikation som Email (POP3), Instant Messaging, Text/SMS (også til flere på en gang), VOIP, Video mail, Voice mail, importere alle ens Outlook kontakter, ''Drag and Drop'' funktioner for dokumenter til andre COIL bruger, dvs. hvis jeg har en fil på ex. 1GB kan jeg ''drag and drop'' filen på vedkommendes navn, eller en hel gruppe af mennesker, og filen er nu tilgængelig for vedkommende, med det samme (ikke noget med at vedhæfte til emails mere), online banking (drag and drop - med 4096 bits) og web browser (man kan bruge, hvilken én man vil - men COIL''s enkryption, som sikkerhed - intet spyware. Man bruger begrebet Secure Access Network (SAN). Som, så vidt jeg kan læse mig frem til, giver beskyttelse, som banker og regeringer.

Da Kanosis langt hen af vejen også laver løsninger til forretningsverden, er der også mulighed for kalender og hvad dertil hører i alle afskygninger indenfor management.

Andre features:
Music player med downloads
Film downloads
Personlig WebSpace som er Kanosis (online community)

Hvis du har tid og lyst så spørg løs eller kom med forslag til, hvad der eller kunne integreres i et sådan ''komplet'' online system.

Hvis du har mulighed så lyt her
http://kanosiscall.com

Ser frem til dit input

Mvh. Anton
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 09:02

Dato: 3/29/2006 2:20:24 AM Forfatter:Anton Roy ...Jeg er efterhånden blevet af den overbevisning, hvad angår MLM, at produktet er og bliver vigtigere end hvor mange penge, man kan tjene på det. Jeg tror på, at produktet skal være så godt, at man vil bruge/købe/anbefale det, uanset om man får provision eller ej. Og det skal også kunne betale sig at være formidler uanset, hvor meget, man formidler til andre.

Man skal ikke have gjort sig ret mange erfaringer indenfor Network Marketing før den logiske forklaring du her kommer med går op for én ;-)

Du rammer bulls-eye; Hele den centrale kerne for langsigtet succes og stabilitet indenfor Network Marketing.

Hvis ikke produktet er iorden har forretningen ingen udsigter til at forblive på markedet, endsige skabe vækst UDOVER "Hype" perioden...

And thats a fact!
Desværre har mange indenfor MLM / Network Marketing ikke fattet en bjælde af den logik ;-)

Lasse Burholt

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 12:49

Hej Anton,

Jeg har kigget lidt på kanosis.com, men jeg synes ikke at jeg er blevet voldsom meget klogere på hvad de tilbyder...

Jeg har fattet så meget, at man har sin mail, kalender og todo-lister liggende hos dem, og at man også har diskplads til filer. Endvidere er der vist nogle community funktioner som kræver at ens venner også bruger Kanosis. Oveni følger så nogle services som streaming af musik og lign. Det hele kan så tilgås fra et java program de har udviklet. Men er det, det hele?

Hvad adskiller deres service fra eksempelvis hosted exchange? Dandomain, eksempelvis, tilbyder hosted exchange som synes at kunne det samme, blot fra de Microsoft programmer man plejer at benytte, til 89 kr. pr. måned.

Du skriver at det er et komplet online system. Det vil jeg nu ikke kalde det. Der er eksempelvis ikke tekstbehandling, regneark og lignende i produktet som jeg læser det - tager jeg fejl?

mvh Carsten
Tilmeldt 1. Nov 05
Skrevet kl. 13:46
Hej Carsten,

så vidt som jeg kan se så, nej du tager ikke fejl - som udgangspunkt tror jeg heller ikke, der er tekstbehandling, regneark osv.

Og rigtigt forstået med alle community funktionerne er interne muligheder. Nærmest som hvis man var på Myspace, LinkedIn eller lignende, bare med mange andre mulige funktioner, som beskrevet i start indlægget. Der kommer dog online banking funktioner, som også kan anvendes udenfor ens community.

Igen - pre-launch, så jeg ved ikke selv specielt meget om hvordan produktet kommer til at se ud i færdig form, eller hvad nogle af tillægsprodukterne kommer til at koste. Det er en Beta version, der benyttes nu. Jeg har dog brugt flere dage på at reasearche folkene bag virksomheden. Og har konstateret at Microsoft er begyndt at udvikle lignende produkt, som de forventer færdigtudviklet om 2-3 år.

Men hvad angår servicen og prisen, prøvede jeg at søge på, hvad backup muligheder online koster. De 5GB, der følger med COIL, koster det samme, som hvis man skulle købe dette produkt isoleret andet sted.

Jeg kender ikke til sikkerheds niveauet hos ex. Dandomain; men COIL kommer som sagt til at have et sikkehedniveau, som en bank, 500 servere på verdensplan (når færdigudviklet). Jeg ved ikke hvor meget backup plads, man får ved Dandomain. Men jeg vil da prøve at sammenligne COIL med hosted domains udbydere.

Nogle andre features, jeg glemte at skrive på, tekst til tekst oversættelse (hvad man så end skal bruge det til?) og domæne registrering og hosting.

Mvh. Anton
Tilmeldt 1. Nov 05
Skrevet kl. 13:54
Ja Lasse,

jeg er meget enig; men dette er også grunden til at mange ikke udbygger deres forretning. Man ser bare penge, penge, penge. Det var da også mit første incitament til at starte med MLM, konceptet passiv indkomst er da tiltalende; men som tiden er gået er mine grunde blevet væsentlig anderledes end førhen.

Mvh. Anton
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 13:55

Hej Anton,

Jeg tror at styrken i deres koncept ligger i de community features de tilbyder, og det er sikkert også det man skal slå på når man skal have nye kunder i biksen. Hvis flere af ens venner nemt kan dele filer, chatte etc. så vil man nok også selv gerne med...

Det bliver interessant at se hvilke nye funktioner eks. Microsoft og andre virksomheder vil komme med indenfor communities, for det er helt sikkert et område der vil rykke i fremtiden. ICQ, MSN, Skype etc. er kun starten!

Tilføjelse: Google arbejder jo også i samme retning...

mvh Carsten
Tilmeldt 1. Nov 05
Skrevet kl. 14:00
Ja Carsten, det er fuldstændig rigtigt. Google har også lige kommet ud med at de i fremtiden kommer til at tilbyde servere, hvor man kan have backup at sine filer. Det blev bl.a. lige opdaget ved diverse natur katastrofer, hvor meget folk er afhængig af deres data. Jeg opdagede det bl.a selv ved en virus for en måneds tid siden
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)