Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vedligeholdelse af Adwords for kunder - hvordan gør i?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et par kunder som gerne vil have, at jeg står for vedligeholdelse og optimering af deres Adwords annoncering.

Jeg står nu og er lidt i tvivl om hvordan jeg griber det bedst an og kunne derfor godt tænke mig at høre hvordan i gør.

Tidligere har jeg brugt deres login så jeg er logget direkte på deres konto, men det sætter jo mig i lidt dårlig situation såfremt de vælger at afbryde samarbejdet med mig, det er jo lidt noget lort hvis jeg bruger adskillige timer på at sætte skidtet op og så afbryder de samarbejdet.

Såvidt jeg lige kan gennemskue, så burde der være to muligheder:

1. Jeg sætter deres kampagner op på min egen Adwords konto, på den måde har de ikke adgang til noget som helst, ulempen er, at jeg hæfter for betalingen over for Google og noget andet er, er det i det hele taget tilladt?

2. Jeg bruger Mit Control Center (MCC), men såvidt jeg lige kan se, så vil kunden jo stadigvæk have adgang til hele skidtet og derudover, så kan jeg for det første ikke rigtigt se om afregningen fortsat foregår gennem mig eller om kunden afregnes direkte af Google?

Kan man i det hele taget oprette en ny kunde i MCC uden at kunden får adgang til kampagnerne?

Da jeg fremover skal afregnes pr. klik af mine kunder, så vil jeg naturligvis gerne have en løsningsmodel som dels sikre mit arbejde og dels gør det så gennemsigtigt for kunderne som muligt idet jeg ikke er ude på at snyde nogen men omvendt heller ikke selv ønsker at blive snydt.

Jeg har mailet til Google omkring spørgsmål vedr. MCC for mere end 3 uger siden, men jeg har endnu ikke fået noget svar.

Sidder der nogle der kan komme med nogle gode råd?

Tilmeldt 8. Mar 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 12:11

Oxkjær:
Tidligere har jeg brugt deres login så jeg er logget direkte på deres konto, men det sætter jo mig i lidt dårlig situation såfremt de vælger at afbryde samarbejdet med mig, det er jo lidt noget lort hvis jeg bruger adskillige timer på at sætte skidtet op og så afbryder de samarbejdet.

Hvorfor skulle de afbryde samarbejdet. De betaler vel netop for kontunerlig vedligeholdelse af deres AddWords.

Har du mange af den slags kunde. Kunne du evt. lave en kontrakt med kunden omkring 3 eller 6 måneders samarbejde. Alternativt må du jo bare sætte prisen således, at det du taber på gyngerne tjenes ind på karusellen.

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Fra  Altero Design Skrevet kl. 12:45

Runge:

Hvorfor skulle de afbryde samarbejdet. De betaler vel netop for kontunerlig vedligeholdelse af deres AddWords.

Det er korrekt, men der vil sikkert altid være nogle som mener, at når først skidtet er sat op, så "kan jeg da selv køre det videre, det ser jo ikke svært ud".

Runge:

Har du mange af den slags kunde. Kunne du evt. lave en kontrakt med kunden omkring 3 eller 6 måneders samarbejde. Alternativt må du jo bare sætte prisen således, at det du taber på gyngerne tjenes ind på karusellen.

Nej, jeg har ikke mange lige nu, men det kunne jo være der kom flere. Deciderede kontrakter er jeg ikke så meget for, bryder mig heller ikke selv om at være "bundet" til én leverandør i længere tid af gangen.

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 22:15

Hvordan har du tænkt dig at afregne med kunderne?
Du tager dig vel betalt pr. ydelse/time eller lignende? Så er det jo bare at tage betaling for din hjælp til opsætning, som måske er det mest tidskrævende, og dernæst betaling for vedligeholdelse.

Jeg ville personligt ikke som kunde benytte et firma, hvos jeg betaler for et stykke arbejde, og efterfølgende ikke kan skifte leverandør.

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Fra  Altero Design Skrevet kl. 22:34

Allan.:

Hvordan har du tænkt dig at afregne med kunderne?
Jeg ville personligt ikke som kunde benytte et firma, hvos jeg betaler for et stykke arbejde, og efterfølgende ikke kan skifte leverandør.

Som jeg skrev, så er aftalen, at der skal afregnes pr. klik. Da der kun skal betales pr. klik og ikke noget startbeløb eller lign., så er jeg jo selvsagt ikke interesseret i, at kunden opsiger aftalen efter en kort periode så jeg intet får ud af det.

Jeg er skam heller ikke tilhænger af binding, men omvendt, så vil jeg som minimum have muligheden for, at kunne slette mit arbejde så kunden ikke blot kan køre videre med det jeg har sat op.

Er der slet ingen der kan belyse mine spørgsmål eller er det forbundet med meget hemmelighedskræmmeri? Smile

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 23:19

"Som jeg skrev, så er aftalen, at der skal afregnes pr. klik"
Ok, den havde jeg overset :-) Så vil jeg give dig ret i, at kunden ikke nødvendigvis skal have adgang til det.

Jeg er også nysgerrig efter at høre, hvad andre gør i den situation.

Tilmeldt 8. Jan 08
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 17:47
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Oxkjær

Jeg hedder Thomas Nielsen og har arbejdet som Key Account Manager for en af DK´s største udbydere af PPC ( Pay Per Click ) kampagner på søgemaskinerne Google, Msn, Live, Jubii, Facebook m.m.

Tit og ofte kan bedre placeringer og effekt opnåes ved at udarbejde specifikke kampagner og evt. lave en geografisk begrænsning såfremt man udelukkende er interesseret i kunder fra lokalområdet.

Hvis du kunne være interesseret i at lade mig prøve at kigge på dem er du mere end velkommen til at kontakte mig på mailen salg@kontor-moebler.dk,

Jeg vil sige i 90% af tilfældende kan jeg som minimum levere samme placeringer til billigere penge og en bedre konvereteringsfrekvens da mere specifikke kampagnetekster vil være lig med mere specifikke besøgende.

Men prøv at smid mig en mail og lad os ta den der for umiddelbart kan jeg tilbyde dig en løsning du vil have svært ved at sige nej til ; )

Mvh

Thomas Nielsen

Kontorstole

Find de bedste kontorstole her.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

A___X___J:

Mvh

Thomas Nielsen

At spamme i et forum er en gråzone i forhold til per mail - men resultatet er det samme. Du bliver pisse upopulær.

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Fra  Altero Design Skrevet kl. 20:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

A___X___J:

Jeg vil sige i 90% af tilfældende kan jeg som minimum levere samme placeringer til billigere penge og en bedre konvereteringsfrekvens da mere specifikke kampagnetekster vil være lig med mere specifikke besøgende.

Men prøv at smid mig en mail og lad os ta den der for umiddelbart kan jeg tilbyde dig en løsning du vil have svært ved at sige nej til ; )

Er du ikke lige rar at læse mit spørgsmål igen, for jeg tror dælme du har læst forkert. Jeg leder ikke efter nogen til at opsætte Adwords, mere nogle retningslinier for afregning med kunden. Det regner jeg så med du kan svare på med din erfaring?

Tilmeldt 8. Jan 08
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 04:03

Hej

Vil anbefale at afregne pr klick, altså kunden betaler dig en fast pris pr klick. Via denne løsning vil kunden være "afhængig" af dig da deres markedsføring bliver styret fra din Googlekonto. Du sælger dem hvis antak klicks på forhånd for et fast beløb ( KISS model )

Kunden skal informeres om hvordan man opnår de bedste placeringer på Google, hvor det derefter er op til kunden at vurdere hvor meget man er interesseret i at byde, før det skal du selvfølgelig selv have en ide om hvilke placeringer der koster hvad ( søgeord ) og skal anbefale det, men i bund og grund skal kunden selv bestemme.

Du skal så have gjort dig nogle tanker om dit arbejde er 1 kr pr klick værd eller måske nogle procenter af totalbeløbet.

Men jo bedre en kampagne du administrere, jo bedre placeringer og billigere CPC.

Held og lykke

Mvh

Thomas

Kontorstole

Find de bedste kontorstole her.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)