Jeg har et par kunder som gerne vil have, at jeg står for vedligeholdelse og optimering af deres Adwords annoncering. Jeg står nu og er lidt i tvivl om hvordan jeg griber det bedst an og kunne derfor godt tænke mig at høre hvordan i gør. Tidligere har jeg brugt deres login så jeg er logget direkte på deres konto, men det sætter jo mig i lidt dårlig situation såfremt de vælger at afbryde samarbejdet med mig, det er jo lidt noget lort hvis jeg bruger adskillige timer på at sætte skidtet op og så afbryder de samarbejdet. Såvidt jeg lige kan gennemskue, så burde der være to muligheder: 1. Jeg sætter deres kampagner op på min egen Adwords konto, på den måde har de ikke adgang til noget som helst, ulempen er, at jeg hæfter for betalingen over for Google og noget andet er, er det i det hele taget tilladt? 2. Jeg bruger Mit Control Center (MCC), men såvidt jeg lige kan se, så vil kunden jo stadigvæk have adgang til hele skidtet og derudover, så kan jeg for det første ikke rigtigt se om afregningen fortsat foregår gennem mig eller om kunden afregnes direkte af Google? Kan man i det hele taget oprette en ny kunde i MCC uden at kunden får adgang til kampagnerne? Da jeg fremover skal afregnes pr. klik af mine kunder, så vil jeg naturligvis gerne have en løsningsmodel som dels sikre mit arbejde og dels gør det så gennemsigtigt for kunderne som muligt idet jeg ikke er ude på at snyde nogen men omvendt heller ikke selv ønsker at blive snydt. Jeg har mailet til Google omkring spørgsmål vedr. MCC for mere end 3 uger siden, men jeg har endnu ikke fået noget svar. Sidder der nogle der kan komme med nogle gode råd?
|
Oxkjær:Tidligere har jeg brugt deres login så jeg er logget direkte på deres konto, men det sætter jo mig i lidt dårlig situation såfremt de vælger at afbryde samarbejdet med mig, det er jo lidt noget lort hvis jeg bruger adskillige timer på at sætte skidtet op og så afbryder de samarbejdet.
Hvorfor skulle de afbryde samarbejdet. De betaler vel netop for kontunerlig vedligeholdelse af deres AddWords.
Har du mange af den slags kunde. Kunne du evt. lave en kontrakt med kunden omkring 3 eller 6 måneders samarbejde. Alternativt må du jo bare sætte prisen således, at det du taber på gyngerne tjenes ind på karusellen.