Jeg har en virkelig god ide, men jeg har desværre ikke tid eller penge til føre den ud i livet. Jeg synes personligt ideen er meget god og jeg er sikker på der er gode indtjeningsmuligheder i den.Ideen går ud på lave en website-hjemmeside og derefter kontankte firmaer og lidt annoncering i aviser osv..."Ide virksomheden" udføres hjemmefra med en hjemmeside og en tlf...Men der er STOR muligheder for at tilbyde kurser og Salg af "idee releteret ting" og man kan enda lave en jobdatabase.!!
Eftersom jeg ikke selv magter udføre ideen ud i livet kunne jeg tænke mig at sælge "IDEEN". - Hvordan sælger man så ideen uden at røbe den..?! Har man ikke mulighed for at "Patent" på ideen og sælge den bagefter ?
Der er MEGET langt fra en løs og ikke gennemtænkt ide, til et færdigt forretningskoncept. En ide der ike er gennemarbejdet er som regel næsten intet værd. Så du bliver nok nødt til at løfte projektet op på et noget højere, mere gennemarbejdet niveau, hvis du vil sælge det.
Undersøg markedet mere omhyggeligt, afdæk alle konkurrenter, lave nogle budgetter, find ud af hvad folk vil betale for det du vil tilbyde osv osv. Der er masser at tage fat på ... :)