Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jura - registreret varemærke

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 12. Dec 05
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har i en længere periode kørt en kampagne hvor en af præmierne er en rejse til Disneyland.
 
Idag fik jeg en mail fra The Walt Disney Company (Nordic) som hævdede at dette var en overtrædelse af loven.
 
Jeg kunne umiddelbart ikke andet end grine af denne mail. Men ringede selvfølgelig til damen som lød meget sikker i sin sag.
 
Kan det virkeligt være rigtigt
 
Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 3/28/2006 1:49:34 PM Forfatter:Eric Pedersen
Jeg har i en længere periode kørt en kampagne hvor en af præmierne er en rejse til Disneyland.
Idag fik jeg en mail fra The Walt Disney Company (Nordic) som hævdede at dette var en overtrædelse af loven.
Jeg kunne umiddelbart ikke andet end grine af denne mail. Men ringede selvfølgelig til damen som lød meget sikker i sin sag.
Kan det virkeligt være rigtigt

 
Hvad er det de mener er ulovligt? Er det deres varamærke dde følger sig generet af?
 
Det der kan være ulovligt, er faktisk at man skal tilmelde sig et nyhedsbrev for at deltage i en konkurrence, men det ved en advokat sikkert bedre end mig
 
 
Tilmeldt 12. Dec 05
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hun skriver følgende:

Vi har netop været inde på Jeres hjemmeside, hvor I har en hvervekonkurrence kørende og hvor en af præmierne er en tur til Disneyland. Vi skal i den anledning gøre opmærksom på, at Disneyland er et registreret varemærke som ikke kan benyttes uden forudgående godkendelse. Vi beder Jer derfor om at tage turen til Disneyland ud af Jeres konkurrence med det samme.

Det lyder mig underligt
Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 3/28/2006 2:30:49 PM Forfatter: Eric Pedersen

Hun skriver følgende:

Vi har netop været inde på Jeres hjemmeside, hvor I har en hvervekonkurrence kørende og hvor en af præmierne er en tur til Disneyland. Vi skal i den anledning gøre opmærksom på, at Disneyland er et registreret varemærke som ikke kan benyttes uden forudgående godkendelse. Vi beder Jer derfor om at tage turen til Disneyland ud af Jeres konkurrence med det samme.

Det lyder mig underligt

 
Jeg ville skynde mig at ringe til min advokat hvis jeg var dig!
 
 
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12288
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 3/28/2006 1:49:34 PM Forfatter:Eric Pedersen

Hej Aminoer

Jeg har i en længere periode kørt en kampagne hvor en af præmierne er en rejse til Disneyland.
Idag fik jeg en mail fra The Walt Disney Company (Nordic) som hævdede at dette var en overtrædelse af loven.
Jeg kunne umiddelbart ikke andet end grine af denne mail. Men ringede selvfølgelig til damen som lød meget sikker i sin sag.
Kan det virkeligt være rigtigt

Ja det kan jeg love dig for det er!
Det virker måske mærkeligt, men du bruger deres varemærke til at fremme dine egne interesser og det må man ikke.
Hvis du tænker lidt over det er det nu meget logisk.
Tag det meget seriøst!

Dbh Martin

Tilmeldt 12. Dec 05
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Tag det meget seriøst! Dbh Martin

Ingen tvivl om at jeg gør det. Det var også formålet med at oprette denne tråd.
Jeg pillede den da også straks af mine sider, og skrev tilbage til Disney
 
Din mail giver en problemstilling som jeg ikke tidligere har stiftet bekendtskab med.
Jeg vil naturligvis ikke træde nogen over tæerne, og endnu mindre overtræde nogen lovgivning. På baggrund deraf har jeg nu taget konkurrencen af siden.
 
Eric Pedersen
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu kunne det jo så være spændende at høre fra folk som har fået accept til at bruge et brand i forbindelse med konkurrencer og lignende...

Er der én der har fået tilladelse til at benytte eks. Disney, Coca Cola eller lignende i forbindelse med konkurrencer? Hvad krævede de, og hvilke betingelser var der forbundet med tilladelsen?
 
mvh Carsten
Tilmeldt 19. Mar 06
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

For at være på den sikre side  kan du købe et gavekort til en tur til Disneyland det må du gerne reklamere med .....

Man skal nemlig oplyse evt. kunder hvad gavekortet lyder på, men du skal huske på at man ikke må drive forretning på et brand uden tilladelse....

Men bare rolig de gør nok ikke så meget ... Disneyland lever vel af kunder ligesom alle os andre.....
Tilmeldt 19. Mar 06
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carsten !

Vi har før lavet noget med HP, Microsoft osv... De er egentlig meget forstående hvis man føkger deres retningslinjer ....  Det vil sige logo placering farve osv....

Hvis virksomhederne bliver orienteret vil de faktisk gerne hjælpe .....

Da vi også er PC system bygger havde vi i år 200x (kan ikke lige huske hvornår ) en fra Microsoft nede for at bygge PCere og installere Windows med mere.... I den forbindelse kørte vi nogle konkurrencer og jeg kan kun sige sålænge man overholder deres retningslinjer så er de med på "legen" ......... Men kan prøve at sende PDF matrl fra dengang af hvis det har nogen interesse......
Tilmeldt 12. Dec 05
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 3/28/2006 8:14:13 PM Forfatter: Nova

For at være på den sikre side  kan du købe et gavekort til en tur til Disneyland det må du gerne reklamere med ..... Man skal nemlig oplyse evt. kunder hvad gavekortet lyder på, men du skal huske på at man ikke må drive forretning på et brand uden tilladelse....

Men bare rolig de gør nok ikke så meget ... Disneyland lever vel af kunder ligesom alle os andre.....

Det er også min holdning.
Men det er netop det som de siger jeg ikke må, medmindre det først er godkendt af dem.
Side 1 ud af 2 (16 indlæg)