Jeg har jo set hvor gode I er til at komme med kreative inputs.... dette er nok mest henvendt til jer der har børn, men alle input modtages med glæde.
På min ene hjemmesidewww.babybaskets.dk sælger jeg barselsgaver (hovedprodukt) i form af Baby Baskets gavekurve. Købte rettighederne til konceptet sidste år og har for 3 måneder siden overtaget det helt. Konceptet ser ud til at være i orden - dem der har købt og foræret dem væk har været henrykte. Derudover sælger jeg krom-frie babysko, hvilket er det bedste man kan bruge (kan I læse om på sitet). Sidst - men ikke mindst - har jeg tilføjet en kategori af tilbehør, som det er planen at udvide efterhånden. Har tidligere også haft en kategori med gaver til mor, idet en del mennesker gerne vil give mor lidt godt idet de fleste nybagte forældre alligevel får en hulens masse baby udstyr. Denne kategori overvejer jeg at sætte på igen.
Jeg kunne godt tænke mig jeres kommentarer til sitet - både generelt (opsætning, brugervenlighed m.m.) og så gerne specifikt mht udvalg og priser. Jer, der har børn - hvad synes I om kurvene? Er der noget I synes mangler - dels i kurvene og dels generelt på sitet?
Jeg kan se at mange har læst mit indlæg og jeg kan se på min web statistik at en hel del har klikket videre ind på sitet. Men ingen har svaret på indlægget? Jeg vil meget gerne høre hvad I synes, så opfordringen er hermed videregivet igen.
Jeg kan se at mange har læst mit indlæg og jeg kan se på min web statistik at en hel del har klikket videre ind på sitet. Men ingen har svaret på indlægget? Jeg vil meget gerne høre hvad I synes, så opfordringen er hermed videregivet igen.
Hilsen
Camilla
Hej Camilla.
Din overskrift ude på Amino siger "Webshop udvalg og priser." Jeg mener, at der er oprettet en tråd, hvor man kan få sin webshop/site vurderet.
Jeg har kun lige kort kigget på webshoppen. Jeg har lidt problemer med dine frames, da jeg skal scrolle ned for at se det meste. Kan være noget med opløsningen. Vender tilbage, når jeg har lidt mere tid.
Hilsen
Camilla
Hej Camilla,
Ja, jeg skulle lige være enig med mig selv. Teknikken vil jeg ikke kommentere på - det er der andre der er bedre til.
Hvem er målgruppen? Kurvene ser lækre ud, men personligt synes jeg at de ligger i et prisleje, hvor jeg bakker ud, med mindre det var til min egen nyfødte. Er det bare mig der er blevet for gammel og fedtet?
Er det målrettet kolleger til barslende, så kan man måske nok aliigevel samle sammen til det. Men... en venne-/bekendt-får-baby-og-jeg-synes-lige-jeg-vil-sende-noget-kurv mangler, idé?
Og så må jeg sige, at den kompakte pink/rosa i siderammerne... dem er jeg bestemt ikke vilde med.
Mange tak for kommentarerne! Der er meget værdsat.
Hvis man selv skal ud og købe de samme varer, passer prisniveauet fint. Jeg ved, at priserne er lidt voldsomme for nogen, og er derfor begyndt at sammensætte nogle lidt mindre kurve (puslekurve og Daisy kurve).
Har overvejet at lave en opdeling hvor man kan vælge at se kurve efter prisniveau - ville du synes om det?
Mht den lyserøde farve, så vil jeg prøve at teste nogle andre nuancer. Ville bare ikke komme til at ligne Trendybaby.dk for meget
Da siden er opbygget i rammer, kan søgemaskinerne have svært ved at indexere alle dine produkter. Det er dog ikke tilfældet her, da der er lavet titel på dem alle sammen. Så langt så godt. Du skal dog arbejde på at få lavet nogle bedre titler. En side der bliver fundet i google og har en titel som: 30-010 BUT54M (6-12 mdr) er ikke særlig tiltrækkende.
Når man kommer ind på siden fra f.eks google, kan siden ikke vise æ ø og å korrekt i menuen.
Der er en masse teknisk omkring siden, som du nok skal tale med andre om. Når man f.eks gerne vil lægge et produkt i kurven, skal man trykke på køb 2 gange. Når man endelig har fået det i kurven, forsvinder varen fra kurven nederst/venstre igen, hvis man trykker på tilbage i sin browser. Det skyldes at siden er opbygget i rammer, og at rammen med kurven, ikke opdateres hver gang man skifter side.
Man kan lægge sutsko i kurven, uden at have bestemt størrelsen??
Jeg kunne godt tænke mig en større tekststørrelse på siden. Normalt kan man selv ændre den, men da størrelsen er fastsat med en fast pixel størrelse, er det ikke muligt(Internet Explorer). Jeg er ikke sikker på at mormor og morfar altid kan læse de små bogstaver.
Ellers en pæn side, som man hurtigt finder sig til rette på.
Små kurve er helt fint - pris-sortering...? Det tror jeg ikke, så vil jeg jo udstille mig selv som værende nærig Det er lidt ligesom når man kigger på restaurantens vinkort, som er sorteret efter pris, man kan ikke lide at kigge i toppen før tjeneren er gået
Spøg til side, jeg tror bare det kunne være en ide med kurve til enhver smag og pengepung.
Har ændret farven i siderne............ ser meget bedre ud end det lyserøde....
Det har du ganske ret i - det er bedre, men nu synes jeg måske, at der mangler noget adskillelse i farverne - er det ikke muligt at separere farverne i menu, links og sidebar?