Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Genial idé sælges. KÆMPE indtjeningsmuligheder

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingen grund til at være bange for at lyde som en Gajol æske. Gajol har da tjent fint på det. Og ham der værten (kan ikke huske navnet) der lige er stoppet på GodaftenDanmark blev Danmarks næstmest tjenende journalist på at være en en venlig og empatisk Gajol mand :)

Så op på lakridserne igen Onchant. Du er allerede godt på vej til succes, afvisningerne vælter ned over dig :) 

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Tilmeldt 28. May 07
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 23:41

Hvis du kan ryste den ene, den anden, den tredie, ... geniale ide ud af ærmet, tror du så ikke, at folk betragter dig som geniet, som de absolut må have under deres paraply. Og 500k er blot småpenge.

Men hvorfor er du ikke allerede multimilionær ? Dette ville jeg forvente, når du skriver et indlæg af denne type.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 21. Apr 08
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 09:43

Hey

Er i samme situation, med 2 gode ideer. Men er begyndt at lave min research - her er bl.a 4 patntdatabaser du kan kigge i

www.dkpto.dk

www.uspto.gov

www.ep.espacenet.com

www.wipo.org

Ikke at du skal lede efter noget der ligner, men måske noget af eller områder omkring din ide, som der er taget patent på og derfor ikke kan realiseres (har været til afklaringsmøde hos et firma der yder støtte til iværksættere). Så er der lige forretningsplanen - den fik jeg besked på at lave, så kan jeg igen starte lidt forfra... ved intet om tal og budgetter. Men det er en forudsætning inden man søger investorer eller vil sælge ideen.

Good Luck! 

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 10:57

De fleste iværksættere får ca en god idé om dagen. Finessen ligger i at vælge lige netop den ide som markedet skriger efter. Iværksætteren må hele tiden balancere hans/hendes lidenskab med markedets behov. Det er en meget svær balance, og mange ideer er gået til grunde heraf.

Det gælder altså om at være meget strategisk når man vælger hvilken ide man vil gå videre med. Jeg er sikker på at de fleste iværksættere her kan nikke genkendende til at have forfuldt mange ideer, for indenfor 1 års tid ikke at se noget nævneværdigt resultat.

Mit råd er derfor at lave forarbejdet ordenligt. Skriv en forretningsplan på ideen, brug gerne flere måneder på en sådan. Gennemtænk alle facetter, og vigtigst af alt, find en bæredygtig forretningsplan. Nu kan du så gå til investorer, og forsøge at overbevise dem. Tror du på ideen, vil du også gerne selv gøre alt det du selv kan, og det er meget.

Gode ideer er ikke svære at finde, men gode ideer som markedet skriger efter, er sjældne og svære at finde frem til.

Men jeg forstår ude mærket onchant. Vi har vel alle sammen oplevet at måtte springe op ad senge kl 3 om morgenen for at skrive den næste geniale ide ned.

Den gode ide eksploderer ikke over night, det er en lang process, fyldt med rigtige beslutninger.

Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 07
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 11:56

Disse tråde er altid ret underholdende, eller kan potentielt blive det. Hvem husker ikke denne tråd? 

/Jacob 

Tilmeldt 25. Feb 08
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 13:18

I har ret, men jeg må jo også huske på at i ikke kender idéen ;) Gjorde i det ville disse bemærkninger ikke komme og ikke engang en research er nødvendig i dette tilfælde... 

Og ja markedet skriger efter dette...

Jeg beklager min bemærkning, men ønsker ikke at blive rettet i dette, blot spørgsmål fra jer der vil vide lidt mere eller potentielle henvendelser der er interesseret.

Tak igen

Onchant 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 8. Jun 05
Indlæg ialt: 87
Fra  Pirutech ApS Skrevet kl. 14:33

Du har måske allerede gjort det, men hvorfor ikke vende skidtet lidt på hovedet, og rive fat i amerikanerne og tilbyde dem, det europæiske marked? De skal bare stille noget teknologi og måske kapital til rådighed og du (og dine partnere) løber skidtet igang.

Lars Hobolth, Pirucare  se selv, hvor meget du belastes af at dosere medicin

Tilmeldt 1. Dec 06
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 18:45

Jeg har ikke læst hele tråden igennem, så beklager hvis det allerede er nævnt.

Men i stedet for at bede om penge up-front for en ide, hvilket du sandsynligvis aldrig får, kunne det måske være en ide at lave en kontrakt der består af en fortrolighedsaftale og en royalty aftale.

Hvis en person er nysgerrig og gerne vil hører hvad du har for en ide, laver du en fortrolighedsaftale med ham. Du kan med fordel indlægge en konventionalbod, så så du slipper for at skulle bevise dit tab i en eventuel efterfølgende retssag.

Hvis personen, efter at have lavet et grundigt stykke forarbejde mht. markedsstørrelse, konkurrencesituation, investeringsbehov mm., mener at ideen holder, laver I en kontrakt om at dele et eventuelt overskud.

Held og lykke med projektet.

- TR

Fra København
Tilmeldt 16. Jan 08
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 22:56

Hej onchant!

Det kan sagtens passe, at du har fået en fantastisk idé - og i så fald tillykke! Problemet ligger for mig at se i din formidling af idéen. En idé kan være rigtig mange penge værd, men trods dette skal der altå lægges noget baggrundsarbejde bag, uanset om man ønsker salg af idéen eller en selvrealisering af den. Det kan godt være, at du er overbevist om, at den kan blive en succes, men det er mere eller mindre underordnet i dette tilfælde, hvor din opgave er at få os andre til at være overbevist om, at det kan blive en succes! - Ellers smider ingen 500.000 dkk.!

Brug de næste mdr. på at sætte dig ordentlig ind i markedet og få lavet en arbejdsplan. Du skal sælge din idé og virke overbevisende. Det er man altså ikke efter 1 døgns overvejelser og en lettere arrogant attitude, hvor du kraftigt antyder, at det ikke er nødvendigt for dig at researche.

Du bliver nok også nødt til at specificere, hvad købet indbefatter. Hvis man kun køber 25 % af ejerskabet for 500.000 kr., men vil det så sige, at du selv kommer til at eje de sidste 75 %? Skal jeg bruge en halv mio. på at blive medejer af en virksomhed, har jeg i den grad også nogle forventninger til min samarbejdspartner, og du skal derfor også til at sælge dig selv.

Men for at besvare dit spørgsmål, så kan du sagtes udfylde en hemmelighedserklring således de indviede ikke bare kan stikke af med din idé. Hvis du sender mig en mail, skal jeg med glæde sende dig en blanket til formålet.

Venligst,
Mads G. Dinesen
mads.dinesen@klog.dk

/Mads Dinesen
madsdinesen.dk

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 19:03

Heheh hej Jakob , tak for linket til den anden gode tråd. Stor humor :)

Jeg har et superlink her, som fremtidens " sælgere " kun kan lære af ;) 

Den her er sjovere :)

&feature=related">
&feature=related

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)