Hej onchant!
Det kan sagtens passe, at du har fået en fantastisk idé - og i så fald tillykke! Problemet ligger for mig at se i din formidling af idéen. En idé kan være rigtig mange penge værd, men trods dette skal der altå lægges noget baggrundsarbejde bag, uanset om man ønsker salg af idéen eller en selvrealisering af den. Det kan godt være, at du er overbevist om, at den kan blive en succes, men det er mere eller mindre underordnet i dette tilfælde, hvor din opgave er at få os andre til at være overbevist om, at det kan blive en succes! - Ellers smider ingen 500.000 dkk.!
Brug de næste mdr. på at sætte dig ordentlig ind i markedet og få lavet en arbejdsplan. Du skal sælge din idé og virke overbevisende. Det er man altså ikke efter 1 døgns overvejelser og en lettere arrogant attitude, hvor du kraftigt antyder, at det ikke er nødvendigt for dig at researche.
Du bliver nok også nødt til at specificere, hvad købet indbefatter. Hvis man kun køber 25 % af ejerskabet for 500.000 kr., men vil det så sige, at du selv kommer til at eje de sidste 75 %? Skal jeg bruge en halv mio. på at blive medejer af en virksomhed, har jeg i den grad også nogle forventninger til min samarbejdspartner, og du skal derfor også til at sælge dig selv.
Men for at besvare dit spørgsmål, så kan du sagtes udfylde en hemmelighedserklring således de indviede ikke bare kan stikke af med din idé. Hvis du sender mig en mail, skal jeg med glæde sende dig en blanket til formålet.
Venligst,
Mads G. Dinesen
mads.dinesen@klog.dk