Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Genial idé sælges. KÆMPE indtjeningsmuligheder

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har også en rigtig god idé, men den røber jeg bare ikke..

Den kan købes for 500.000 kr og du må gerne indbetale beløbet til min bank snarest..

Jeg kan ikke røbe mere, før pengene er sat ind på min konto..

Kan du se fidusen ??

mvh   Idea

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 15:49

Jeg mener bare, at du ikke aner om du har en god idé eller ej, da du ikke har gidet at researche det inden du sætter den til salg. Hvis ideen virkelig er god, så behøver penge ikke at være et problem.

Det andet her, det er sgu for tyndt. Så tilbage til tegnebrættet min dreng og lav dit forarbejde. 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 15:50

Keld, jeg underbyder dig og sælger min idé for 450.000 Cool

Tilmeldt 25. Feb 08
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 15:51

Haha i er virkelig useriøst folk her inde.

1. Der skal nok opstables et møde omkring dette, HVIS folk er seriøst nok til virkelig at skrive de kunne være interesseret...

2. Hvis Bill Gates fik en ny idé han ville sælge tror jeg heller ikke han skrev den på Aminos forum først til nysgerringe unger, som det lyder på mange her inde værende. På den anden side startede han det nok selv, da han HAR pengene. Wink

3. Pointen med dette var at høre om der var nogle interesseret der kunne tænke sig at høre mere. Og mit andet spørgsmål gik på hvordan man kan sælge en idé uden at folk stjæler den, så jeg er sikret på at hvis jeg fortæller en det over en kop kaffe så ville jeg være sikret i at få en andel...

Det var sådan set det.. nu håber jeg folk har andet at lave hvis de ikke kunne tænke sig at høre mere... eller være interesseret

Med Venlig Hilsen

onchant 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 15:56

deside.dk:
få lavet en non-disclosure-agreement for dem, som du ønsker at diskutere sagen med.

Det lyder bare ikke til du er langt nok, men mere "hey forresten, jeg fik en god idé ..."

Det er skam konstruktivt ment, det kan da være at du har tænkt på noget helt nyt og uundværligt, men så må du sgu kridte skoene og få det undersøgt - det koster jo ikke noget 

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 16:17

Det drejer netop om, at overbevise andre om din gode idé og at den er alle pengene værd.

Selvfølgelig kan du ikke røbe så meget her, men en lille flig i hvilken retning din idé går..

mvh   Geeked 

Tilmeldt 13. May 07
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 17:52

Keld Lanther:

Det drejer netop om, at overbevise andre om din gode idé og at den er alle pengene værd.

Selvfølgelig kan du ikke røbe så meget her, men en lille flig i hvilken retning din idé går..

mvh   Geeked 

Præcis, der er sgu mange der har fået en god ide.

Jeg selv og nogle kammerater har lavet en masse fieldresearch på et massivt online projekt inden for modebranchen der vil kunne vælte markedet. Uden penge undersøgte vi levenrandøre, konkurrenter, teknik og fik vejledning fra eksperter på området. På dette tidspunkt besluttede vi at det var for stort for os selv, men vi ligger inde med en MASSE god opstartsviden og markedsundersøgelse som i teorien kunne sælges med.

Men når du ikke engang "gider" lave et par indtastninger på google får mange mennesker hurtigt det indtryk, at du bare er endnu en blandt mange der har en fiks ide. For sådan en har vi alle. 

Jeg vil anbefale at du starter med at lave en kort forundersøgelse af markedet, skriver det ned du finder som er relevant. Og så snakker med nogle du stoler på som har forstand på virksomhedsstart, eller kontakter et investeringsselskab som henvender sig til iværksættere. (Investeringschefen fra http://www.innovationmidtvest.dk/ er blandt andet en flink fyr som er til at snakke med). På dette tidspunkt har du allerede et betydeligt større og mere velargumenterede grundlag for at kunne sælge din ide...

Thats my 2 cents

Tilmeldt 23. Nov 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 18:44

Må nok sige som de andre at der nok skal lidt mere forarbejde til før at du kan sælge en idé for en halv million kr!!!! + 25% medeje hvilket jeg ser som sindsygt meget i og med at det ikke lyder som om at du vil have noget med projektet at gøre men blot sælger idéen.

Jeg ved at ham der lavede Jyske Bank Forskelle med hele den nye indretning, reklame strategierne osv osv gjorde lidt alla det du gør lige nu. Han gik direkte ind i banken og sagde jeg har en idé i denne æske som vil få en stor betydning for jeres bank men jeg skal have en million for det.

De tog så chancen og gav ham den million, men så skal jeg ellers også lovedig for at han havde lavet et forarbejde der var så stort at de har tjent den million hjem mange mange gange igen.

Så en gang grundigt forarbejde fra din side, og så kan det måske lade sig gøre. 

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 21:10

Onchant :

Folk hjælper dig her, meget mere end du tror. En dag vil du måske se hvordan de hjalp, og så vil du fortryde din fornærmede opførsel.

Forberedelse er alt. Det færdige produkt en biting.

Det ender sikkert med at der er nogen der stjæler din idè uden at du anede hvordan de gjorde. De vil aflure din ubehjælpsomhed, og drive rovdrift på den.

Men derfor ønsker jeg dig stadig held og lykke. Og husk på at en af dem der måske ville investere i en drøm for dig, måske var en del af denne her tråd eller læser denne her tråd og afviser dig på grund af din adfærd. Og så var det jo ikke så smart alligevel ? :)

Men held og lykke min ven. 

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 21:34

Niklas T:
han havde lavet et forarbejde der var så stort at de har tjent den million hjem mange mange gange igen.

Præcis og med fare for at lyde som en Gajol æske: en god idé, som ikke bliver ført ud i livet, er lige så meget værd som en dårlig. 

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)