Hej alle Jeg har et enkeltmandsejet firma, og jeg har fået tilbud om at give et sponsorat til den lokale golfklub, hvor mine børn er medlemmer. Sponsoratet, som indtil videre løber over 3 år omfatter reklamer i klubblad, hjemmeside, trøjer, m.v., samt et gratis medlemsskab for én person. Derudover er der et antal green-fee billetter til forretningsforbindelser. Min revisor mener ikke, at jeg har lov at trække hele beløbet for dette sponsorat fra i mit regnsskab. Han mener, at den del af sponsoratet (den værdi), som vedrører medlemsskabet, udelukkende har privat karakter, og at jeg dermed skal beskattes af dette. Jeg har et hav af bekendte, forretnngsforbindelser, m.v. som gør det samme, og de forsvarer det med, at de generelt har medlemsskabet for at kunne spille golf med deres netværk og forretningsforbindelser. Jeg arbejder i IT brancen, hvor en hel del af mine kunder spiller golf. Jeg deltager også i diverse DM i erhvervsgolf, Børsens erhvervsgolf, m.v. For at kunne dette kræves et medlemsskab. Jeg ved godt at den ligger på grænsen, og at det er et tolkningsspørgsmål, men det er da bare underligt at det er så udbredt, hvis det ikke er tilladt.
|
Jeg er ikke blot enig med din revisor - Det kan blive værre end som så. Jeg har set eksempler på at Skat har nægtet fradrag for det hele, hvad man så kan føre en sag på hvis det er det værd. Jeg ville nok bruge 300 kr. og anmode om et bindende svar fra Skat