Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Andre stjæler vores foto og tekst. Hvad gør man?

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)
Fra Holte
Tilmeldt 8. Jul 06
Indlæg ialt: 44
Fra  Holte Malerfirma Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres mange indlæg. Vi har bestemt os for ikke at gøre andet end at forhindre højreklik, selvom vi godt ved, at billederne sagtens kan kopieres alligevel.

Mht. det retslige så er der ingen forskel på om du har kopieret billederne ved højreklik eller på anden vis, ligesom der heller ikke er forskel på tyveri fra hus med eller uden tyverialarm...

Men vi forfølger selvfølgelig synderne..så de forstår at digitalt tyveri ikke betaler sig.

Mvh

Annette Østrup

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 11:54

Det er tåbeligt at forhindre højreklik - det løser intet og er bare en irritation for folk som forsøger at bruge højreklik navigere, opdatere, udskrive eller en af alle de andre funktioner.

Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 12:06

Hej Annette og Mongi,

Det er en sjov meningsudveksling det her, så lige en afsluttende kommentar herfra.

Jeg har i rigtigt mange år arbejdet i en branche, hvor clearing af rettigheder, hævdelse af ophavsret og retsager om samme er daglig kost.
I dette miljø er det min klare observation, at praksis (og rets-) er blevet, at den part som tydeligt, hyppigt og omfattende gør opmærksompå sine rettigheder og krav, som regel står stærkest i eventuelle tvister.

Desuden: Når I nu angiver et copyright mærke, så glem ikke at angive årstal eller årstalsperiode for frembringelserne.

Endeligt (det kan være at I allerede har det), så skal man jo også have tilladelser fra de husejere, hvis huse I fotograferer. Det ville da være ærgeligt at selv få et erstatningskrav derfra, især hvis billederne er spredt ud over internettet.

Bedste hilsener
Aleksander

Fra Haslev
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 319
Skrevet kl. 22:42

Hej Holte malerfirma.

Syntes det ville være passende at feje for egen dør først.

Husker tydeligt for nogle år siden hvor i "lånte" alt min hjemmeside tekst.

Det røg dog hurtigt af igen & omformuleret da jeg truede jer med sagsanlæg!

Så kan da kun tænke at det er lidt nemisis og grine lidt indvendigtDevil

Tilmeldt 4. Apr 08
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 10:37

Hej Nickolei

Grin du bare...Smile

Men det var måske meget passende at nævne at vi på daværende tidspunkt faktisk havde betalt et firma for at forfatte teksten (Ligesom mange af de der kopierer vores tekst og billeder også har) .

Mvh

Annette

Fra Bagsværd
Tilmeldt 30. Nov 05
Indlæg ialt: 121
Fra  GULDNUMRE Skrevet kl. 10:07

Hej Annette,

Måske kunne du lægge teksten til dit brev om fjernelse af billeder fra hjemmesiden og tilhørende erstatningkrav op her på siden (uden navn og adresser). Det er der sikkert en masse Aminoer dervil kunne have glæde af - jeg selv inklusiv :-)

Mvh. Martin

www.Guldnumre.dk - Få dig et unikt mobilnummer. Et guldnummer huskes af alle!

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 10:48

Konrad:

Kære ven - jeg vil splitte de billeder der stjæles fra ham op i små bidder. Små bidder er måske 100ppx wide.. 

Hvad skulle det hjälpe?

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 19:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Trislo:

Hej Annette,

Måske kunne du lægge teksten til dit brev om fjernelse af billeder fra hjemmesiden og tilhørende erstatningkrav op her på siden (uden navn og adresser). Det er der sikkert en masse Aminoer dervil kunne have glæde af - jeg selv inklusiv :-)

Mvh. Martin

Det er sgu god humor. At lægge advokatens brev frem med det formål at andre skal kopiere det, er lige så slemt som at kopiere billederne ;-)

Dbh Martin

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 20:50
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Den reddede alligevel min dag - god joke!

Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 15:42
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Personligt synes jeg det er spild af god krudt at jagte nogen der napper noget fra ens side.
Internettet er nu en gang som det er, og det er noget vi må lære at leve med.

Hvis man vender sagen på hovedet, så kommer der en masse andre muligheder ud af det.

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)