Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Andre stjæler vores foto og tekst. Hvad gør man?

Side 2 ud af 4 (38 indlæg)
Tilmeldt 21. Nov 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 00:34
Hvor mange stjerner giver du? :

dit svar er ganske enkelt ubrugeligt. Prøv at læs det igennem selv med friske øjne... 

Tilmeldt 21. Nov 06
Skrevet kl. 00:47
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person
Malermester Mongi Daghbouj:

Men jeg overvejer at sætte et firmanavn ind på billederne, men det kan man jo bare "klippe" væk, medmindre det er hen over billedet og så kan man alligevel ikke se malerarbejdet...

Altså ødelægge dine billeder? Hvad med om jeg styrede det for dig?

Jeg kan ikke love at folk stjæler dine billeder i anden sammenhæng - som det er nu - men jeg kan love 100% at  hvis du knytter dig til mig, vil ingen kunne udnytte dine billeder kommerceielt fremover....

Tilmeldt 21. Nov 06
Skrevet kl. 00:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er meget simpelt. Split billedet op i enkeltdele og lad et script samle enkelt-delene.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 00:54
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Forhindre scriptet også screendumps? ;)

Tilmeldt 21. Nov 06
Skrevet kl. 01:19

Kære ven - jeg vil splitte de billeder der stjæles fra ham op i små bidder. Små bidder er måske 100ppx wide.. 

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 01:45

Jo jo men du vil jo samle dem med et script så brugeren ser det som et billede på hans website ikke? Også er det jo blot at tage et screendump og gemme billedet igen.

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 01:53

Ronnikc:
Jo jo men du vil jo samle dem med et script så brugeren ser det som et billede på hans website ikke? Også er det jo blot at tage et screendump og gemme billedet igen.

Du kan jo også bare kopiere scriptet, Ronni :-D

Hvad med at lave et tekst-vandmærke på pæne steder. Det tager ikke så lang tid med Gimp. 

Fra Odense
Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 174
Fra  LAIT Skrevet kl. 01:59

hmm...  for mig er det nu ganske enkelt. Hvis du gerne vil vise et billede på en hjemmeside eller på et trykt medie således at et menneske skal fatte det, så vil jeg mene at du ikke kan gardere dig mod tyveri. Nogen vil altid kunne kopiere eller affotografere hvis de vil. Færdig arbejde. 

Hvad man kan gøre er at fare frem med bål og brand over for svindlere og tyveknægte og således sætte et eksempel så det ikke gentager sig. Vise at man ikke finder sig i sådan noget svineri.

Derfor er mit råd da også til Mongi at lade være med at gøre noget som helst ved billederne (vandmærker, mysiske øhh...  opsplitninger af billederne som Konrad er inde på. Jeg tror ikke lige jeg forstår helt...?). Behold billederne flotte som de er. Vis malerresultaterne flotte som de er og brug kræfterne på at forfølge dem som uretmæssigt måtte kopiere.

Mvh. Anders

Anders Lund
Lund & Andresen IT = Umbraco udvikling og ASP.NET

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1298
Fra  Conseo Skrevet kl. 08:48

Jeg er enig med Anders..

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 10:19

Som det nævnes; alt kan kopieres idet det sendes til andre mennesker.
Alverdens af de mere eller mindre tåbelige teknologier, som vi igennem tiden har set, har ofte mere en tendens til at genere de reelle besøgende end det forhindrer billede/tekst tyve...

Det eneste, der kan holde den slags tyve fra fadet, er skrappe advokater med en skarp pen og onde erstatningskrav.
Du kan sagtens fylde din side med Copyright noter ind alle steder eller info side om trusler om advokater - og det skal nok stoppe nogen, men ikke alle. Folk får jeg også indbrud i villaen, selv om de har skilte om alarmservice...

Alexander kom dog, med den til dato bedste begrundelse jeg har hørt... forhindring af højreklik kan måske have værdi i en evt. retsag fordi synderen har omgået kopibeskyttelse. Det er bare så svag en kopibeskyttelse, at jeg tvivler på det kan have en store værdi...

Nå, det jeg oprindeligt ville skrive :-) 

Kig på copyscape.com - de har en god service hvor de for en håndøre holder øje med om der dukker kopier af dine tekster op på andre sider. Det kan spare dig for, selv at skulle bruge en fridag for at google konkurrenter :-) 

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Side 2 ud af 4 (38 indlæg)