Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dårlig oplevelser med firma jeg var ansat i.

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej ejay

Måske du kunne introducere dig selv?

De fleste starter lidt blidt ud på et nyt forum, men du har oprettet din profil samme dag som denne tråd blev oprettet, og de to eneste indlæg du har skrevet er begge i denne tråd. Din skarpe tone taget i betragtning kunne tyde på at du har en særlig dagsorden.

At han (angiveligt) skriver andetsteds at han har sagt sit job op kan fx. forklares ved at det er en hvid løgn. Vil man have et nyt job er det ikke formålstjenligt at skilte med at man er fyret fra det forrige.

/Jesper

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 21:52

ejay:

Og du har ikke svaret på om du selv sagde op som der står på comon.dk eller du blev fyret? hvilken en af dem skal vi tro på?

Jeg kan overhoved ikke se hvad det har med sagen at gøre. Hvilken relevans har det til debatten?

Jeg kan sagtens sætte mig i den situation hvor et magasin laver en positiv vinkel på din frembrusen. Så er det sgu da nemmere at sige man har sagt op, end at man er blevet fyret.

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 22:04

Jeg må erklære mig fuldstændig enig med de to ovenstående kommentarer - og det er i øvrigt også irrelevant for artiklen på comon: hovedsagen i den er, at han ikke er på sin tidligere arbejdsplads længere, hvorfor han nu kaster sig ud i nye projekter.

Måske ejay er den samme person, som den "onlinehero" der har kommenteret Jespers artikel på comon i nogenlunde samme toneleje.

Jeg kan ikke tilbyde dig så meget hjælp i din sag, Jesper, men hvis han på din "fyreseddel" skriver, at du er opsagt pga. utilfredsstillende løsning af dine opgaver, så kan jeg ingen argumenter se for, at du ikke skal have løn for den sidste måned + de 14 dage, som du har i opsigelse i prøveperioden. 

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 07
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 22:08

Med risiko for at lyde morfar-agtig, bliver jeg sgu lidt trist af at læse din historie. Måske mest fordi du har så svært ved at udtrykke dig skriftligt. Jeg læste lige den artikel du er med i i ComeOn:

Har dine forældre ikke forsøgt at lokke dig til at tage en uddannelse?

»Jo, men det gider jeg ikke. Jeg mener ikke, der er behov for det. For hvorfor bruge to år på at lære noget, som man ved i forvejen, når jeg kan bruge de to år på at lære at opstarte et firma?,« lyder det fra Jesper, der også er kendt som JayKay.

Du godeste. Hvordan er du kommet til den konklusion? Det er indlysende at der er meget du ikke ved endnu, og for fanden, du er kun 17 år gammel. Hvordan er det i øvrigt muligt (som artiklen også påpeger) at du har stiftet gæld når du ikke er 18 år endnu? Ja jeg kan godt forestille mig hvad svaret er desværre, men enten må nogen have kautioneret for dig, ellers kan du ikke svare flere indlæg før gipsen er fjernet?

Jeg synes du ser ud til at have en meget håbefuld fremtid inden for den branche du nu har valgt, og håber det bedste for dig, men få lige lidt uddannelser ind mellem ørene, ellers kommer du sgu ingen vegne. I det mindste den helt elementære, folkeskolen. En tur på efterskole eller en praktisk uddannelse, hvor du kan få lidt erfaring med hvad der sker derude i den virkelige verden. Hvad med handelsskole?

Her skal du lige læse din egen definition på uddannelse (eller udannelse, som wibtie.com præsenterer det) http://wibtie.com/da/soeg/Udannelse

Wibtie.com er endnu et af mange ”JayKay Company” produkter…

Mht. til at sidde og tjene penge ”on the side” mens du arbejder i et firma der (angiveligt) betaler dig en fast månedsløn. Kan du slet ikke se problemet i det?

Jeg tror heldigvis at du netop har lært noget her om du vil eller ej, på den hårde måde. Vi ser jo kun den ene parts fremlægning her, så det er svært for mig at sidde og råbe "fagforening". Men hvis du mener du har en sag, så tag dog en snak med en fagforening. Jeg tror mest på at du blev opsagt, og løj dermed for Comeon. En af kommentarene til artiklen påpeger desuden at du har lidt bøvl med at begå dig på div. communities. Meget tyder på at du ikke har den kæmpe succes som artiklen forsøger at belyse, og da du er ude i ikke at kunne betale en gæld der allerede nu er på 130.000.-, kan jeg bare slet ikke se hvordan ordet succes er kommet ind i billedet (jvf. artiklen i Comeon)

Du er på mange måder meget uerfaren, og skal tilsyneladende lære alt ved at sætte hænderne på kogepladen.

/Jacob 

Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:34

Mattias Skovhøj:
Måske ejay er den samme person, som den "onlinehero" der har kommenteret Jespers artikel på comon i nogenlunde samme toneleje.

Aner ikke hvad en onlinehero er, men jeg faldt over indlæg her og på comon da jeg læste nyheder der.

Og ang her og comon så ville jeg bare vide hvilket indlæg der var sandhed i? det er vel ikke forkert.

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 10:25

Jacob:
Hvordan er det i øvrigt muligt (som artiklen også påpeger) at du har stiftet gæld når du ikke er 18 år endnu? Ja jeg kan godt forestille mig hvad svaret er desværre, men enten må nogen have kautioneret for dig, ellers kan du ikke svare flere indlæg før gipsen er fjernet? 

Måske var hans gæld netop grunden til hans brækkede næse Smile? ( Og dermed hans ulovlige fravær)

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 10:58

Hvis man er syg i de første 13 uger i en ansættelse er det ikke arbejdsgiveren der skal betale løn, men kommunen kan ansøges..

Men du er kun 17 år, så der er nok ikke noget at hente, fordi dine forældre stadig har forsørgerpligt over dig.

mvh   Geeked

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 06:25

Jeg ville nok umiddelbart skyde på at det var den her historie. Det virker mest logisk, ikke? :)

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)