Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dårlig oplevelser med firma jeg var ansat i.

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 4. May 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg blev fyret pga. de mente jeg lavede for lidt, og jeg fik ikke mine penge i den måned jeg var hos dem. Burde det ikke være ulovligt, at jeg har brugt 31 dage på at sidde og arbejde, og ikke få min løn?

De mente i øvrigt også, at jeg havde ulovligt fravær pga. jeg fik brækket næsen i 2 ugers periode. Jeg har sygeerklaring, men den skider de højt og helligt på.

Jeg har i forevejen en gæld på 130.000 kroner, som jeg ikke kunne betale til (betaler 4000 om mdr), pga. jeg ikke modtog min løn.

Jeg lavede en aftale med dem jeg har en gæld til, at de fik 4000 månedligt, så kan det jo ikke være rigtigt, at firmaet jeg var ansat i, kommer d. 3 maj og siger jeg er fyret og ikke modtager min løn.

Kan firmaet jeg skylder penge tage sagen videre, eller er det firmaet's skyld? Det må jo egentlig være firmaet skyld i DENNE måned, da jeg ikke har haft tid til at finde andet job, og har spildt min tid.

Og nok om det, har firmaet jeg arbejdet hos, kigget i mine PRIVATE msn-log-filer, hvor jeg har skrevet med min kæreste og andre over nettet. Og i "Modtagne filer".

I min kontrakt, står der ved §løn:

"5.1    Den månedlige grundløn er aftalt til at udgøre DKK 15.000.
5.2    Grundlønnen udbetales bagud hver måned, og forfalder til betaling den sidste hverdag i hver måned, første gang i den måned, hvor tiltrædelse sker.

"

Der står intet i min kontrakt med, at jeg ikke modtager min løn i prøveperioden osv.

Der står følgende (havde arbejdet for firmaet i 3 mdr EFTER jeg blev sagt op):

"8.1    De første 3 måneder regnet fra Tiltrædelsesdagen betragtes som en gensidig prøvetid. I prøvetiden kan ansættelsesforholdet opsiges med et varsel på 14 dage af såvel den Ansatte som Selskabet. "

Hvad kan jeg få ud af det her? Kan jeg gå videre i sagen mod dette firma?

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 11:50
Vil det sige, at prøvetiden ikke var udløbet, da du blev opsagt?

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Tilmeldt 4. May 08
Skrevet kl. 11:52

Jeg blev ansat d. 15. februar. Så det må den ikke have været.

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 11:56

Nej så skulle prøvetiden jo først udløbe den 15/5 - altså om 11 dage..  Men det betyder ikke, at han kan fyre dig uden løn for den sidste måned - og i øvrigt heller ikke de efterfølgende 14 dage, som stadig er arbejdsperiode, idet det hedder at du kan opsiges med 14 dages varsel.

Ud fra det du fortæller er der vidst ikke så meget at være i tvivl om. Er du medlem af en fagforening

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 11:59

Jeg synes dit indlæg er rodet og dele af det du har skrevet giver decideret ikke mening

Fx - Hvad betyder det her?

" Kan firmaet jeg skylder penge tage sagen videre, eller er det firmaet's skyld? Det må jo egentlig være firmaet skyld i DENNE måned, da jeg ikke har haft tid til at finde andet job, og har spildt min tid."

Ang. dine msn filer. Hvad laver du overhovedet på msn på dit arbejde? Rent juridisk, uden at have nogen konkret viden om dette, vil jeg mene, at fordi filerne ligger på din arbejdes eje (computeren), så er de frie til at gøre hvad de vil med den computer og læse samtlige filer på den. 

Dog mener jeg, at selvfølgelig skal du have løn, for den tid du har været der. Det ligger lige til fagforeningen, men tror max du kan få løn for den tid du har været hos dem. 

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Tilmeldt 4. May 08
Skrevet kl. 11:59

Skal siges, der IKKE står i kontrakten, at jeg ikke modtager løn når jeg er syg i prøveperioden. Han kom med følgende respons over messenger:

"Som jeg fortalte dig, du var stadig i prøvetiden, der får man ikke løn når man er syg, samt har du haft ulovligt fravær. Derudover har du lavet flere projekter ved siden af dit arbejde codecity, 1000kr.dk, i perioden hvor du har været ansat, derfor er du blevet fyret uden løn.  "

Tilmeldt 4. May 08
Skrevet kl. 12:02

Hej Skam,

Jeg havde arbejdet der i 3 måneder. 

Vi kommunikerer over messenger på arbejdet, sender filer til hinanden etc.

Og engang i mellem, skriver min kæreste og familie, og andre venner selvfølgelig! Så svarer man da .. Det jo ikke noget som tager alt for meget af ens opmærksomhed, men det er også fuldstændigt ligegyldigt. 

Anyways, hvad mig og min kæreste skriver om, er da overhovedet ikke noget med deres firma at gøre, og det giver dem INGEN rettigheder til at se hvad vi skriver om?? Det jo forutroligende og private ting.  

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 12:03

Jeg ved fra mit arbejde - Ved ikke om det er samme arbejdsplads, virker det faktisk som, så kan de tilbageholde løn såfremt du udøver andet lønnet arbejde, som kan influrere dit nuværende arbejde på arbejdspladsen. 

mvh. Andreas 

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Tilmeldt 4. May 08
Skrevet kl. 12:03

Og han mener selvfølgelig at ulovligt "fravær", er at jeg har været syg i 2 uger pga. brækket næse - men jeg har sygeerklaring. 

Tilmeldt 4. May 08
Skrevet kl. 12:05

Hej Skam,

Der står jeg ikke må lave projekter ved siden som har forbindelse til hvad firmaet selv laver. De har f.eks emner som film, spil etc.. og det er laangt fra hvad jeg laver, så det er ikke ulovligt. 

Desuden står der, at jeg får 7500 kroner hver månede, i et år, hvis jeg ikke laver noget arbejde der i forbindelse med deres firma, kan konkurrer i mod dem etc.. Og dem har jeg ikke modtaget..?!?!  

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)