Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg søger en særlig font.

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Sønderborg
Tilmeldt 2. May 08
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frank

Jeg har været i kontakt med en del udenlandske font firmaer, uden resultat.

Jeg tror at fonten er af dansk oprindelse, den har været brugt på danske gravsten igennem de sidste 50 år.

Det er underligt at den ikke findes i de almindelige fontbiblioteker, men det kan skyldes at den kaldes det ene, og hedder noget tredje.

Mvh

Marianne

Tilmeldt 9. Apr 08
Indlæg ialt: 315
Skrevet kl. 23:42

Jeg synes den ser kedelig ud, men hmm... synes samtidig den ligner en del en kursiv udgave af en font jeg har liggende.... jeg mp lige kigge efter

Live Cam Chat - danske og europæiske piger chatter online - Dansk LiveCam

Fra Tårnby
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 92
Fra  IsenTekst - Indhold til Internettet Skrevet kl. 00:39

Hej Marianne

Jeg spekulerer lidt over, hvad du skal bruge den specielle skrift til.

Hvis det er til nettet, kan det nemlig være lidt lige meget. Så skal du hellere vælge blandt de (få) skrifttyper, der fungerer godt på nettet og droppe den originale font. Den vil højst sandsynligt ikke se særligt godt ud på skærmen alligevel. Brug hellere Times New Roman eller Georgia, der ligner lidt, så er du på den sikre side.

Jeg tænkte, det kunne hjælpe dig lidt i procesen. Vi du skal bruge fonten til tryk, er det selvfølgelig en helt anden sag.....

Held og lykke på jagten.

Henrik I

Henrik A. Isen, Journalist DJ, iværksætter, webredaktør.
Indhold til Internettet: - IsenTekst.dk

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 12:42
Marianne6400:

Hej Woox

Jeg troede også at det var vejen frem, men det lader ikke til, at fonten er en del af original programmet. Den blivet tilføjet af en konkret skæreplotter forhandler herhjemme, Der i almindelighed er dobbelt så dyr som de andre.

Jeg har ringet til dem for at købe en licens til fonten, men de vil kun sælge hele programmet.

Mvh

Marianne

Hvad hedder Skæreplotterforhandleren? *sætter sin monokel på plads og gør sig klar til at Google*

EDIT:
Jeg fandt selv svaret - LMT Gruppen.
Jeg forstår dog ikke, hvis de blot forhandler Flexisign på dansk og så TILFØJER fonte, der ikke hører med i det oprindelige program, ikke kan sælge dig fonten alene? De har jo tydeligvis rettighederne til den og den har intet med Flexisign at gøre?
Fra Sønderborg
Tilmeldt 2. May 08
Skrevet kl. 20:43

Du er skrap Smile

Det er LMT, hvor viste du det fra.

Jeg ved heller ikke hvad det er for noget med den font, uanset hvilken gravstens fabrikant man slår op på, så har de den, så jeg tvivler på at der er nogen der har copyright på den.

Fonten var jo i omløb længe før LMT blev til, jeg har læst eksempler på at den tidligere blev standset ud.

Mvh

Marianne

Fra Sønderborg
Tilmeldt 2. May 08
Skrevet kl. 20:45

Hej ppehrson.

Har det givet noget resultat? Smile

Mvh

Marianne

Tilmeldt 2. Dec 06
Indlæg ialt: 287
Skrevet kl. 21:04

/Shock

Fra Odense
Tilmeldt 7. May 08
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 13:10

På min tidligere arbejdsplads, Erhvervsskolernes Forlag, udkom for et par år siden en bog, der hedder "Skriftlære for Stenhuggere", som i forbindelse med deres uddannelse skal lære om typografi. Bogen er skrevet af Poul Søgren.

Se http://ef.dk/index.cfm?pagetype=book&vareid=51053-1

Kan du ikke låne den på biblioteket, eller måske kontakte forfatteren og spørge om han kan hjælpe dig? 

Held og lykke.

Katrine 

Fra Sønderborg
Tilmeldt 2. May 08
Skrevet kl. 13:46

Det er langt om længe lykkedes mig at få fingre i fonten.

Den er tilsyneladende af Dansk/svensk oprindelse, hvilket måske forklarer hvorfor den tilsyneladende er ukendt i de store udenlandske font-huse.

Egentlig så burde fundet give anledning til en lille fest, for min søgen har unægteligt bragt mig vidt omkring.

Men da Licensen har kostet mig ikke mindre end 2500,-kr.

Så må i nøjes med et tak for interessen Smile

Fra Odense
Tilmeldt 7. May 08
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 13:55

Hvad hedder den så? Er bare nysgerrig...

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)