Jeg spekulerer lidt over, hvad du skal bruge den specielle skrift til.
Hvis det er til nettet, kan det nemlig være lidt lige meget. Så skal du hellere vælge blandt de (få) skrifttyper, der fungerer godt på nettet og droppe den originale font. Den vil højst sandsynligt ikke se særligt godt ud på skærmen alligevel. Brug hellere Times New Roman eller Georgia, der ligner lidt, så er du på den sikre side.
Jeg tænkte, det kunne hjælpe dig lidt i procesen. Vi du skal bruge fonten til tryk, er det selvfølgelig en helt anden sag.....
Jeg troede også at det var vejen frem, men det lader ikke til, at fonten er en del af original programmet. Den blivet tilføjet af en konkret skæreplotter forhandler herhjemme, Der i almindelighed er dobbelt så dyr som de andre.
Jeg har ringet til dem for at købe en licens til fonten, men de vil kun sælge hele programmet.
Mvh
Marianne
Hvad hedder Skæreplotterforhandleren? *sætter sin monokel på plads og gør sig klar til at Google*
EDIT:
Jeg fandt selv svaret - LMT Gruppen.
Jeg forstår dog ikke, hvis de blot forhandler Flexisign på dansk og så TILFØJER fonte, der ikke hører med i det oprindelige program, ikke kan sælge dig fonten alene? De har jo tydeligvis rettighederne til den og den har intet med Flexisign at gøre?
Jeg ved heller ikke hvad det er for noget med den font, uanset hvilken gravstens fabrikant man slår op på, så har de den, så jeg tvivler på at der er nogen der har copyright på den.
Fonten var jo i omløb længe før LMT blev til, jeg har læst eksempler på at den tidligere blev standset ud.
På min tidligere arbejdsplads, Erhvervsskolernes Forlag, udkom for et par år siden en bog, der hedder "Skriftlære for Stenhuggere", som i forbindelse med deres uddannelse skal lære om typografi. Bogen er skrevet af Poul Søgren.
Se http://ef.dk/index.cfm?pagetype=book&vareid=51053-1
Kan du ikke låne den på biblioteket, eller måske kontakte forfatteren og spørge om han kan hjælpe dig?