Det kan godt være at skriveskrift er stenhuggernes daglige betegnelse for en særlig skrifttype, men rent typografisk er skriveskrift blo et begreb der dækker over en lang række skrifttyper, som alle minder lidt om håndskreven tekst (oftes kursiv-lignende). Men prøv at se på dette link - der er en oversigt over stenhuggernes mest brugte skrifttyper med navne på, så måske kan du finde den du tænker på dér...?
Ordet skriveskrift dækker ikke kun over en skrifttype! Skriveskrift er en bred forståelse af skriftyper som er læservenlige, normalt bruges disse på gravstene, vejskilte og ligende. På en computer anses verdana, arial, tahoma og times new roman for værende en god skriveskrift. Skriveskrift er altså et udtryk for en skrifttype som er let læseligt.
Hvis jeg var dig ville jeg skrive eller ringe til det sted hvor du har fundet præcis den du søger og spørge dem om skrifttypens oprindelse og på den måde finde det korrekte navn for skriftypen.
Du kan se fonten i linket lidt højere oppe, den står som nummer 8 i oversigten.
Jeg har ringet til nogle forskellige stenhuggere, for at få et font navn jeg kan søge på. Men de kender den også kun som "skriveskrift".
De siger at de har fået den med i deres flexisign software, den koster dog omkring de 10.000,- kr. Og det er lige i overkanten for en mainstream font, synes jeg
De siger at de har fået den med i deres flexisign software, den koster dog omkring de 10.000,- kr. Og det er lige i overkanten for en mainstream font, synes jeg
Mvh
Marianne
Kunne man så ikke tænke sig at du prøvede at kontakte producenten af denne software og sprøge dem?
Jeg troede også at det var vejen frem, men det lader ikke til, at fonten er en del af original programmet. Den blivet tilføjet af en konkret skæreplotter forhandler herhjemme, Der i almindelighed er dobbelt så dyr som de andre.
Jeg har ringet til dem for at købe en licens til fonten, men de vil kun sælge hele programmet.