Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg søger en særlig font.

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Sønderborg
Tilmeldt 2. May 08
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg håber, at der er nogen derude, der kan henvise mig til et sted, hvor jeg kan købe en font, der i almindelighed bliver kaldt "skriveskrift".

Den er meget almindelig hos stenhuggere.

Jeg har prøvet at søge på navnet, men det giver ikke noget resultat.

På forhånd tak for hjælpen

Marianne

Tilmeldt 9. Jan 08
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 21:54

Hej

Det kan godt være at skriveskrift er stenhuggernes daglige betegnelse for en særlig skrifttype, men rent typografisk er skriveskrift blo et begreb der dækker over en lang række skrifttyper, som alle minder lidt om håndskreven tekst (oftes kursiv-lignende). Men prøv at se på dette link - der er en oversigt over stenhuggernes mest brugte skrifttyper med navne på, så måske kan du finde den du tænker på dér...?

http://www.randers-stenhuggeri.dk/produktinfo.asp?vis=377

Fra Sønderborg
Tilmeldt 2. May 08
Skrevet kl. 22:21

Hej Preussian

Tak for dit svar.

Den font jeg leder efter står som nr. 8 i det link du har sendt, og der bliver den også kaldt skriveskrift.

Har du nogen ide om, hvordan jeg finder frem til fontens rigtige navn?

Mvh

Marianne

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:46

Ordet skriveskrift dækker ikke kun over en skrifttype! Skriveskrift er en bred forståelse af skriftyper som er læservenlige, normalt bruges disse på gravstene, vejskilte og ligende. På en computer anses verdana, arial, tahoma og times new roman for værende en god skriveskrift. Skriveskrift er altså et udtryk for en skrifttype som er let læseligt.

Hvis jeg var dig ville jeg skrive eller ringe til det sted hvor du har fundet præcis den du søger og spørge dem om skrifttypens oprindelse og på den måde finde det korrekte navn for skriftypen.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 2. May 08
Skrevet kl. 09:51

Hej Woox

Du kan se fonten i linket lidt højere oppe, den står som nummer 8 i oversigten.

Jeg har ringet til nogle forskellige stenhuggere, for at få et font navn jeg kan søge på. Men de kender den også kun som "skriveskrift".

De siger at de har fået den med i deres flexisign software, den koster dog omkring de 10.000,- kr. Og det er lige i overkanten for en mainstream font, synes jeg Smile

Mvh

Marianne

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:00

Marianne6400:

De siger at de har fået den med i deres flexisign software, den koster dog omkring de 10.000,- kr. Og det er lige i overkanten for en mainstream font, synes jeg Smile

Mvh

Marianne

Kunne man så ikke tænke sig at du prøvede at kontakte producenten af denne software og sprøge dem? 

Fra Sønderborg
Tilmeldt 2. May 08
Skrevet kl. 10:12

Hej Woox

Jeg troede også at det var vejen frem, men det lader ikke til, at fonten er en del af original programmet. Den blivet tilføjet af en konkret skæreplotter forhandler herhjemme, Der i almindelighed er dobbelt så dyr som de andre.

Jeg har ringet til dem for at købe en licens til fonten, men de vil kun sælge hele programmet.

Mvh

Marianne

Fra København
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 280
Skrevet kl. 11:25
Fra Sønderborg
Tilmeldt 2. May 08
Skrevet kl. 11:51

Hej Benny

Det lyder som en god mulighed, jeg har sendt et billede af fonten ind til dem, så må vi se, hvad de siger.

Mvh

marianne

Fra Søborg
Tilmeldt 31. Dec 05
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 16:16
Side 1 ud af 3 (24 indlæg)