Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man leve af affiliate salg?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 828
Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej og udskyld jeg blander mig i denne tråd.

Nu spørger jeg nok lidt dumt, men hvad er affiliate salg helt nøjagtigt??

Hilsen Nicolai Christensen - Reklamebureauet Drive design.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:59

Nicolai Christensen:

Nu spørger jeg nok lidt dumt, men hvad er affiliate salg helt nøjagtigt??

Et eksempel denne hjemmeside med gaveideer, jeg har været med til at udvikle. Køber du f.eks. denne taske til din bærbar, får jeg 10% af varens pris af webshoppen fordi jeg henviste dig. Så hvis du kan få nok besøgende af den købelystne slags, er der virkelig penge i det.

Den letteste forklaring er nok, at det bare er provisions på baggrund af salg skabt via nettet. Så kan alle være provisionslønnede sælgere. Selv kører jeg med Partner-Ads, primært pga. at de tillader deeplinking til lige de sider man har lyst til.

Hvis man har flair for hjemmesider og søgemaskineoptimering, er jeg helt sikker på, at der kan hentes mange penge den vej. Tjek evt. hvor gode placeringer gode-gaver.dk har på en lang række søgeord (de bruger det dog næsten kun til AdSense, men kunne ligeså satse mere massivt på provisionssalg).

Fra Horsens
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 828
Skrevet kl. 17:08

Så er jeg også med! ;)

Tak for hjælpen!

Hilsen Nicolai Christensen - Reklamebureauet Drive design.

Tilmeldt 26. Sep 05
Indlæg ialt: 259
Skrevet kl. 21:17

Så jeg opretter selv en butik, og sælger produkter, plus sælger via affiliate ?

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 21:28

god idé... ;-) ... men sørg nu for at få konceptet gennemført ... 

men som affiliate slipper du jo altså for alt bøvlet med varelager, sende varer, reklamationer etc.... det er den nemme vej ;-) 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:40

Når vi nu har affiliate-hajerne samlet i denne tråd, vil jeg da lige spørge:
Hvad kender I af gode danske affiliateprogrammer?

De amerikanske/internationale virker til at være mere gavmilde end de danske - det er måske fordi, at de kigger på hvad en kunde er værd i det lange løb, hvor de danske stadig vil tjene penge på den 1. ordre.

Jeg synes at alt for mange ligger og fedter med 2-8% af salgssummen.

Ved TradeDoubler tilbyder Gadgets.dk dog hele 20% - så begynder det jo at ligne lidt.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:53

Ja, der er ingen tvivl om, at de danske virksomheder der udbyder affilite programmer i Danmark er EKSTREMT fedtede. Det underlige ved det er, at de samme virksomheder gerne betaler 3, 4 eller 5 gange mere for at skaffe kunderne via andre markedsføringskanaler. Jeg forstår det ganske enkelt ikke. Det er ganske enkelt amatøragtigt.

Hvis du ved at en ny kunde koster dig 1.000 via de markedsføringskanaler du ellers bruger - og du kan leve med det, hvorfor så kun betale dine affiliates 2-300 kroner, når det ovenikøbet er på no-cure-no-pay?

I USA og UK er der rigtig nok et langt mere realistisk niveau for affiliate afregninger. Men desværre er det langt fra altid at konverteringerne er så gode på et dansksproget website - og så hjælper det jo ikke så meget, hvis det nu er det man har.

Den eneste logiske forklaring der er på, at der afregnes så dårligt i DK jeg kan finde er, at affiliate markedet, på trods af at der har været indtil flere forskellige udbydere på banen, aldrig er blevet rigtig modent. Men det tror jeg vil ændre sig ...

Jeg har som tidligere nævnt selv nogle services på vej, der skal sælges online og hvor vil udbyde affiliate programmer og afregne mange gange højere det du får for noget som helst andet i Danmark - et beløb der står bedre mål med den værdi et salg har for os. Ved at gå ud i markedet og tilbyde 4-5 gange så meget som alle andre håber jeg naturligvis på, at jeg kan tilrane mig en uforholdsmæssig stor det af de tilgængelige "annonce/affiliate" pladser der nu engang er i markedet - på de mange relevante (for mit produkt) websites. Og derved tjene flere penge.

Men jeg regner ikke med at jeg får lov til at køre sololøb med sådanne afregninger længe. Når andre opdager fidusen ved det vil de naturligvis begynde at matche mine afregninger - og så står vi måske pludselig med et mere modent affiliate marked.

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)