Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adwords

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 1. May 08
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :

kan man efterfølgende se hvordan klikkene er faldet?? Altså om der eks. er faldet 10 inden for et minut? Da det jo som du siger godt kunne tyde på sabotage.

Fra Odense
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 00:22

hvis det er en konkurrent, bør googles botter gå ind og sætte en stopper for det. altså, så tæller det kun een gang før filteret sætter ind...

man kan følge ip adresser hvis analytics er sat rigtigt op, så kan man vel også dobbettjekke ipadresser? skulle jeg da mene...

Tilmeldt 1. May 08
Skrevet kl. 15:28

Hej Caterina

Du skriver du er en af dem som lever af det. Hvad er prisen for at få sådan en som dig til at sætte det hele op, hvis jeg eks. vil afsætte 1000 kr. om måneden til adwords? Og hvilke fordele er der ved det frem for selv at prøve og "bøvle" med det.

Fra Odense
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 23:33

Du stiller et meget simpelt spørgsmål, men med en meget indviklet forklaring :) -jeg prøver dog alligevel.

Jeg lever jo af det via et firma.

Men hvis du vil afsætte 1000 kr om måneden til det, afhænger det jo også af dine ønsker til placeringer.

Googles system er lidt som en vægtskål hvor man har kr pr klik i den ene og kvalitetsscoren i den anden.

Kampagnen opbygger gradvist sin kvalitetsscore, så i starten vil der være mere vægt i pris pr klik-skålen.

En af fordelene ved at få et bureau til at lave det, er den tid man sparer, men også den kæmpe know-how der, som regel, ligger ved et bureau. -den kan man drage nytte af. og med tiden få en bedre klikpris.

jeg har kunder som jeg kører en bedre kampagne for, billigere end kunden tidligere har gjort, men jeg har også eksempler på kunder der godt kan smække en kampagne sammen, men ikke gider bøvlet, og derfor betaler sig fra det.

Det der er hele "fidusen" bag at få et bureau til at lave adwords for en er at man

1. slipper for bøvlet

2. Ofte får mere salgsrettede kampagner, bedre placeringer og mere skræddersyede kampagner.

Der er ingen hemlighed i det, spørgsmålet er om man har tiden og lysten til at sætte sig ind i hvordan man bedst sætter en kampagne op der tilfredsstiller google, samtidig med at man ikke har for brede søgeord og har fantasien til at lave annoncetekster der sælger.-så er der naturligvis også lige de løbende optimeringer. vurdering på statistikker mm.

for nogle kommer dette legende let, mens for andre er det enormt resourcekrævende.

hvis jeg skulle lave en kampagne for dig, er det først og fremmest vigtigt at vi tager en dialog om hvad du ønsker mht. placeringer og antal klik. Så kan vi prøve at finde en løsning.

Man kan også få et firma som Oban til at sætte kampagnen op, men efter hvad jeg har hørt, så tager de 5000 kr for at sætte kampagnen op (uden klik, kun arbejdet med at få den op). efter opsætningen laver de en evaluering, men herefter er man ret alene. hvis man f.eks. øger sit budget, eller vil ændre sin budpris eller hvis ens varegruppe ændrer sig, skal man selv ind og rette i det, eller betale igen.

Hvis jeg skulle lave en kampagne, vil denne være baseret ud fra dine ønsker mht. placering og antal klik. Der vil være fuld optimering og redigering under kampagnen, med mulighed for budændring, efterhånden som kvalitetsscoren ændres.

Der er jo ikke nogen fidus i at jeg sætter en kampagne op for dig, og så 5 mdr senere skal du have lavet kampagnen helt fuldstændig om, så skal du jo ud og se dig om efter en der kan lave noget igen.

Af og til når jeg laver kampagner for kunder som KUN vil ligger i top 5, så starter vi på en forholdvist høj pris pr klik, da det, som jeg tidligere nævnte, i startene er klikprisen der vejer tungest i vægtskålen. Når kvalitetsscoren begynder at gøre sin effekt, kan man så byde ned og ende på et lavere leje. for de samme placeringer. De kampagner jeg laver er ppc kampagner, hvortil der ikke kommer nogen ekstraomkostninger over kampagnens løbetid (løbetid er den tid som det antal klik man aftaler, løber over.) -det er naturligvis svært at spå om hvor længe en kampagne vil vare, men hvis man sætter et loft på 1000 kr om måneden, vil man jo kunne regne det nogenlunde ud... :)

Jeg håber ikke det var alt for en lang roman,

Hvis der skulle være spørgsmål, er du selvfølgelig velkommen til at spørge nærmere...

Tilmeldt 1. May 08
Skrevet kl. 13:28

Mange tak for svaret,, jeg nærstuderer det ligeSmile

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)