Hej marianne. Har du nogen sinde prøvet at finde ud af hvor mange af de tryk du får for dine 1000 kroner som resulterer i ordrer eller reelle henvendelser?
|
ok jeg vil væbne mig med tålmodighed :-)
Hej marianne. Har du nogen sinde prøvet at finde ud af hvor mange af de tryk du får for dine 1000 kroner som resulterer i ordrer eller reelle henvendelser?
|
ok jeg vil væbne mig med tålmodighed :-) |
husk lige at tålmodighed ikke altid er en dyd. Der er også sådan noget som kvalitetsscore involveret. Hvis man bruger Googles retningslinier for hvordan ens kampagne bliver god, skal man have pengepungen op ad lommen. Den løsning vil ofte være dyrere end en simpel optimering. Ofte kan det virkelig betale sig at prøve lidt forskellige ting. Prøv evt. med flere annoncegrupper og flere annoncetekster til hver annoncegruppe. lad google vælge den bedste. spørg endelig hvis der er mere du vil vide :) |
Hej Caterina. Jeg vil prøve at gøre som du siger og hvis det ikke lykkedes kan det godt være du hører fra mig igen :-) Kan godt forstå der findes virksomheder der lever af at opsætte adwords kampanger.... |
det er bare i orden, du siger bare til. Jeg er en af dem der lever af det :) hehe. |
Hej Frihed Jeg spørger som regel folk, hvor de har mit nummer fra, når de ringer. Og størstedelen siger nettet. Men om det lige præcis skyldes adwords, ved jeg ikke. Når man er tilmeldt Adwords sker det jo også, at ens hjemmeside ligger øverst på søgesiden, selvom man ikke har betalt for det, så hvis kunderne kommer ind af den vej, ved de det ikke engang selv. Til sammenligning har jeg betalt 750 kr. for en annonce i lokalavisen, og det resulterede kun i en bilhandler, der ville sælge mig en bil Jeg tror at det er svært at måle effekten, men ens firma bliver helt sikkert eksponeret, og på sigt er det jo altid godt med noget genkendelse. Mvh Marianne |
hvis man kører analytics er det ikke svært at måle effekten af adwords. man skal bare have det sat det rigtigt op. man kan også salgsspore. |
Hej Catarina Jeg er uenig med dig i at man kan måle effekten med analytics, for der behøver ikke at være nogen sammenhæng imellem klik og nye kunder. Der er mange faktorer i spil. Jeg har desuden haft på fornemmeren at mine adwords kampagner til tider har været udsat for sabotage af konkurrerende virksomheder. Det er når der f'eks har været udsædvanligt mange klik på meget kort tid. Mvh Marianne
|