Når man er iværksætter eller som mig, prøver/ vil gerne være det, så kræver det nogle idéer. Og den nyeste på stammen er så mærkelig at jeg ikke tror at der er andre der har tænkt på den samme idé.
En Online butik, som sælger konserves/kolonial varer, som; Bl.a. Agurkesalat, Becel flydende margarine, Ristede Løg eller Kage-blandinger.
Hvad er mulighederne for denne idé? For flere og flere bruger jo nettet, så hvorfor ikke gøre sine indkøb der og så få det med en fragtmand (GLS eller lign) , dagen efter???
Ikke nogen skidt idé.... Hver d. 1. får man leveret x antal dåser dit og x antal glas dat. Hvert halve år eller hvert kvartal noget andet, som man ikke bruger så tit.
Har tidligere undersøgt avancer på fødevarer, og den er mellem 18 og 24 procent alt efter produkt. Så frem med regnemaskinen og telefonen.
Tanken er ganske god synes jeg, men jeg kunne frygte at projektet nemt kan strande på prisen for levering.
Tunge fødevarer i små pakker til mange forskellige modtagere kan hurtigt blive dyrt i fragt vil jeg tro.
Men hvis der kan findes en ordning så det kan løbe rundt er det jo næppe håbløst, virksomheder der leverer firmafrugt kan jo trods alt sælge en kasse frugt for under 200 kroner pr kasse inklusiv levering , og de er heller ikke helt lette.
Du har ret i at fragten kan blive dyr, men måske med et central lager i Tre-kants området og så mindre lagre, hvor til fyldte lastbiler kommer til og så sender det ud med mindre bud firma'er.
Men jeg tror du skal droppe tanken om dag til dag levering. Få kunderne til at udfylde en indkøbsliste på din hjemmeside for en hel måned ad gangen.
I mit tilfælde kunne listen se således ud.
10 dåser hakket tomater af 300 gram.
2 dåser majs af 250 gram.
2 pakker wc-papir af 8 ruller.
1 liter saftevand.
2kg slik.
o.s.v.
Hvis du får det lavet sådan, så vil jeg gerne handle i din online butik, men vil også lige indskyde at det er på betingelse af at dine varer ikke er alt for dyre i forhold til min lokale discount butik. Feks, vil jeg ikke købe 1 dåse hakket tomater af 300 gram til 9,95 kr. Avancen er ca 20% på disse sager. Men prøv og tilbyde dine kunder gratis fragt, det kommer nok til at koste dig nogen % på avancen, men tror dog at du sagtes kan leve fedt på det.
PS.
Tak for din idé, jeg tror jeg vil gå i gang med din idé , nu hvor jeg tænker over det. ( driller dig bare, og håber på at presse dig til at starte NU... )
Synes det lyder som en rigtig god ide - jeg elsker selv at handle på nettet, og jo mere jeg kan hente der, jo bedre. Måske ikke så tosset med et centralt lager, hvorfra man kunne køre til forskellige landsdele på bestemte dage. Det kunne måske tænkes at man lavede aftaler med nogle som alligevel skulle samme vej ind i mellem.
Små lokal aftaler, om at varen blev bragt ud fra deres bopæl eller de kørte det ud selv, for et beløb svarene til 1kr pr. varer.. (bare for at komme med et tal)
Du har fat i noget der. Nu havde jeg heller ikke tænkt at levere hver dag, men måske en gang i ugen, sådan at man havde sin personlige dag hvor man fik sine varer.
Fragten skulle måske være som en slags porto? 30 kroner for at få leveret?, Derved kan du komme op på at få fyldt en hel 1/4 palle, til en månedsforbrug.
Hmm, drilleriet, tja.. Skal jo også lige finde en der vil levere nogle varer til mig...
Det med at folk handler meget på nettet; Det er netop derfor at jeg har startet denne idé/ mulige virksomhed. Self skal jeg have et central lager og derefter et lager i de mindre provinsbyer, som Esbjerg, Odense, Herning, Åbenrå, Ålborg osv. Det er derfor at jeg kan samle det hele.
Og hvis der nu var 3 på samme villa vej der købte, så kunne man give dem rabat, da man så sparede fragten Og derved få dem til at ligge flere penge i....
Hej igen .
Jeg har fundet denne hjemmeside http://www.yellowman.dk - ganske spændende koncept, håber ikke at du opgiver din tanke fordi det allerede fndes.